Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Det gäller denna annons.
    MFEGFT
    [Fiskesnack] Revo4 Inshore LH & Fantasista Beast 7’9. av MFEGFT
    0 svar

    117 visningar

    0 gillar
    Senaste inlägg 2018-10-09, 11:43
    Jag hamnar på startsidan när man klickar på den.
    Det där var faktiskt mycket märkligt, jag vet inte vad som är fel med annonsen men något knas är det ju helt klart. Detta får jag kika mer på senare och eventuellt kontakta vBulletin om det. Posta gärna länkar till andra ämnen/annonser om ni hittar flera som har samma problem.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
      Jag saknar (kanske bara är på startsidan och inte inne i forumet) att kunna se antalet sidor på trådar.
      Bortsett från det så känns det rätt bra, mest smågrejer som man nog kan vänja sig vid efter ett tag.

      Skulle också gärna ha nåt som gör forumet 'gladare' och mer inbjudande, som RUSTY HOOK var inne på lite grann fast jag hade gärna hellre sett att hela rutan med avatar, namn och annat kunde ha avataren att fylla ut hela rutan och någon halvgenomskinlig ram för namn och annan info där. Djupblått, grått och vitt känns som ett forum för begravningsentreprenörer eller akutmottagningen på lokala sjukhuset. Inte så upplyftande för ögonen. Att allt är kantigt känns också lite för stelt och jag föredrar när vissa rutor har rundade hörn.
      Vi ska försöka göra designen mer tilltalande senare men just nu fokuserar jag på en del tekniska saker som fortfarande strular. Har ett antal öppna frågor till vBulletin som behöver lösas innan jag kan ta tag i färger och så. Ni får härda ut ett tag till så är ni snälla
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • Tjääna Anders
        Hittar inte funktionen för att kunna se vilka inlägg jag startat. Har letat runt men hittar inget att klicka på. Kanske är jag trött i mössan, va vet jag, va vet jag. Vore tacksam för lite instruktion och råd.
        Keep up the good work.
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Om du klickar på din profil högst upp i högra hörnet så finns där en knapp för dina senaste inlägg.

      • Vill passa på att informera om att det fortfarande är en del problem med sökfunktionen. Om sökorden innehåller åäö så buggar det ur. Och söker man på andra ord så är sökträffarna av varierad kvalité. Jag har fått en lösningsförslag från vBulletin men det måste testas i en testmiljö först. Förhoppningsvis löses problemet i början av nästa vecka.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • Hej igen Anders
          Mina senaste inlägg hittar jag, men inte mina senaste inlägg jag skapat. Förut fanns en egen rubrik för det, nu måste man gå igenom allt för att hitta dem jag skapat. Ex så letade jag efter en tråd "Gummirapporter i Stockholm". Fick då vackert leta igenom allt och hittade den tillslut på sidan 30 typ.
          Sen så undrar jag över, nu när du svarade på min fråga så såg jag inte någon möjlighet att svara dig direkt via ikonen citat på ditt svar. Ska jag då klicka på mitt inläggs citatikon för att fortsätta konversationen?
          Hoppas du hajar.
          På dom igen
          Bb
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
            Hej igen Anders
            Mina senaste inlägg hittar jag, men inte mina senaste inlägg jag skapat. Förut fanns en egen rubrik för det, nu måste man gå igenom allt för att hitta dem jag skapat. Ex så letade jag efter en tråd "Gummirapporter i Stockholm". Fick då vackert leta igenom allt och hittade den tillslut på sidan 30 typ.
            Sen så undrar jag över, nu när du svarade på min fråga så såg jag inte någon möjlighet att svara dig direkt via ikonen citat på ditt svar. Ska jag då klicka på mitt inläggs citatikon för att fortsätta konversationen?
            Hoppas du hajar.
            På dom igen
            Bb
            Aha, nu är jag med. Hittar faktiskt inte egna ämnesstarter själv nu. Får kika på det. Det ska ju gå. Nån annan som hittat den knappen?

            Jag svarade dig med en kommentar, och du ska kunna besvara kommentaren med en ny kommentar. Det är en ny funktion i nya forumversionen så jag håller på att testa den lite. Så, man kan svara på flera sätt. Man kan inte citera en kommentar vad jag vet.

            Detta inlägg är en citering av ditt inlägg så just detta borde du kunna citera.

            Numer kan man också nämna någon specifikt genom att lägga in ett @ före användarnamnet och då får den som är omnämnd en avisering om det. Tex Barabajare
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
              Hej igen Anders
              Mina senaste inlägg hittar jag, men inte mina senaste inlägg jag skapat. Förut fanns en egen rubrik för det, nu måste man gå igenom allt för att hitta dem jag skapat. Ex så letade jag efter en tråd "Gummirapporter i Stockholm". Fick då vackert leta igenom allt och hittade den tillslut på sidan 30 typ.
              Sen så undrar jag över, nu när du svarade på min fråga så såg jag inte någon möjlighet att svara dig direkt via ikonen citat på ditt svar. Ska jag då klicka på mitt inläggs citatikon för att fortsätta konversationen?
              Hoppas du hajar.
              På dom igen
              Bb
              Det finns en workaround via avancerade söken. Se bild. Men det måste ju finnas något enklare sätt.

              Sorry att det är blandat med engelska och svenska. Har inte hunnit översätta det mest vitala ännu.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera


              • Var är fotoalbumet? Har letat efter en av mina fiskar i en kvart nu...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                  Var är fotoalbumet? Har letat efter en av mina fiskar i en kvart nu...
                  Som redan nämnts några gånger tidigare i tråden så är det avaktiverat för tillfället. Detta pga att det inte är kompatibelt med nya forumprogramvaran och andra uppgraderade serverprogramvaror. Vi ska lösa det på något vis framöver.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                  Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Jag svarade dig med en kommentar, och du ska kunna besvara kommentaren med en ny kommentar. Det är en ny funktion i nya forumversionen så jag håller på att testa den lite. Så, man kan svara på flera sätt. Man kan inte citera en kommentar vad jag vet.
                    Jag har inte sett någon knapp för att kommentera nån kommentar under ett inlägg, kanske är det bara synligt för moderatorer eller något? De enda knappar jag sett har varit "citat" "rapportera" och "gilla" när du lagt till en kommentar på mina inlägg och dessa knappar gäller ju själva inlägget och inte din kommentar.

                    För övrigt är jag inte så värst glad i att det går att kommentera på enskilda inlägg i en tråd, det gör att det är omöjligt att hålla reda på om något nytt skrivits i en tråd med mycket inlägg där många skriver ofta. Man måste då scrolla upp och kolla varenda inlägg för att se om någon kommenterat dem på detta sättet istället för att ett svar hamnar längst ner som på ett riktigt forum.

                    Click image for larger version

Name:	fiskesnack2.jpg
Views:	103
Size:	87,2 KB
ID:	2480786
                    Senast ändrad av tintin_jkpg; 2018-10-19, 22:23.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 399 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    15 svar
                    1 138 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                    7 svar
                    333 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X