Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av FatRap Visa inlägg
    Jag upplever att jag blir utloggad väldigt fort om jag inte är aktiv.
    Undrar också om det är någon skillnad på "Olästa inlägg" under Start och "Nya ämnen" under Forum.
    Det är lite bökigt att gå tillbaka till Start hela tiden om man vill beta av alla olästa inlägg...
    Har du kryssat i "Kom ihåg mig?" när du loggar in?

    Angående "ölästa inlägg" och "nya ämnen" så är det samma sak bara det att de hetat olika i menyn. Det är fixat nu.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

    Kommentera


    • irriterande....klickar man på ett foto så kommer det som sig bör upp och att förstora fungerar som det skall, men sedan går det inte att komma ur utan att använda "backaknappen" och backa sig tillbaka till tråden....det var helt klart bättre tidigare när fotot/bilden kom upp i en ny egen flik så man kunde lägga upp fler foton på listen och man kunde bläddra fram och tillbaka mellan dom om man t.ex skulle jämföra fler olika förslag att montera en elmotor eller liknande....
      detta när jag som vanligt kör på datorn,vilket jag gör till 95%.....

      eller så har jag missat nåt sätt...
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • En fråga som kanske redan är besvarad...
        Sitter på jobbet (stämplat ut!) med stor skärm och där ser FS klart trevligare ut än i min mobil, det händer lite och sidan är mer överskådlig.

        Förr, på Blocket så kom man in i mobilläge men då gick jag bara längst ned på sidan och valde "Datorvisning/Full webbsite"

        Hur får jag datorskärmsvisning av FS på min mobil?
        Senast ändrad av anteman; 2018-11-09, 22:33.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          irriterande....klickar man på ett foto så kommer det som sig bör upp och att förstora fungerar som det skall, men sedan går det inte att komma ur utan att använda "backaknappen" och backa sig tillbaka till tråden....det var helt klart bättre tidigare när fotot/bilden kom upp i en ny egen flik så man kunde lägga upp fler foton på listen och man kunde bläddra fram och tillbaka mellan dom om man t.ex skulle jämföra fler olika förslag att montera en elmotor eller liknande....
          detta när jag som vanligt kör på datorn,vilket jag gör till 95%.....

          eller så har jag missat nåt sätt...
          Klicka Esc istället för Backspace så ska du se
          *edit
          Av någon underlig anledning funkade det bara en gång när jag nu testade, sen hände inget. Men hos mig så tar fotot inte upp hela rutan utan det är lite på ovansidan och undersidan som 'inte tillhör bilden' så att säga. Klickar du där så försvinner bilden och jag är tillbaka i tråden. Esc borde fungera dock, jag använder det alltid för popup-foton på andra ställen och det fungerar överallt. Bilden hamnar ju så att säga som ett lager ovanpå själva sidan.

          Annars finns ett kryss i övre högra hörnet hos mig som stänger ner fotot.
          Senast ändrad av tintin_jkpg; 2018-11-09, 23:00.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

            Har du kryssat i "Kom ihåg mig?" när du loggar in?
            Nej, det var inte förbockat per default så det har jag missat. Men jag har ändrat nu. Få se om det hjälper.
            Listen med inloggningsknappen är förövrigt lätt att missa eftersom den har precis samma grå nyans som min Firefox och därför inte ser ut att tillhöra websidan om man inte tittar noga.

            Kommentera


            • Tycker forumer är oerhört segt nu för mig. Tar en väldigt tid att ladda sidor.

              Kommentera


              • Saknar informationen som fanns på medlemmarna. Vart man bor, ålder, personbästa mm.

                Kommentera


                • Jag tycker att det är jobbigt att scrolla genom olästa inlägg numer. Taggen för Typ (ex Fiskesnack), rubriken och publicerare har samma färg, storlek och font. Det var definitivt trevligare förut. Möjligheten att minska texten var också bättre förr. Det gick fort att se vilka ämnen som var av intresse. I och med detta har jag nästan slutat att hänga här. I övrigt så gillar jag att forumet fått sig en ordentlig uppdatering.

                  Kommentera


                  • Om man som jag och allt fler (?) använder övervägande mobil så skulle jag gärna se en liten förändring av startsidan, nu står det "Diskussioner" och sedan tråd/inlägg i den ordningen de senast inkom. Det här gör att det blir slagsida åt populära trådar.

                    Läster man tråden "Sorgligt!" så inser man att det kan finnas en koppling här som gör att Mete, Flugfiske, Havsfiske för en tynande tillvaro eftersom de trådarna/inläggen i princip aldrig syns på startsidan under rubriken Diskussioner, de hinner alltid falla ur under dagen och får sökas via menyer... Är övertygad att sånt påverkar aktiviteten i dessa ämnestrådar, det som inte syns "finns" inte.

                    Kan man tänka sig några ämnesrader ovanför "Diskussioner"?
                    Spinn
                    Mete
                    Flugfiske
                    Havsfiske

                    Typ. Klickar man på den som kommer man till senaste inlägg inom ämnesområdet i vid bemärkelse... Bara en tanke...

                    Kommentera


                    • Det finns en post i säljes med rubriken "Savage Gear Parabellum 11'4 12-35g".
                      Länken funkar inte. Det verkar vara fnutten mellan 11 och 4 som ställer till det.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 145 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X