Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vi kommer att försöka punkta ned alla upplevda problem och åtgärda dem i prioritetsordning. Sökfunktionen kräver som många noterat en del arbete. Vi ber om ursäkt för att det dröjt och ber samtidigt om förståelse för att det kan ta lite ännu mer tid att få ordning på allt. Men vi tycker att det är riktigt roligt att diskussionerna fortsätter här. Det ska ni ha stort tack för!
    Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
    Klicka här för att bli medlem!
    Gilla oss på Facebook
    Sportfiskarnas hemsida

    Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
      Vi kommer att försöka punkta ned alla upplevda problem och åtgärda dem i prioritetsordning. Sökfunktionen kräver som många noterat en del arbete. Vi ber om ursäkt för att det dröjt och ber samtidigt om förståelse för att det kan ta lite ännu mer tid att få ordning på allt. Men vi tycker att det är riktigt roligt att diskussionerna fortsätter här. Det ska ni ha stort tack för!
      Är det sportfiskarna som tagit över skutan nu? Förut va fiskesnack perfekt, innan förra nedgraderingen, då va det som syntes bäst på flödet när man öppnade sidan folks fiskbilder, feta pb'n, fina rullar och annat typ fiskerelaterat som är kul att kolla på när alla trådar va lästa, reklamannonser syntes oxå men inte så störande, men sen hände nåt, folks foton blev mindre och reklamen större å sidan såg genast mycket tråkigare ut, men nu sista nedgraderingen ser denna sidan bedrövlig ut, lika trist som en vänthall på en vårdcentral lr annan typ myndighet och många av funktionerna är sämre och utan fotoalbum, katastrof!

      Kan ni inte lägga det andra strulet lr vad det nu är åt sidan för en stund och försöka hitta en lösning så att fotoalbumen kommer tillbaka igen, kan inte va så svårt att hitta nån med lite datakunskap som kan fixa det år 2019 kan man tycka, det skulle vara trevligt om det kom tillbakai alla fall. Tänk er folks rullsamlingsbilder, pb'n å trofe'fiskar, första gäddan och andra fiskeminnen, det gjorde sidan mer personlig och kul att vara inne på.

      Bilder som lagts upp kanske kom från nån gammal telefon som ramlat i sjön, hårddiskar som kraschat lr liknande. Själv tyckte jag det va smidigt att spara bilder här pga att jag inte gillar Facebook å instagram å sånt och det det är alltid kul att visa upp lite fiskar som man fått när man möter nytt folk som oxå gillar fiske i exempelvis nån byggbarack lr kanske på nåt bröllop, men uppenbarligen va detta ett helt värdelöst ställe att spara bilder på. Mvh

      Kommentera


      • Jag måste motvilligt hålla med Rostiga Kroken här efter att ha gått in varenda dag sen uppgraderingen.
        Sedan uppgraderingen av forumet har mycket som gjorde Fiskesnack till ett roligt och levande forum för sportfiskeintresserade och allmänt svenssonfiske-nyfikna försvunnit.

        Fotoalbumetvar en enorm del i forumet, man gick in ibland bara för att se om någon ny stor fisk lagts upp som visades på startsidan. Själva forumdelen var också lite mer vardagsrum-känsla där man fick upp en salig blandning av trådar.

        Nu är fotoalbumet borta, trådarna känns inte levande och personliga längre och utseendet känns för mainstream jämfört med hemmakänslan som det var förut.

        Jag förstår att mjukvaran måste uppdateras men att förändra utseende och hela känslan som allt skapar var helt fel väg att gå. Det är stelt, grått (bildligt talat alltså), kantigt och inte alls något som jag klarar av att vänja mig vid. Fiskesnack är inte vad det en gång var och kommer nog tyvärr att tyna bort efter allt som ändrats.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
          Hej Fiskesnackare!

          Med vänlig hälsning Anders Bergman, Sportfiskarna
          Hej Anders Bergman;

          Refererande till dagens telefonsamtal önskar jag att du snabbt blir helt frisk och kan planera nästa fisketur igen...
          De Stora hungriga väntar på dig där ute under isen....

          .................................................. .................................................. .................................................. ..................................

          Den mest lärorika boken om sportfiske jag läst genom åren heter "Fishing with Ray Bergman, Edited by Edward C. Janes, ALFRED A. KNOPF; NEW YORK 1970...

          Den rikt illustrerade boken är på 328 sidor och har 34 kapitel med rubriker som TIPS FOR EARLY TROUT, HOW TO FISH WET FLIES, HOW TO USE NYMPHS, HOW TO FISH WITH STREAMERS, DRY-FLY STRATEGY, TIMES AND PLACES FOR BAIT CASTING, BIG PIKE WILL TEST YOUR SKILL, PERSISTENCE CATCHES MUSKIES, WALLEYES ARE A PUZZLE, THE RIGHT WAY TO TROLL, WHY NOT TRY ICE FISHING?, TRICKS YOU OUGHT TO KNOW, HOW WELL CAN FISH SEE?, SOME DEADLY LURES, FISH LIKE SMALL LURES, PAY-OFF FLIES, WINTER TACKLE CARE, RAY BERGMAN SAYS GOODBYE.

          https://www.amazon.com/Fishing-Ray-B.../dp/0394425049

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm

          Senast ändrad av Old Firehand; 2019-02-20, 19:48.

          Kommentera


          • Haha, vi kanske skall trycka upp lite tishor med dödskallar och texten "Ge fan i vår fiskecommunity".

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
              Haha, vi kanske skall trycka upp lite tishor med dödskallar och texten "Ge fan i vår fiskecommunity".
              Cyaneus;

              Du och din kompis i Gråbo kan välja och köpa vad ni vill ha här...https://www.shirtstore.se/herr-t-shi...tage/doskallar ...

              Old Firehand
              Leif Engström

              Kommentera


              • Tack Leif! Jag tänkte nu mest att man skulle plagiera Sportfiskarnas "Ge fan i våra vatten".
                Min kompis i Gråbo? Jag surfar på en androidenhet och med den nya uppgraderingen av forumet är det (iaf på mina två androider) tyvärr inte längre möjligt att se vem som tryckt på gilla. Gissar att du kan se det på något sätt och att Lejestrand (straight outta Gråbo) har varit framme och tryckt gilla.

                När jag växte upp i Floda för länge sedan var Gråbo ärkefienden! Ha! Inte ens pendeltåg!

                Kommentera


                • Jag gillade den gamla designen.

                  Kommentera


                  • nu har denna version legat ute några månader och måste säga att jag har tappat lusten att komma hit till fiskesnack, dels har väl facebook tagit över mycket, men även att startsidan för fiskesnack känns så tråkig nu, förr var fiskesnack ett community, nu är det ett rent forum, och det är nog detta som gjort att jag tappat lusten att surfa in på fiskesnack och mötas av en indexlista över forumet.
                    mellanversionen var till och med bättre än vad det ser ut nu.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
                      Vi kommer att försöka punkta ned alla upplevda problem och åtgärda dem i prioritetsordning. Sökfunktionen kräver som många noterat en del arbete. Vi ber om ursäkt för att det dröjt och ber samtidigt om förståelse för att det kan ta lite ännu mer tid att få ordning på allt. Men vi tycker att det är riktigt roligt att diskussionerna fortsätter här. Det ska ni ha stort tack för!
                      Hur går det? Är nog ganska många fler än jag som undrar. Någonting måste det väl finnas att uppdatera oss medlemmar om?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X