Uppgradering av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Här fungerar det utmärkt

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
      Nu har jag bockat av, bockat på, tömt cache, tömt cookies och allt annat man kan göra.....
      Jag har ToM haft en IT-tekniker här på jobbet som kollat åt mig och gissa vad, han klia dig bara i huvet..

      Fortfarande loggas jag ut varje jävla gång jag stängt ner webbläsaren. Jag har konto på andra ställe och där fungerar det. Så problemet kan inte vara hos mig....
      Det fungerade ju klockrent Innan denna totalt värdelösa uppdateringen gjordes....
      Jag hade samma tidigare. Men helt plötsligt bara funka det. Av sig själv. Jag gjorde inte nåt. Men kan poängtera att jag använder laptop. Är ju olika system som sköter det. Så det kan vara din tur nu.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
        Sökfunktionen är fortfarande första fokus för oss att få ordning på. Hoppas bara på lite mer tålamod.
        Hur går det så här 7 månader senare?

        Kommentera


        • [QUOTE=Dabrovnjik;n2516636]Ni, Sportfiskarna, måste göra någonting. Just nu så är det mer eller mindre stört omöjligt att ha er kvar bland resultat på en google-sökning.


          Ni hamnar i samma klass som andra som (med flit) sett till att de hamnar i resultatlistan men inte bidrar med något, ni förstör helt enkelt min sökning ... jag kan ju inte använda mig att sökningen. Botemedlet för mig är ju att helt enkelt blockera era resultat.

          Sen vet ju inte jag hur andra som söker tycker att erat forum inte fungerar när det besöker det via en länk från google, men jag misstänker att det inte är särskilt positiva tankar.

          Sportfiskarna har kanske upphört eller har daglig sovmorgon...

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Senast ändrad av Old Firehand; 2020-09-02, 09:07.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
            Sökfunktionen är fortfarande första fokus för oss att få ordning på. Hoppas bara på lite mer tålamod.
            Hej hur går det med sökfunktionen? Hoppas ni får ordning på den snart så här efter 2+ år så ni kan gå vidare till nästa punkt på priolistan.

            Kommentera


            • Hej, ja som är tydligt så har det ju gått lite sisådär... Vet inte hur många gånger jag skrivit att det kanske snart är på gång. Sorry. Men snart är det kanske på gång!

              Kommentera


              • Det finns ju potensial att få detta forum stort igen, men då kan man inte stoppa huvet i sanden hela jävla tiden. Precis som andra skriver så har ni fått drivor med förslag, men helt ärligt tror jag inte ni fixat ett enda :-(
                Det är för sorgligt att ni inte löser detta. Ni har blivit av med så många goa gubbar/töser härifrån, ändå sitter ni bara och tittar !! Det är hrlt oacceptabelt tycker jag. Skall det verkligen gå så långt att ni tappar Betalande medlemmar i SF innan ni gör något. Det finns dom (jag bland annat) som vägrar Fjollbook.

                Nä, skärpning på er. Annars kanske Free Water Pictures gör en film om hur FS sköts nu för tiden. Då kanske, men ej troligt kommer ni vakna. Tack för ordet och hej då.
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • Går inte att skriva klart ens... skiter i det
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • Låt några eldsjälar skapa en ekonomisk förening.
                    Skänk fiskesnack till denna förening.
                    Sen har ni gjort en god gärning för fiskesverige. Och räddat anseendet något kanske.
                    Detta är ju såpass lågt nu att det luktar Uppdrag Granskning eller Flashback drev.

                    Inse att ni grejar inte detta, och eller inte verkar ha lust heller.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • Jag har undersökt siten lite mha en del verktyg som finns online och det verkar som att en del grundläggande säkerhetsåtgärder behöver göras för att forumet inte ska bli utsatt för bl.a. clickjacking, drive-by-downloads. Sen så saknar siten även skydd för en man-in-the-middle attack.

                      En del av det jag finner förklarar troligen de problem vi alla upplevt med redirects till malicious sites m.m.

                      Om jag som är en lekman på området på 5 minuter kan få fram denna information om forumets sårbarhet gör ju att jag undrar om det verkligen finns nån som jobbar med dessa problem.

                      Jag hade ju om jag hade hand om detta forum sett till att stänga ner det helt i nån vecka för att först lösa alla säkerhetsproblem, sen scanna servern flera ggr om efter virus och därefter uppgradera vBulletin till senaste versionen. Just nu är det ver. 5.6.1 på forumet men 5.6.3 finns att ladda ner.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 145 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X