Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Här håller jag med Laxen, det ena utesluter inte det andra, inte alla ämnen är färskvara och då kan en gammal tråd ge långt bättre utfall och det direkt än att starta en ny om samma sak.

    Ta t ex äldre båtar, batteriladdning, LiFePO4, har det skrivits så pass mycket om att en ny tråd lär ta sin tid innan den blir fyllig, de som skrivit förr kanske inte orkar upprepa sig eller så har de (med specifik kunskap) lämnat FS...

    I går la jag upp ett par bilder för att hjälpa Jonnie Rocker... den tråden kan förhoppningsvis hjälpa Luna 253 ägare med ett specifikt problem i flera år... om de kan söka upp den...

    En dålig sökfunktion är dessutom än mer illa idag när då pass många har lämnat eller dragit ned på aktiviteten här på FS och få nya som kompenserar.... ev. svar dröjer, det blir helt enkelt fattigare för oss alla... om du frågar mig.

    Kommentera


    • #12
      Väldigt mycket handlar om specifika fiskeprylar som spön och rullar som snabbt blir utdaterade, är det rimligt att allt detta ska vara sökbart? Om så, är ni beredda att betala för terabyte av sökbara trådar? Från 2004 minns jag diskussioner om c&r kontra bonkning, flätlinor kontra nylon etc - relevans idag? Sen är det ju en gränsdragningsfråga hur lång historik man ska spara, 1 år, 5 år ,10 år?

      Kommentera


      • #13
        Att gamla trådar försvunnit verkar inte vara ett medvetet val utan ett systemetfel relaterad till bristande underhåll.

        Kommentera


        • #14
          Text brukar inte konsumera så många TB men visst håller jag med om att oerhört få trådar från 2004 torde ha relevans idag, kanske en bortre gräns kan vara nödvändigt om det är kostsamt att spara.

          Är det mer en fråga om systemfel så hoppas jag Sportfiskarna tar tag i det snarast.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Väldigt mycket handlar om specifika fiskeprylar som spön och rullar som snabbt blir utdaterade, är det rimligt att allt detta ska vara sökbart? Om så, är ni beredda att betala för terabyte av sökbara trådar? Från 2004 minns jag diskussioner om c&r kontra bonkning, flätlinor kontra nylon etc - relevans idag? Sen är det ju en gränsdragningsfråga hur lång historik man ska spara, 1 år, 5 år ,10 år?
            Nu vet jag ju inte hur mycket plats data som utgör en normalstor tråd på forumet tar upp på en hårddisk, men det skulle nog gå hundratals normalstora trådar för att komma upp i ens en gigabyte data. Visst tar foton upp mer men med den komprimeringen som jag gissar att det görs när man flikar in ett foto så lär det nog inte handla om många megabyte för en stor bild.

            Data för inlägg i trådar på ett, i jämförelse med många andra, så litet forum som det här så handlar hårddiskutrymme knappast om mycket pengar i verksamheten. Jag är övertygad om att du pratar om något som helt enkelt är en icke-fråga, ett problem som inte finns.

            Ett forum utan funktionen att söka sig ända tillbaka till de äldsta trådarna från förr där man istället för att behöva skapa en ny tråd kan läsa om bra lösningar på ett problem som man stöter på är ett forum som INTE fungerar som ett forum ska. Vad skulle du säga om stadsbiblioteken eldade upp böcker skrivna före 2005 för att några av dem ändå är helt utdaterade och för att det tar för mycket plats och lokalens storlek är begränsad?

            Tänk dig ett forum som ett bibliotek där man kan gå för att skaffa sig lärdom, och alla svar från oss som försöker hjälpa när någon frågar är detsamma som böcker på hyllorna.

            Kommentera


            • #16
              Bebest jopp de verkar vara en evighetsloop där smått irriterande.
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

              Kommentera


              • #17
                Det som är fel med fiskesnack är att det skulle uppdateras och togs över av sportfiskarna

                sedan kan man ju tycka att gamla trådar ska finnas kvar och fungerar, så många gamla användare med underbar kunskap som har försvunnit, iallafall deras kunskap i trådarna har försvunnit, som vår gamle båtguru, som jag glömt vad han heter och försvunnit från forumet.

                Sedan fungerar inte FS bra längre...

                Kommentera


                • #18
                  Finns det ingen expert på sql och vbulletin här som kan åta sig att ordna till allt lite som inte anses vara bra lite snabbt och enkelt då?

                  Kommentera


                  • #19
                    Vad har blivit bättre med nya versionen ? inget vad jag märkt .
                    "HalvDan var här"

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
                      Vad har blivit bättre med nya versionen ? inget vad jag märkt .
                      "Det var bättre förr"

                      Man måste ibland uppdatera mjukvara i hopp om att ligga steget före någon script kiddie som tror sig vara hacker.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X