Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Vi gör ju det via medlemsavgiften til SF. !!
    Rösta med fötterna och gå ur då!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

      Vi gör ju det via medlemsavgiften til SF. !!
      Åfan, det stod ingenting om forumet när jag blev medlem :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Åfan, det stod ingenting om forumet när jag blev medlem :-)
        Nej vad jag kunnat se så nämner de fiskesnack.com exakt 0 gånger på sin hemsida, det är bra reklam det. De tog över forumet för att ragga medlemmar och när det nu är avklarat så försöker de montera ner det så att folk istället följer dem på andra medier då forum kostar medan instaface och tweetster eller vad de där nymodigheterna som hippa ungar använder nu för tiden är gratis för sportfiskarna.

        Undrar hur mycket pengar de får in på ett år och hur mycket av det som finns kvar efter alla kostnader, som de sen lägger på olika projekt som bara hjälper ett fåtal av deras medlemmar, de verkar satsa enorma summor på barn och ungdomar samt prickfisk-fiske med trådbeten men inlandsmete efter arter som björkna, mört, sarv, sutare och ruda verkar vara totalt ointressant. Ja så pratar de gärna mycket om gädda också, det är väl där pengarna kommer från och sportfiskarnas intresseorganisation älskar att få in pengar. De borde verkligen dela upp organisationen så man kan bli medlem i och stödja ett fiske som man själv är intresserad av och så jobbar just för den delen. För en organisation för alla sportfiskare är det inte, "flug-, barn-, och provfiskarnas intresseorganisation" borde de kalla sig istället.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

          Nej vad jag kunnat se så nämner de fiskesnack.com exakt 0 gånger på sin hemsida, det är bra reklam det. De tog över forumet för att ragga medlemmar och när det nu är avklarat så försöker de montera ner det så att folk istället följer dem på andra medier då forum kostar medan instaface och tweetster eller vad de där nymodigheterna som hippa ungar använder nu för tiden är gratis för sportfiskarna.

          Undrar hur mycket pengar de får in på ett år och hur mycket av det som finns kvar efter alla kostnader, som de sen lägger på olika projekt som bara hjälper ett fåtal av deras medlemmar, de verkar satsa enorma summor på barn och ungdomar samt prickfisk-fiske med trådbeten men inlandsmete efter arter som björkna, mört, sarv, sutare och ruda verkar vara totalt ointressant. Ja så pratar de gärna mycket om gädda också, det är väl där pengarna kommer från och sportfiskarnas intresseorganisation älskar att få in pengar. De borde verkligen dela upp organisationen så man kan bli medlem i och stödja ett fiske som man själv är intresserad av och så jobbar just för den delen. För en organisation för alla sportfiskare är det inte, "flug-, barn-, och provfiskarnas intresseorganisation" borde de kalla sig istället.
          Nu killgissar du allt lite va?

          https://www.sportfiskarna.se/Om-oss/Demokrati

          och kolla gärna årsredovisningen, nu har man inte lagt upp för 2019 än men den kommer.

          https://www.sportfiskarna.se/Om-oss/...ktiga-dokument

          Engagera er och åk på möten för att göra er röst hörd där besluten fattas i demokratins anda.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

            Nu killgissar du allt lite va?
            Moget att använda ord som nedvärderar män, det hade blivit ett jävla liv om man använde ord som nedvärderar kvinnor.

            Jag betalar min avgift (som det här året har höjts med 33%, blir en rejäl höjning av inkomst räknat på alla medlemmar) och jag arbetar inte på organisationen, det finns det andra som gör och de ska arbeta å alla sportfiskares vägnar.

            Det är lätt för dem att påstå saker, men man ser klart och tydligt vart de lägger sina resurser någonstans.
            Demokrati, haha. Visst, jag betalar min medlemsavgift av solidaritet och för att kunna hjälpa så gott jag kan för framtida sportfiskare. Något mer har jag inte möjlighet att göra. Men jag tvivlar på att min röst skulle bli hörd över flugfiskarna eller ungdomsfiske-ledarna.

