Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

    Om det är ett absolut krav från din sida att (gratis) kunna läsa allt som någonsin skrivits får du väl kontakta admin, själv har jag inte sådana krav och tycker det är trams att förvänta sig det av denna gratistjänst.
    Fiskesnack är lika gratis som Facebook (Sportfiskarna når ut med sitt budskap och handlarna får ut sin reklam). Krav eller önskemål är väl inte förbjudna?

    Jag bryr mig föga om alla pryltrådar här på forumet (som delvis är färskvara, precis som du beskrev). Behållningen, för min del, är trådar om metoder, tackel o.s.v. Tråkigt att inte kunna hitta dessa i sökfunktionen. Lite tråkigt med nystart av trådar med snarlika eller identiska frågeställningar. Bättre då att ställa en detaljfråga i en befintlig äldre tråd... det sparar ju faktiskt utrymme också.

    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

      Om det är ett absolut krav från din sida att (gratis) kunna läsa allt som någonsin skrivits får du väl kontakta admin, själv har jag inte sådana krav och tycker det är trams att förvänta sig det av denna gratistjänst.
      Den som är tramsig här är du och dina försök att förklara bort hur Sportfiskarna tagit över för att sedan nedmontera Sveriges största fiskeforum.

      Jag vet ärligt talat inte ett enda forum (och jag har varit medlem i många forum under åren) som raderar trådar och inlägg äldre än något visst datum "för att spara in pengar" och det är helt enkelt inte så det fungerar. Inte heller uppgraderar man till en ny version och totalförstör forumet för alla användare utan att de blir rosenrasande. Och som jorgen.mansson skriver så får Sportfiskarna pengar för varenda annons som visas för oss besökare så nej det är inte gratis, det är bara så att vi köper av annonsörerna medan Sportfiskarna får sin del från dessa.

      Du verkar inte vara så insatt i hur internet fungerar och hur stort och viktigt det är. Kan du vara från en äldre generation som inte förstår denna www-fluga?

      Kommentera


      • #33
        Lösningen på detta elende med ett totalhavererat fiskesnack är att alla användare loggar ut och aldrig mer loggar in, sen kan någon duktig datanisse styra upp ett nytt och fräscht forum med möjlighet att lägga ut foton å videos och allt annat som saknas för att få alla användare nöjda å glada igen utan allt detta jävla jiddret som är nu. Skulle själv lätt kunna betala en liten slant om året för ett perfekt och reklamfritt forum för jag skiter fullständigt i att söders har lagerrensning och såna saker, jag vill bara läsa fiske å kolla bilder på fina fiskar m.m.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

          Den som är tramsig här är du och dina försök att förklara bort hur Sportfiskarna tagit över för att sedan nedmontera Sveriges största fiskeforum.

          Jag vet ärligt talat inte ett enda forum (och jag har varit medlem i många forum under åren) som raderar trådar och inlägg äldre än något visst datum "för att spara in pengar" och det är helt enkelt inte så det fungerar. Inte heller uppgraderar man till en ny version och totalförstör forumet för alla användare utan att de blir rosenrasande. Och som jorgen.mansson skriver så får Sportfiskarna pengar för varenda annons som visas för oss besökare så nej det är inte gratis, det är bara så att vi köper av annonsörerna medan Sportfiskarna får sin del från dessa.

          Du verkar inte vara så insatt i hur internet fungerar och hur stort och viktigt det är. Kan du vara från en äldre generation som inte förstår denna www-fluga?
          Om det är sportfiskarna eller jultomten som driver forumet är mig egalt, det är öppet för alla utan kostnad och man brukar få vad man man betalar för.

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

            Om det är sportfiskarna eller jultomten som driver forumet är mig egalt, det är öppet för alla utan kostnad och man brukar få vad man man betalar för.
            Ja det var ju ett moget svar som hjälpte till att förklara läget...

            Kommentera


            • #36
              Ja inte bra att måla in sig i hörn... litet utrymme för terabytes och annat där... att nivån på underhåll och funktion på FS numera och hux flux skulle vara resultatet av "gratis" och kostnader låter... egendomligt. Att kritisera försämringar är sannerligen inget trams, det tyder på engagemang! Trams är att köpa sakernas förhållande och kritisera relevanta synpunkter...

              FS funkade bättre när Anders B körde det gamla än när Sportfiskarna kör det nya... är det fler än jag som tycker att det förefaller bakvänt givet resurser??

              OF! Du har säkert helt rätt men min synpunkt om systemfel hade mer med FS att göra än tjuvfiske i Fyrisån.... lite synd dock att de förbjudit allt fiske i staden, fiskade ibland nedanför Islandsbron för drygt 35 år sedan jämte Flustret, en anrik krog förr... och aldrig fick vi Asp så förbudet känns trubbigt... Fyrisån och Flurran... som nån sagt förr - memories!

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

                Ja det var ju ett moget svar som hjälpte till att förklara läget...
                Slå upp uttrycket att skåda given häst i mun, du som kan använda internet.

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

                  Slå upp uttrycket att skåda given häst i mun, du som kan använda internet.
                  Jag håller med tintin i denna fråga. Det är Lite långsökt, tarvligt och väldigt förenklat att likna nyttjandet av detta forum vid en gåva. Helt klart finns det vinstintressen. Forumet vill ha många NÖJDA användare, vilket i sin tur lockar många VINSTDRIVNA säljföretag av fiskeutrustning, vilket i sin tur ger forumet stora reklamintäckter.

                  Grunden för det samspelet är vi besökare. Vi är förutsättning för att det hela ska snurra. Vi är kunden med pengarna, forumet är mellanhanden som länkar kund till företag och får för det pengar.

                  Med ditt synsätt ska man inte klaga på miljön i ett köpcenter heller utan acceptera hundskit, ostädat, fyllon o knarkare sovandes mm mm ! ! ! man får ju faktiskt komma in gratis
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                  Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                  Kommentera


                  • #39
                    Lite mycket pajkastning av tråden tycker jag. Önskar bara att tekniska problem som med PM/ meddelanden löses,. Förr satt jag här varje dag och deltog i många diskussionstrådar och pratade med mängder av folk på PM. Nu för tiden är jag tyvärr sällan inne men när det sker är det för att läsa och svara på PM.
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

                    Kommentera


                    • #40
                      Som vi skrivit i andra trådar tidigare arbetar vi för att lösa de tekniska problemen på forumet, som sökfunktionen och PM. Det arbetet utförs av en konsult - hör och häpna Såklart har äldre trådar inte försvunnit i något försök att spara pengar på lagringen...
                      Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
                      Klicka här för att bli medlem!
                      Gilla oss på Facebook
                      Sportfiskarnas hemsida

                      Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 145 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X