Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vart e fotoalbumet?

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Som nämnts några gånger tidigare i denna tråd så är det inaktiverat för tillfället. Detta pga att det är inkompatibelt med nya forumprogramvaran samt även andra serverprogramvaror som också är uppgraderade. Det är bland annat vBulletins ändrade inloggningsmekanism som ställer till det då fotoalbumet använde den för att kunna hantera behörigheterna. Min förhoppning är att vi skall kunna fixa till så fotoalbumet fungerar igen och om det mot förmodan inte skulle fungera så ska det migreras till en ny lösning. Men det får bli lite senare för det finns andra saker som måste fixas före.

  • I bifogad bild se man hur FS ser ut i en iPad via webbläsaren Safari. Har alltid avånvänt det såhär då det är min godnattrutin innan John Blund kommer med nån substans. Mobilen har för liten text (jag är ju gammal). Jag saknar vissa saker från gamla forumet: 1. Att kunna gå till sista sidan i en lång tråd direkt. 2. Den är sjukt ljus, sidan alltså, blir ju inte tröttare och övar mörkerseende direkt. 3. Ngt jag inte saknar är PM funktionen på den gamla där "svara med citat" blev en smal lång tråd med orden vertikalt till slut när citatrutorna smalnade av. 4. Lite blandade känslor att den är helt reklamfri.
    Bifogade filer

    Kommentera


    • Jag skulle i nuläget säga att för egen del så är jag nöjd med uppdateringen. Skönt att det är så mobilvänligt utan att behöva installera någon app.
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

      Kommentera


      • Bergman
        Bergman kommenterade
        Editing a comment
        Tack för feedbacken! Alltid kul med positiv respons

    • Det gäller denna annons.
      MFEGFT
      [Fiskesnack] Revo4 Inshore LH & Fantasista Beast 7’9. av MFEGFT
      0 svar

      117 visningar

      0 gillar
      Senaste inlägg 2018-10-09, 11:43
      Jag hamnar på startsidan när man klickar på den.
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • Saknar att man får en popup när man har fått ett meddelande , det är knappt så man ser den röda markeringen som blir när man har ett nytt meddelande i mobilen .

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Jag vet inte om popupen är ersatt med aviseringar och/eller meddelanden i den nya forumversionen. Eller om det finns någon inställning för det någonstans. Detta får jag kolla upp vid tillfälle.

      • Jag håller på att kika på serveroptimeringar just nu så det kan bli så att servern slutar svara korta stunder. Testa igen om det skulle inträffa.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • Är det möjligt att få profilbilden utfylld i hela den vita ramen runtom? Mvh

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
            Är det möjligt att få profilbilden utfylld i hela den vita ramen runtom? Mvh
            Din profilbild är inte kvadratisk så det är därför det blir så. Det bästa vore om du laddade upp en ny bild som är kvadratisk i proportionerna. Gå in på din egen profil, klicka på bilden så dyker det upp en liten meny där du kan ladda upp en ny bild. De optimala måtten är 120*120 pixels men du kan även ladda upp en större bild så skalas den ner automatiskt.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
              I bifogad bild se man hur FS ser ut i en iPad via webbläsaren Safari. Har alltid avånvänt det såhär då det är min godnattrutin innan John Blund kommer med nån substans. Mobilen har för liten text (jag är ju gammal). Jag saknar vissa saker från gamla forumet: 1. Att kunna gå till sista sidan i en lång tråd direkt. 2. Den är sjukt ljus, sidan alltså, blir ju inte tröttare och övar mörkerseende direkt. 3. Ngt jag inte saknar är PM funktionen på den gamla där "svara med citat" blev en smal lång tråd med orden vertikalt till slut när citatrutorna smalnade av. 4. Lite blandade känslor att den är helt reklamfri.
              Tack för feedbacken!

              Kan du ta en skärmbild på mobilen och ladda upp så jag kan se hur det ser ut på din mobil?

              Angående punkterna:
              1. I mobilläget funkar detta redan men i dator-versionen så finns det ingen sådan knapp i den övre menyn (det finns i den nedra iofs). Jag har kontakt med vBulletin om detta men inte fått svar ännu. Som nödlösning kan man skriva in sidnumret man vill till i rutan vid "sida" och sedan trycka på enter.
              2. Ja, detta är något vi ska åtgärda framöver. Jag har varit tvungen att prioritera andra saker före bara.
              3. Den nya funktionen är riktigt smidig. Det finns ju även en chattfunktion nu om man vill chatta med någon. Då kan man klicka på den lilla pratbubblan som ligger till höger om användarnamnet.
              4. Det där ser skumt ut angående reklamen. Det ska ligga en temporär bannerlösning just nu men av någon anledning ser du den inte. Har du kanske en annonsblockerare aktiverad? En kollega har testat på sin iPad och där syns det som det ska.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera


              • Jag saknar (kanske bara är på startsidan och inte inne i forumet) att kunna se antalet sidor på trådar.
                Bortsett från det så känns det rätt bra, mest smågrejer som man nog kan vänja sig vid efter ett tag.

                Skulle också gärna ha nåt som gör forumet 'gladare' och mer inbjudande, som RUSTY HOOK var inne på lite grann fast jag hade gärna hellre sett att hela rutan med avatar, namn och annat kunde ha avataren att fylla ut hela rutan och någon halvgenomskinlig ram för namn och annan info där. Djupblått, grått och vitt känns som ett forum för begravningsentreprenörer eller akutmottagningen på lokala sjukhuset. Inte så upplyftande för ögonen. Att allt är kantigt känns också lite för stelt och jag föredrar när vissa rutor har rundade hörn.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                12 svar
                1 399 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                15 svar
                1 138 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                7 svar
                333 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...
                X