Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

    Tack för feedbacken!

    Kan du ta en skärmbild på mobilen och ladda upp så jag kan se hur det ser ut på din mobil?

    Angående punkterna:
    1. I mobilläget funkar detta redan men i dator-versionen så finns det ingen sådan knapp i den övre menyn (det finns i den nedra iofs). Jag har kontakt med vBulletin om detta men inte fått svar ännu. Som nödlösning kan man skriva in sidnumret man vill till i rutan vid "sida" och sedan trycka på enter.
    2. Ja, detta är något vi ska åtgärda framöver. Jag har varit tvungen att prioritera andra saker före bara.
    3. Den nya funktionen är riktigt smidig. Det finns ju även en chattfunktion nu om man vill chatta med någon. Då kan man klicka på den lilla pratbubblan som ligger till höger om användarnamnet.
    4. Det där ser skumt ut angående reklamen. Det ska ligga en temporär bannerlösning just nu men av någon anledning ser du den inte. Har du kanske en annonsblockerare aktiverad? En kollega har testat på sin iPad och där syns det som det ska.
    Använder inte FS på mobilen tyvärr. Reklamen kommer och går tydligen. Du gör ett bra jobb, stressa inte!
    Bifogade filer
    Senast ändrad av KN; 2018-10-20, 08:41. Anledning: Nytt felmeddelande dök upp

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

      Som redan nämnts några gånger tidigare i tråden så är det avaktiverat för tillfället. Detta pga att det inte är kompatibelt med nya forumprogramvaran och andra uppgraderade serverprogramvaror. Vi ska lösa det på något vis framöver.

      Kanske läge att lägga upp en för alla andra låst tråd som visar vad som inte fungerar samt vilka funktioner som tagits bort så man slipper gå igenom denna 15-sidors tråd?

      Kommentera


      • Bra att bloggarna blev separerade. Däremot skulle jag personligen föredra att ha dem nedanför köp och sälj som det var tidigare...

        Kommentera


        • Ett önskemål gällande annonser, man ser inte alltid vilken kategori de tillhör. Vissa står det säljes, vissa fiskesnack, några har ingen kategori. Skulle vara tvingande att välja då man lägger upp annons. Har själv en annons som har kategori fiskesnack, fast jag tror jag valde säljes.

          Detta gäller då jag kikar annonser via förstasidan där man inte valt kategori själv.

          Kommentera


          • Bergman Snyggt jobbat, mycket bättre än innan uppgraderingen.

            Två önskemål från mig:
            1. går det att om man klickar på titeln till ett inlägg automatiskt komma till det nyaste inlägget? Likt den lilla pilen framför ämnet.
            2. Skulle vara snyggt om man kunde se till vilken forumdel ämnen på startsidan hör.

            Stort tack för ett bra forum!

            Kommentera


            • Jag läste igenom de första 6-7 sidorna innan jag bestämde mig för att kommentera.

              Jag får börja med att säga att: JAG GILLAR DET! Jag har alltid föredragit ett minimalistiskt utseende och jag tycker det ser utmärkt ut på både dator och mobil. Jag använder oftast (nästan alltid) FS på datorn.

              Sen finns det några funktioner som redan påtalats och som du förmodligen redan har en plan för som jag också gärna önskar men jag listar dem ändå.

              1: Nya inläggsfunktionen och markera som läst finns ju. Men man måste scrolla hela vägen till botten för att markera som läst. Jag misstänker att detta kommer hamna uppe i den kommande menyn(?).

              2. Jag håller med tintin_jkpg om att forumtrådarna ska vara en tråd, och inte multi-trådade med kommentarer under ett inlägg. Har alltid avskytt hur ex. reddit fungerar.

              Det kommer säkerligen komma fler saker jag har att anmärka på framöver allt eftersom jag använder forumet och upptäcker saker som saknas eller behöver ändras (enligt mig).

              Tack för att du håller forumet vid liv!

              Kommentera


              • Klickade nyss på "Ämnen med olästa inlägg" och fick meddelandet: "Your criteria is not restrictive enough and might return too many results. Please restrict your criteria and try again."

                Kommentera


                • Hej,
                  Jag kan inte söka längre, "sökrutan" finns men den får inte träff på något som jag söker på! tex Gädda
                  är det något jag behöver göra för att det ska fungera?

                  Kommentera


                  • Såg nu att det varit uppe förut, Sorry!

                    Kommentera


                    • Såg ett inlägg i början att det finns en app för själva forumdelen. Vart får man tag på den

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X