Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

    Det verkar vara någon bugg i modulen för annonserna. Jag svarade på din annons och då dök den upp under annonser på startsida. Så, om det är fler annonser som saknas så bör det gå att lägga till ett svar i tråden för att få dem att dyka upp. OBS! Som nödlösning tills det är rättat på riktigt. Dock är modulen från vBulletin så eventuellt måste rättningen komma från dem.
    Ska försöka skriva ihop en lista med tankar, snabba saker är
    *Citera/svara knapp - nu måste man trycka på en meny för att få fran dessa
    * Ramar runt reklam
    * Ljusblå nyans bakom inläggslista
    * En lista för nya annonser/en lista för forumsinlägg - sortera upp dessa så som det var i förra versionen
    ____
    tänk såhär, alla trådar hamnar i en lista, är det ett oläst inlägg markeras det med fet text eller en liten "ny" symbol.
    https://happyride.se/forum/list.php/1
    _____
    ​​​​​​*Ny startsida med lite bilder osv, så det blir personligare - måste ju inte vara byggt i vbulletin, går ju lösa med frames
    *Kräver 2 klick för art hitta nya inlägg om man är i t.ex. profilen. Först till forum, sen till nya inlägg

    Ska kika lite efter jobbet idag

    ​​​​​​__
    tillägg
    * Funktion att klicka till senast olästa inlägg i en tråd, så hittar man var man var vid senast lästa inlägg
    Senast ändrad av daikai1; 2018-10-15, 08:08.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för konkret feedback!

      1. Är osäker på om det går att få fram en sådan knapp i mobilversionen. Ska försöka kolla upp detta med vBulletin.
      2. Det skulle vi kunna testa. Är dock osäker på hur det funkar. Bannerplatserna just nu är temporära tills de nya formaten är spikade.
      3. Färgerna ska justeras mer lite senare. Just nu är det mesta default.
      4. Inlägg som är olästa blir fetade redan nu. Det dyker även upp en ikon framför ämnesrubriken som tar en till första olästa inlägg.
      5. Det finns absolut moduler för att göra startsidan fylligare. Och det kommer. Men har inte haft tid ännu.
      6. Minskade knapptryckningar kan vi kika på vid tillfälle. Tanken med startsidan är iofs att man ska få överblicken där. Dit kommer man om man klickar på liggan.
      7. Se punkt 4

  • #62
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg

    Om du bockar i rutan, "håll mig inloggad" (eller vad det nu står exakt) när du loggar in bör problemet vara löst, alla fall för mig
    Verkar inte funka på min mobil tyvärr
    Non é pericoloso sporgersi

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Testa att rensa temporära filer och cachat data i din browser. Meddela gärna om det löste sig eller ej.

  • #63
    Önskar att alternativet ”Visa alla olästa men exkludera annonser” kom tillbaka
    Non é pericoloso sporgersi

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Noterat! Det bör vara hyfsat lätt att ordna.

  • #64
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Gillade det gamla klart bättre så här långt, gav mycket bättre överblick och jag kör nästan bara på mobilen. Kanske var den gamla webbsidan tekniskt dödsdömd men vad gjorde den så omodern som vissa för fram ? Vad gör denna så modern, vad är bättre med denna? Tapatalk kanske också är modernt men inte bättre än den gamla webbsidan såsom jag använder och läser FS.

    Med mobil har sett en klar nackdel. När jag skriver inlägg som detta så har jag mobilen liggande och ser då endast den rad jag skriver på, inte bra alls...

    Nyss bröts en mening i en ny rad så nu ser jag bara undre halvan av orden jag skriver... Men man kan ju scrolla i textraden, finns ca 2 mm scrollyta på min typ 4,7" skärm... eller så kliver man ur tangentbordsläget för lite överblick, gjorde det nyss och nu skriver jag åter "kapade" bokstäver igen.... Nä...

    Xperia Z5 Compact... Hur skriver era mobiler i landscape?
    Jag har en Samsung s8+ och tycker denna nya sida suger
    håller med dig att den gamla va bättre och jag är Alltid på mobilen bara. Tror jag kollat i datorn max 10 ggr sen 2010
    Hade jag fått bestämma så ta tillbaka den gamla looken. Där fick man en bättre överblick på allting. Nu hittar jag inte ett skit tyvärr
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken!

      Kan du vidareutveckla vad du saknar med den gamla looken? Kör du din samsung s8+ i stående eller liggande läge? Jag kör min s8+ i stående läge och här tycker jag det fungerar riktigt bra.

  • #65
    Märkt att söker man på google och söker på något med fiske o göra där man tex får upp en tråd härifrån så kommer man inte vidare till tråden utan det står.

    Invalid Page URL. If this is an error and the page should exist, please contact the system administrator and tell them how you got this message.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Det där är en av sakerna som jag redan felsöker. Det hänger ihop med uppgraderingen och att sökvägarna till inläggen ändrats. Antingen behöver vBulletin hjäloa till med en fix eller så behöver Google indexera om siten. Google indexerar siten regelbundet så det bör lösa sig själv med tiden.

  • #66
    Ursprungligen postat av Henkan89 Visa inlägg
    Märkt att söker man på google och söker på något med fiske o göra där man tex får upp en tråd härifrån så kommer man inte vidare till tråden utan det står.

    Invalid Page URL. If this is an error and the page should exist, please contact the system administrator and tell them how you got this message.
    yup, testlänk som inte fungerar https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ght=Fiskekajak



    Såg även att listan jag använder för att läsa inlägg heter "nya ämnen" men har hittat nya inlägg från där

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Se svaret till Henkan88 här ovan.

  • #67
    Det första jag saknade var en knapp för "köp & sälj" i topmenyn.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Det ska fixas!

  • #68
    Skall inte bara klaga, tycker det är bättre nu när det är foton i en tråd lr annons med en stor bild, förut va det att man fick klicka på bilden för att kolla, nu räcker det med att zooma så blir det bra.

    Kommentera


    • #69
      Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
      Ja jag testade i Google Chrome nu och där fungerar det att komma till "startsidan" fast där ser jag inte mer än reklam på sidorna och foruminlägg i mitten. Kanske så det ska se ut. Jag orkar inte rensa all cache och kakor, det betyder att jag måste logga in på alla sidor som jag besöker igen och då jag använder olika lösenord till de flesta sidor och har kasst minne så blir det krångligt, lat är jag också som du kanske märker :P

      Dessutom är det nog bättre att stänga av funktionen att kunna kommentera någons kommentar så där för när du gör det så kan jag inte svara det inlägget med en quote.
      Man kan trycka Ctrl + F5 för att snabbt ladda om en sida utan att använda cachad data

      Kommentera


      • #70
        Vill bara meddela att jag inte hunnit med att svara i tråden under dagen. Ska försöka besvara en del ikväll och hoppas på att kunna fånga upp all feedback senast imorgon.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
        12 svar
        1 405 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Xerup
        av Xerup
         
        Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
        15 svar
        1 145 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Xerup
        av Xerup
         
        Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
        7 svar
        336 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Sundström76  
        Arbetar...
        X