            Kommentera


            • Det är väl inte orimligt att organisationens satsningar speglar medlemmarnas intressen? Om majoriteten av medlemmarna vill ha gädda på kroken, ja då blir det fokus på tex gäddfabriker. Det mete du beskriver är väl inte så stort just nu och då minskar så klart fokus. Tråkigt för er som håller på med det men inte så konstigt.
              Om man vänder på steken skulle det vara väldigt konstigt om en fiskeform som engagerar en ytterst liten del av medlemmarna skulle få lika stor del av kakan som en fiskeform som engagerar en stor del av medlemmarna.

              Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

              Moget att använda ord som nedvärderar män, det hade blivit ett jävla liv om man använde ord som nedvärderar kvinnor.

              Personligen tycker jag att "killgissa" är ett rätt kul och bitvis extremt träffsäkert uttryck. Säger inte att det var det i just det här fallet men generellt.
              Att det finns kvinnor som möjligen skulle kunna bli kränkta av roliga och träffsäkra uttryck om kvinnor gör väl inte att vi män måste ta efter?

              Demokrati, haha.

              Ja du. Om du inte går på medlemsmötena och gör din röst hörd har du ju liksom tackat nej till din del av demokratin. Det är lite som att inte gå och rösta i riksdagsvalet och sedan gnälla över valresultatet.
              Kom igen Tintin! Vi är långt ifrån alltid överens om saker men bättre än så här brukar du kunna argumentera!

              Kommentera


              • Hmm, citaten hamnade lite kocko där. Sorry.

                Kommentera


                • Man kan alltid diskutera hur resurser ska användas men att lägga dem på vitfiskar som t ex sutare och Ruda? Är de hotade ? Har de bestånen decimerats av miljöfaktorer eller överfiske? Jag tror (och killgissar lite) tvärtom att de under de senaste årtiondena har vunnit på övergödning och värme samt att de ökade fisket på predatorer även det gynnar flertalet vitfiskar.

                  Är det inte så att i vissa sjöar i söder så får man ägna sig åt decimeringsfiske av vitfiskar som "tagit över"sjön till men för en artmässig balans i dessa sjöar?

                  Att bryta ned Sportfiskarna till små "artintresseorganisationer " tror jag inte heller på... jag tror tyvärr att "Vitfiskarnars riksförbund" skulle få ganska lite av resurser av aktiviteter på FS att döma.
                  Senast ändrad av anteman; 2020-03-01, 12:00.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Man kan alltid diskutera hur resurser ska användas men att lägga dem på vitfiskar som t ex sutare och Ruda? Är de hotade ? Har de bestånen decimerats av miljöfaktorer eller överfiske? Jag tror (och killgissar lite) tvärtom att de under de senaste årtiondena har vunnit på övergödning och värme samt att de ökade fisket på predatorer även det gynnar flertalet vitfiskar.

                    Är det inte så att i vissa sjöar i söder så får man ägna sig åt decimeringsfiske av vitfiskar som "tagit över"sjön till men för en artmässig balans i dessa sjöar?

                    Att bryta ned Sportfiskarna till små "artintresseorganisationer " tror jag inte heller på... jag tror tyvärr att "Vitfiskarnars riksförbund" skulle få ganska lite av resurser av aktiviteter på FS att döma.
                    Hej Anteman;

                    Ruda.. 1200 × 852
                    fanns det gott om i Kyrksjön, Norra Ängby, Bromma i närheten av mitt föräldrahem...https://sv.wikipedia.org/wiki/Kyrksj%C3%B6n,_Bromma ...

                    Ruda är varken matfisk eller sportfisk. Tacka vet jag Lax, Röding, Öring, Gädda och Gös...

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2020-03-01, 14:22.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                      Hej Anteman;

                      Ruda.. 1200 × 852
                      fanns det gott om i Kyrksjön, Norra Ängby, Bromma i närheten av mitt föräldrahem...https://sv.wikipedia.org/wiki/Kyrksj%C3%B6n,_Bromma ...

                      Ruda är varken matfisk eller sportfisk. Tacka vet jag Lax, Röding, Öring, Gädda och Gös...

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Här måste jag lägga in en liten protest; Rudan, och andra vitfiskar, kan med rätt utrustning vara ypperliga sportfiskar.

                      Som matfisk duger den dock inte, det håller jag med om (jag har provat :-) )

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 145 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X