Uppgradering av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg

    God kväll, blir lite orolig här nu när du skriver att den gamla versionen inte funkar, betyder det att alla gamla fiskesnack's fotoalbum är borta? I såna fall vore det mycket tråkigt, hade själv en bild på en fin asp där och den som med flera andra bilder hade jag inga backup kopior på, säkert oxå många fler här som skulle sakna bilder på sina gamla pb'n m.m så där tycker jag att ni borde försöka hitta en lösning. Mvh
    Håller med, enda bilden på mitt pb på gädda är i fs's fotoalbum, skulle vara jättetrist om den bilden är borta för alltid....samtidigt får jag iofs också skylla mig själv, är det något foto man borde ha kopior på så är det på pb-fiskar.

    Ska komma ihåg det på nästa pb-gädda jag tar :-)

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg

      God kväll, blir lite orolig här nu när du skriver att den gamla versionen inte funkar, betyder det att alla gamla fiskesnack's fotoalbum är borta? I såna fall vore det mycket tråkigt, hade själv en bild på en fin asp där och den som med flera andra bilder hade jag inga backup kopior på, säkert oxå många fler här som skulle sakna bilder på sina gamla pb'n m.m så där tycker jag att ni borde försöka hitta en lösning. Mvh
      Allt går att lösa om man vill.
      frågan är alltid bara hur lång tid tar det och vad kostar det.
      Inget annat.
      Men snacket om budget osv är bull.
      klart det finns pengar.
      Fisket i Sverige 5,8 miljarder.
      https://www.sportfiskarna.se/Om-oss/...ArticleID/5115


      Sportfiskarna omsätter 50 miljoner typ.
      60000 medlemmar.
      Lyckades 2017 att gå back..

      Bränner en hel del på ””intressepolitik”” skulle vilja se vad som hände om dom allokerade en miljon i budget från intressepolitiken till digitaliseringen och FS.
      kanske låta 60000 medlemmar rösta, representation och byråkrati/politik eller digitalisering och fiskesnack?

      https://www.sportfiskarna.se/Om-oss/...ArticleID/5430
      Inte riktigt så som det blivit..

      https://www.sportfiskarna.se/portals...karna_2017.pdf
      Med reservation för fel i mina iakttagelser jag, bara bläddrade snabbt i resultaträkningen. Men det är säkert i närheten av hur finanserna ser ut.

      Det finns alltid olika ””verkligheter””...
      Senast ändrad av Bowen; 2019-07-01, 20:39.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #43
        Får upp denna bild när jag går in på FS:s huvudsida.

        Click image for larger version

Name:	Snip-it_1561999133866.jpg
Views:	96
Size:	90,0 KB
ID:	2512539

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
          Pm fungerar mindre bra, när jag klickar på ett meddelande så kommer jag till startsidan. När jag klickar på inkorgen så står det ett felmeddelande...
          Nu har jag kommit på problemet. När jag har fått ett nytt meddelande så kan jag komma åt konversationen. Jag kan dock inte gå in i en konversation och fortsätta.

          Ganska irriterande om ni frågar mig. Ska man behöva skaffa aidsbook för att skicka meddelanden?
          Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

          Kommentera


          • #45
            Oj oj oj! Inget stämmer med meddelande för mig! ;( Jag får leta o leta när jag har fått meddelande innan jag hittar det!
            Återställ hela systemet som det var innan!

            GÖR OM OCH GÖR RÄTT!
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #46
              Hej "Sportfiskarna"! Vad är tidsplanen på att fixa meddelanden funktionen? Så man kan använda köp och sälj delen som man ska, som är det enda som är intressant med fs nuförtiden efter ni tog över och döda forumet.
              Senast ändrad av Matte77; 2019-07-02, 14:11.

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                Hej "Sportfiskarna"! Vad är tidsplanen på att fixa meddelanden funktionen? Så man kan använda köp och sälj delen som man ska, som är det enda som är intressant med fs nuförtiden efter ni tog över och döda forumet.
                Hej, vi jobbar med att se vad som kan vara fel med meddelandefunktionen!
                Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
                Klicka här för att bli medlem!
                Gilla oss på Facebook
                Sportfiskarnas hemsida

                Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

                Kommentera


                • #48
                  Lite mer saker för er att titta på, om det inte redan är på agendan:

                  När man söker på google, eftersom sökfunktionen är sådär på FS, leder sökresultaten sen bara till fiskesnacks startsida.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Lite mer saker för er att titta på, om det inte redan är på agendan:

                    När man söker på google, eftersom sökfunktionen är sådär på FS, leder sökresultaten sen bara till fiskesnacks startsida.
                    Riktigt så illa är det inte i vart fall inte för mig, se bild. Den översta träffen funkar inte, men väl de under, de med en pil åt höger, man får vara glad för det lilla!

                    image_larger_version_name_size_id

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg

                      Det är förstås tråkigt och vi hoppas att kunna återfå förtroendet. Tyvärr bara så är det inte realistiskt att anställa några personer som kan jobba heltid med hemsidan och forumet. Vi anstränger oss för att medlemmarnas avgifter ska göra så stor nytta som möjligt. Just nu är vi beroende av hjälp utifrån och vi hoppas komma tillrätta med de större problemen på siten. Samtidigt så är vi väldigt glada för att diskussionerna på Fiskesnack fortsätter i högt tempo. En ovärderlig källa till kunskap!
                      Realistiskt är en väldigt subjektiv ställning som ni nog måste fundera på mer.

                      Att det inte är realistiskt för en stor svensk organisation som riktar sig åt något där den mesta kontakten och informationsutbytet sker online, att ha en aktiv och fungerande närvaro och plattform online känns som ren idioti (ursäkta ordvalet) och det kanske är dags för pension för den som trycker på att ni hellre ska lägga hundratusentals kronor på diverse forskningsprojekt och låta er hemsida och sveriges största sportfiskeforum som ni tog över förfalla. Släpp fram eldsjälar som är med i tiden istället för stofiler som lever i det förgångna. En närvaro online med en fungerande community borde prioriteras mycket högre än vad ni gör nu. Annars är det er plikt att skänka det här till någon som faktiskt är villig att hålla forumet och communityn i liv.

                      Sportfiskarna som organisation verkar vara som en fjärilslarv som korsar en väg, det går sakta och risken är väldigt stor att den aldrig kommer till andra sidan. Online är där unga lär sig om sportfiske, gör något konkret åt det eller dra er ur innan det här forumet är dött.

                      Och ja, meddelanden på ett forum är för många användare prio nummer 1. Fotoalbumet borde för er vara prioritet nummer 2. Resten kan ni ta som det kommer efter att ni fixat dessa två saker.

                      Bergman sa någon gång att forumet med alla foton och info är sparat och att det på något vis skulle skapas ett nytt. Vi vill ha tillbaka alla våra foton som vi lagt upp under alla dessa år. Det är inte så svårt, anlita folk att göra jobbet om ni hellre går omkring i en bäck med era vadare och håvfångar sländlarver som ni beundrar några minuter innan ni släpper tillbaka dem...eller vad ni nu pysslar med istället för att lära er att koda hemsidor.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X