Fs nu efter senaste uppdateringen och den fd versionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fs nu efter senaste uppdateringen och den fd versionen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fs nu efter senaste uppdateringen och den fd versionen

    39
    Var FS bättre förr?
    69,23%
    27
    Föredrar du FS nu?
    30,77%
    12

  • #2
    Gå in och rösta

    Kommentera


    • #3
      Vad menar du med "förr" och "nu"? Är det före och efter uppgraderingen från version 4.2.5 till 5.4.4 du menar? Det vore också bra om ni motiverar era svar så vi ha en chans att fixa det ni tycker är sämre nu än innan. Vi kan inte nedgradera till den förra versionen (det är en död produkt) så det är den nya som gäller nu.

      Tyvärr har sökproblematiken i nya forumprogramvaran slukat massor av tid vilket gjort att jag inte hunnit att fixa andra saker ännu. Men jag har en hel lista med grejer som ska fixas framöver.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #4
        Jag är en av dem som varit med länge här och har kunnat följa utvecklingen av fisket via detta forum. Då för 15 år sedan fanns en hel del unga entusiaster som hade mycket idéer om ett och annat men även kände att de ville veta mer. Vår Bergman startade forumet för att bredda sin egen kunskap och det har givit honom ett nytt yrke!
        Det fanns en del äldre entusiaster också. Några är fortfarande mycket aktiva i forumet. Old Firehand är den mest kända. Under den här tiden har fiskets utövande fått nya former och många tekniska finesser som i sig kräver sin speciella kunskap för att komma till sin rätt. Jag tillhör den grupp som funnit mitt sätt att fiska långt före detta forums start och jag utövar det då tillfälle ges eller kan tas men det är inte längre det viktigaste i mitt liv.
        De frågor som idag ställs och de svar som ges berör områden vilka jag inte är insatt i. Jag har därför inget att lära ut och har inget behov av svaren heller men fortfarande är Fiskesnack min startsida i datorn och jag tycker fortfarande att det är intressant att så här från en gammalmans position vidsidanom titta på det som händer och då inte minst det som gäller fiskevård. Det är något mera viktigt för mig än tolkning av ekolodens bilder eller om slappgummit A är bättre än fladderplasten B.
        För mig handlar fiske om nöjet att få vistas i naturen och sker helt utan prestionsbehov. Får jag något - och det brukar jag faktiskt göra - kommer frågan: Är detta fisken jag ville ha till middag? Om så, är den dagens fiske avslutat, om inte, går den fisken tillbaka och fisken fortsätter. Blev det ingen matfisk, så blev det ändå en skön stund på sjön och rodden gav ryggen en välbehövlig naturlig träning. Jag håller hårt på att fisken ska tas med ro!
        Senast ändrad av BeBest; 2018-11-09, 15:21.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

        Kommentera


        • #5
          Om det jämförs med förra versionen så tycker det är bättre nu, eftersom det inte är så mycket aktivitet så är det smidigare så här.

          Kommentera


          • #6
            När jag röstade tänkte jag på nu och då(10år sen)..
            Mer aktivitet, mer öpphjärtligt med tips å trix.

            Kommentera


            • #7
              Tänker man tillbaka i tiden så var fiskesnack mycket bättre för tio år sedan. Försämringen hänger dock inte ihop med nå uppdateringar av själva forumet utan snarare att det idag finns så många andra medel att hämta information från, facebook, youtube, poddar etc. Kvar på forumen är ofta samma gamla personer som redan blött och stött allt relevant som finns att prata om.

              Skulle gärna vrida tillbaka tiden till fiskesnacks glansdagar eller kanske ännu längre tillbaka. Tänk den tiden då enda kunskapen till fiske var de äldre i fiskeklubben, det fåtal fisketidningar samt såklart napp och nytt som fanns och man kunde nämna ett hett gäddvatten utan det låg 45 båtar där helgen efter. Börjar känna mig gammal och gnällig.

              Kommentera


              • #8
                Efter uppdateringen så är sidan fruktansvärt seg att öppna oavsett vilken sida det är här på FS. Alla mina andra sidor går som vanligt så det är inte min mobil
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #9
                  Jag ändrar lite i frågeställningen. Vad gäller synpunkter hänvisar jag till din tråd Bergman

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag tycker att båda versionerna hade sin charm så länge vi pratar om besök som sker genom dator eller surfplatta. När det gäller mobilanvändning är den nya uppdateringen ett stort lyft anser jag. Tycker att Bergman gör ett kanonjobb som jobbar med detta trots att det många gånger kommer icke-konstruktiv kritik på de förändringar som görs. Dessutom är Bergman mycket lyhörd för användarnas önskemål om utformning. Ett färskt exempel är bloggarna som åter fick en egen sektion på förstasidan.

                    Vad gäller forumet generellt så kan jag skriva under på det mesta som BeBest tar upp. Jag har inte varit aktiv här lika länge men upplever att forumets innehåll bara blir mindre och mindre intressant. Ja, användarna skapar forumets innehåll men för egen del skiter jag fullständigt i ekolod, de senaste trenderna inom gäddfiske med mera. Är man inte väldigt intresserad av spinnfiske efter predatorer dyker det sällan upp något intressant, därav min egen minskade aktivitet. Eftersom jag har sökt väldigt mycket på tidigare forumtrådar vet jag de facto att innehållet för var betydligt mer varierat än vad det är i dagsläget.
                    http://enamatorfiskare.blogspot.se
                    Instagram enamatorfiskare

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 399 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    15 svar
                    1 137 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                    7 svar
                    333 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X