Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kan man söka i bara Säljesdelen av forumet?
    Non é pericoloso sporgersi

    Kommentera


    • Har problem med att skriva sidnummer och då försöka hoppa till den sidan så hamnar jag på sida 1 istället för sidan som jag vill till, detta har ju funkat galant tidigare. Så det är svårt att ta sig till runt i trådar. Tycker också fortfarande att det är konstigt att man inte har en knapp för att hoppa till sista sidan.

      Har testat både hemma och på jobbet i Chrome.

      EDIT: Ser att det fungerar när jag är inloggad, men slutar att fungera när jag loggar ut.
      Kan inte heller klicka på 1,2,3,4,12,20 som kan stå längst ner i trådar med många sidor. Men allt fungerar i inloggat läge.

      EDIT2: Mitt felsökande fortsätter, testade att tömma cachen etc etc. Efter det kan jag klicka nästa-pilen och hoppa till nästa sida allafall. Sidan glider inte upp lika snyggt som den brukar, men det funkar. Men problemet med att skriva in ett sidnummer och klicka enter fungerar fortfarande inte. Alla dessa problem fortfarande i utloggat läge, fungerar inloggad.
      Senast ändrad av sundsten; 2018-11-19, 23:45.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av FatRap Visa inlägg
        Det finns en post i säljes med rubriken "Savage Gear Parabellum 11'4 12-35g".
        Länken funkar inte. Det verkar vara fnutten mellan 11 och 4 som ställer till det.
        Jag har fixat till länken nu. Hojta gärna till om ni hittar fler ämnen/annonser som inte går att komma in på. Problemet är troligen knutet till specialtecken och relaterat till problemet med sökfunktionen som fortfarande inte är löst. Vi jobba vidare med en lösning på detta.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg
          Kan man söka i bara Säljesdelen av forumet?
          Ja, det kan du. Antingen via den avancerade sökfunktionen eller så går du in i den kategorin som du vill söka i och söker där. Finns flera olika sätt att göra detta så du kanske kan testa och se vilket sätt som passar dig bäst.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av sundsten Visa inlägg
            Har problem med att skriva sidnummer och då försöka hoppa till den sidan så hamnar jag på sida 1 istället för sidan som jag vill till, detta har ju funkat galant tidigare. Så det är svårt att ta sig till runt i trådar. Tycker också fortfarande att det är konstigt att man inte har en knapp för att hoppa till sista sidan.

            Har testat både hemma och på jobbet i Chrome.

            EDIT: Ser att det fungerar när jag är inloggad, men slutar att fungera när jag loggar ut.
            Kan inte heller klicka på 1,2,3,4,12,20 som kan stå längst ner i trådar med många sidor. Men allt fungerar i inloggat läge.

            EDIT2: Mitt felsökande fortsätter, testade att tömma cachen etc etc. Efter det kan jag klicka nästa-pilen och hoppa till nästa sida allafall. Sidan glider inte upp lika snyggt som den brukar, men det funkar. Men problemet med att skriva in ett sidnummer och klicka enter fungerar fortfarande inte. Alla dessa problem fortfarande i utloggat läge, fungerar inloggad.
            Gah, mer problem. Forumet uppgraderades från version 5.4.4 till 5.4.5 igår för att lösa en del buggar och då verkar det som att det smugit sig in nya problem. Jag rapporterar detta till vBulletin så får vi hoppas på en snabb lösning.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • Fortsätter diskussion som startade i tråden "sorgligt" här, passar bättre här. Har försökt vara specifik och konstruktiv.

              Har testat "nya inlägg knappen" och den funkar. Misstänkte ett tag att den inte gjorde det man har kollat nu i en vecka och det har funkat både på mobil och datorn. Knapparna är lite små på mobilen, både "nya" och "sista", behöver ofta zooma in för att kunna klicka. Det går men adderar ett extra steg.

              Det är kanske ett känt problem men för mig funkar det inte att söka på åäö. Gädda, kastdäck, mörkö osv ger noll träffar (abborre ger många).

              Förstasidan funkar helt ok på både mobil och dator.

              Förstår att det inte är lätt att få till allt bra Bergman, måste vara sjukt mycket jobb att lägga på/bygga om funktionalitet och inte kunna ha allt färdigt "off the shelf".
              Hatten av för allt jobb du måste lägga ner (och synd att det är en så pass bökig lösning, men ett byte till färdig forumlösning skulle väl tappa all historik - pest eller kolera...)

              Kommentera


              • Vet inte om det redan påpekats, men en bugg verkar vara att det inte går att hoppa direkt till en sida längre in i tråden (exempelvis sida 11 av 17) om man inte är inloggad. Loggade in för att påpeka detta och nu fungerar det helt plötsligt, men när jag inte var inloggad fungerade det inte trots att jag testade flera olika webbläsare.

                En annan bugg är att i vissa webbläsare (exempelvis IE) försvinner inloggningsrutan uppe till höger om man försöker flytta ner muspekaren till textfältet för användarnamn och lösenord.
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

                "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

                Kommentera


                • Som John skrev tidigare, knapparna är lite små. Har aldrig tryckt fel så ofta som nu.
                  Använder Samsung s8 och chrome.

                  Kommentera


                  • Hej! Har väl tyckt att det nya utseendet varit riktigt bra när man väl vant sig. Men nu har jag plötsligt problem... För det första så kan jag inte klicka bort en avisering som jag kollat. Har provat i såväl luren som på datorn i Crome och Edge utan resultat. Märkningen längt upp på sidan blir kvar och när jag försöker avfärda händer inget... Detta skriver jag på min laptop i Edge. Ville se de sista inläggen men det går inte att komma vidare från sidan 1 i vare sig Edge eller Crome. Däremot på luren. Lite irriterande då det vare sig fungerar att ta genvägen till sista sidan eller köra igenom samtliga sidor... Och inte är det kul att se en röd etta längst upp på sidan och ständigt komma till samma avisering som inte kan tas bort. Annars har jag inte så mycket att anmärka på - tycker det nya upplägget tar sig! Skit fiske! Gösta

                    Kommentera


                    • Sökfunktionen tycker jag inte funkar som den ska. En sökning på "resespö mete John Wilson avon" ger 0 träffar... hur jag än söker.
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 145 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X