Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Ursprungligen postat av odevetu Visa inlägg

    Man kan trycka Ctrl + F5 för att snabbt ladda om en sida utan att använda cachad data
    Jag hade samma problem på en labburk med Firefox under dagen. Där hjälpte det inte med ctrl+f5 utan problemet löste sig när samtliga temporära filer raderades. Cookies och sparade inloggningar ska inte behöva rensas. Problemet är att browsern cachar en del filer för fiskesnack och i en av filerna är/var det en felaktig sökväg angiven.

    Möjligen att det fungerar bättre med ctrl+f5 i andra browsers. Håll mig gärna underrättad hur det går
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

    Kommentera


    • #72
      Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
      Det första jag saknade var en knapp för "köp & sälj" i topmenyn.
      Japp, håller med. Det är nästan det enda jag kollar på numer...

      Kommentera


      • Bergman
        Bergman kommenterade
        Editing a comment
        Den knappen kommer! Man kan ju iofs se annonserna på framsidan just men en snabbknapp kommer.

    • #73
      Allt går mycket långsammare nu.. Varför visas endast 4st av mina bilder i när jag försöker ladda upp? Dom fyra första bilderna i mitt album syns, sen är dom andra bara i "standby" i väntan på att laddas. Men dom laddas aldrig
      Sen är det fruktansvärt irriterande när det är olika startmenyer när man går in via Chrome o Mozilla... Ne, det här blev skit Får nog avstå och börja hänga mer på Facebook.
      Senast ändrad av stahre87; 2018-10-15, 20:09.

      Kommentera


      • #74

        Kommentera


        • #75
          Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Allt går mycket långsammare nu.. Varför visas ändast 4st av mina bilder i när jag försöker ladda upp? Dom fyra första bilderna i mitt album syns, sen är dom andra bara i "standby" i väntan på att laddas. Men dom laddas aldrig
          Sen är det fruktansvärt irriterande när det är olika startmenyer när man går in via Chrome o Mozilla... Ne, det här blev skit Får nog avstå och börja hänga mer på Facebook.
          Angående bilderna så vet jag inte på rak arm vad det beror på. Får kika på det.

          När det gäller startsidan så beror din vänstra bild troligen på att du har en temporär fil med en felaktig sökväg i sig. Testa att rensa temporära filer (spara cookies och inloggningar om du vill) i den browsern där fel startsida visas.

          Den högra bilden är rätt startsida även om den fortfarande har en del att jobba på. Jag jobbar på så fort jag hinner med buggfixar och annat.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #76
            Känner mig lite ensam. Men jag tycker uppgraderingen verkar lovande.

            Kommentera


            • Bergman
              Bergman kommenterade
              Editing a comment
              Tack! Det värmer Ska göra mitt bästa att fixa så mycket som möjligt av det som kommenterats i tråden. Även om det kommer ta sin tid så kommer det bli bättre och bättre.

          • #77
            Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

            Jag hade samma problem på en labburk med Firefox under dagen. Där hjälpte det inte med ctrl+f5 utan problemet löste sig när samtliga temporära filer raderades. Cookies och sparade inloggningar ska inte behöva rensas. Problemet är att browsern cachar en del filer för fiskesnack och i en av filerna är/var det en felaktig sökväg angiven.

            Möjligen att det fungerar bättre med ctrl+f5 i andra browsers. Håll mig gärna underrättad hur det går
            Jag har testat både Ctrl+F5 och att rensa temporära filer (Ctrl+Shift+Del och välja rensa all historik, fast inte bocka i cache, aktiva inloggningar, formulär- och sökhistorik) men kan fortfarande inte besöka startsidan utan jag omdirigeras till forumet direkt. Kör Firefox fortfarande

            Kommentera


            • #78
              Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

              Jag har testat både Ctrl+F5 och att rensa temporära filer (Ctrl+Shift+Del och välja rensa all historik, fast inte bocka i cache, aktiva inloggningar, formulär- och sökhistorik) men kan fortfarande inte besöka startsidan utan jag omdirigeras till forumet direkt. Kör Firefox fortfarande
              Kan du ta en skärmbild som visar inställningarna för rensningen och posta här? Det kan vara cache-kryssrutan som du behöver bocka i. Det borde vara safe att radera cachen så länge du inte samtidigt rensar cookies och det andra du vill behålla.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera


              • #79
                I menylistan under forum skulle jag vilja ha en knapp för alla olästa svar i alla trådar, så man ser alla trådar och allt som händer i dom. Nya inlägg typ.

                Kommentera


                • Bergman
                  Bergman kommenterade
                  Editing a comment
                  Tack för förslaget. Det borde gå att lösa. Men menar du att det är själva inläggen som ska listas eller menar du att trådarna med olästa inlägg ska visas? Du får gärna förklara lite utförligare.

              • #80
                Ungefär som förstasidan förut, vill se vad tråden heter, när senaste svar var och vem som skrev det. Så skulle jag vilja ha det. Annars ser det bra ut, kämpa på

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                12 svar
                1 405 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                15 svar
                1 145 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                7 svar
                336 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...
                X