Uppgradering av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg

    Men du verkar inte ha koll på hur det fungerade innan och hur de har lyckats förstöra användarupplevelsen och funktionerna på FS...

    Du har så rätt! Jag vet inga andra vägar än dom jag själv går på

    Finns det några andra svenska forum för fiske som är bättre då?

    Kommentera


    • #62
      När jag rensade all historik, kakor etc så fungerar länkar och sökfunktionen.
      Är dock alltid utloggad när jag besöker och får felmeddelande när jag loggar in.
      PM är något jag inte använder.

      Kommentera


      • #63
        Jag tycker dom skall gå tillbaka som det va innan. Jobbigt nu att behöva logga in varje gång man öppnar FS i sina bokmärken. Jag sitter 100% i mobilen bara när jag är här och har Aldrig innan behövt logha in när jag öppnar FS då det är något som kommit med senaste uppdateringen. Känner att jag är här mindre och mindre oxå, känns inte lika viktigt för mig att komma hit och läsa längre. Synd tycker jag då jag alltid tyckt det varit roligt att läsa folks trådar, kolla på bilder, skumma igenom annonser mm.mm...

        Tror tyvärr att övertagandet från Bergman kommer döda detta forum om inget görs i det snaraste
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #64
          Ahh... det saknas ett s lite här och var.

          Numera är forumet "säkrat" med https, secure http typ. Tidigare skrevs allt enbart som http. Det här är en smal sak för forumets guru att ändra på i alla länkar så det inte står http någonstans i nån adress utan med https istället.

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

            Det finns en omväg längst ner på rullisten i mobilläget när man klickar på meddelanden i listen högst upp, kan man välja meddelandecenter, där kommer man vidare och kan sen välja meddelande.

            men visst är det skit fortfarande.
            Det funkade för mig. Tack!
            Skulle ändå uppskatta lite feedback här från de ansvariga. Jobbar de på problemet, har de en tidsplan för att fixa buggarna ...? Istället frågor om önskemål som redan har yttrats i en tråd.
            Kul att få hjälp av en annan fs:are, men det borde ju någon av de som håller på med forumet kunna svara på inom 1-2 dagar. Jag vet att det låter gnällig, och gratis är gott, men har man ett forum bör man väl vara lite på. Fixa funktionerna som ska fungera först, läs vad som kom upp tidigare först. Sedan kan man ställa följdfrågor och börjar jobba vidare med nya funktioner. I min värld iaf.
            FS är tämligen unik ffde i Sverige. Men folk börja droppa av. Såg samma fenomen på stora tyska forum. Bara en tidsfråga tills någon startar ett nytt. Det behövs inte massa nya funktioner tycker jag dessutom. Mest intressant för mig är oftast pryldiskussioner och annonser.
            Prylbiten kunde differenseras: bc rulle ,haspel rulle, bc spö, haspelspö, linor, småprylar, ...
            Gärna även eget för metoder efter fiskart (borre, gös, gädda, öring) + flygfiske + havsfiske + mete.
            Men fixar buggarna först, tack. Och ge aktiv feedback
            Mina fem öre
            Senast ändrad av Utter; 2019-07-07, 17:12.

            Kommentera


            • #66
              Ja nya FS är ingen direkt förbättring som jag ser det och tyvärr saknar jag många som skrev här ganska frekvent för inte alltför länge sedan.

              Om det huvudsakligen beror på FS nya gränssnitt vet jag dock inte... en del är "oroliga själar" som drar vidare, andra får barn eller träffar kärleken eller hittar en konkurrerande hobby och FS glider ur minnet...

              Kommentera


              • #67
                Jag blir fortfarande galen på att navigeringsknapparna är så små i mobilläget. Det är svinknöligt att gå till senaste olästa inlägget i en tråd man vill läsa
                Är oftast inne på FS via min Samsung S8. Använder Chrome.
                Mätte storleken på knappen för "senaste olästa inlägget". Den är 2mm i diameter och ligger 1mm från Inläggets titel och lika långt från texten på raden under, som vanligtvis är namnet på trådstartaren. Det kanske bara är jag som är fumlig men jag hamnar väldigt ofta antingen på trådens förstasida eller på trådskaparens profilsida. Istället för på senaste olästa inlägget.

                Kommentera


                • #68
                  Nu kan jag inte ens gå in och läsa aviseringar som har gjorts i en separat tråd. Det blir ju bara värre o värre!

                  GÖR OM OCH GÖR RÄTT!
                  Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                  /Stefan

                  Kommentera


                  • #69
                    Nu kan jag inte gå in o läsa första inlägget med rubrik: " Bottenmeta gädda (även kallat ”deadbaiting”)".
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
                      Nu kan jag inte gå in o läsa första inlägget med rubrik: " Bottenmeta gädda (även kallat ”deadbaiting”)".
                      Samma här! Blev väldigt förvånad.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X