Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
    Som vi skrivit i andra trådar tidigare arbetar vi för att lösa de tekniska problemen på forumet, som sökfunktionen och PM. Det arbetet utförs av en konsult - hör och häpna Såklart har äldre trådar inte försvunnit i något försök att spara pengar på lagringen...
    Synd bara att det känns som att fiska löja med Buster jerk, det händer inget
    Det som förr tog Bergman 1 dag att fixa har ni fortfarande inte löst, eller sorry... eran konsult, som jag hade sparkat vid detta laget då ingeting är löst
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #42
      För att försöka vara konstruktiv i den här tråden (trots namnet på den som jag personligen tycker är rätt mycket eländesforskning och inte så sakligt).


      Funktionalitet som fungerat tidigare som nu inte fungerar

      Öppna PM från länk i email
      Öppna PM från den lilla notisen på sidan
      (för att öppna ett PM måste jag klicka mig in i meddelandecenter sedan leta upp det där)
      Öppna länkar till en specifik tråd. Exempel: jag söker på "gösambulans" på google. Får upp träffar på Fiskesnack-trådar. Kommer direkt till FS framsida.
      Söka på ÅÄÖ.
      Kombinationen av de båda ovan blir att om jag hittar ett unikt sökord utan ÅÄÖ då kan jag hitta rätt tråd men väldigt mycket går bort vilket är frustrerande - allt med gÄdda, gÖs, kastdÄck, lÖja, mÖrt, osv osv.

      Sammanfattat så är ovanstående problem att betraktas som grundfunktionalitet för ett forum, länkningen av PM undantagen vilket är störande men det går ju att komma åt PMen genom en workaround.

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
        Som vi skrivit i andra trådar tidigare arbetar vi för att lösa de tekniska problemen på forumet, som sökfunktionen och PM. Det arbetet utförs av en konsult - hör och häpna Såklart har äldre trådar inte försvunnit i något försök att spara pengar på lagringen...
        Och hur blir det med fotoalbumen? Kommer ni lösa det oxå? Det skulle vara trevligt/ mvh

        Kommentera


        • #44
          Hej
          Fortfarande ingen ändring vad gäller meddelanden, det är ett jäkla krångel att ta sig till dessa för att läsa / svara. Riktigt dåligt förvaltat kan jag tycka och gör tyvärr så att jag allt mer sällan orkar ta mig in här på forumet.
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
            Som vi skrivit i andra trådar tidigare arbetar vi för att lösa de tekniska problemen på forumet, som sökfunktionen och PM. Det arbetet utförs av en konsult - hör och häpna Såklart har äldre trådar inte försvunnit i något försök att spara pengar på lagringen...
            Samma konsulter som arbetsförmedlingen?
            https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...m-inte-blev-av
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
              Som vi skrivit i andra trådar tidigare arbetar vi för att lösa de tekniska problemen på forumet, som sökfunktionen och PM. Det arbetet utförs av en konsult - hör och häpna Såklart har äldre trådar inte försvunnit i något försök att spara pengar på lagringen...
              Hej Sportfiskarna.se....

              Jag var medlem i Fiskefrämjandet/Fritidsfiskarna/Sportfiskarna under massor av år och speciellt engagerad åren när Nils Färnström, Hans Lidman, Curt Lindhé och Olle Törnblom skrev artiklar i årsboken och när min personlige vän Olle W. Nilsson var redaktör för Sportfiskarnas tidning Svenskt Fiske...

              Att som ni skriver ovan att lösa problemen genom att anlita en konsult är bokstavligt talat att kasta massor av medlemmarnas pengar i sjön....

              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg

                Och hur blir det med fotoalbumen? Kommer ni lösa det oxå? Det skulle vara trevligt/ mvh
                Inget svar öht på en månad (??) lär innebära att det inte kommer tillbaka är min känsla. Verkligen sorgligt..



                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                  Hej Sportfiskarna.se....

                  Jag var medlem i Fiskefrämjandet/Fritidsfiskarna/Sportfiskarna under massor av år och speciellt engagerad åren när Nils Färnström, Hans Lidman, Curt Lindhé och Olle Törnblom skrev artiklar i årsboken och när min personlige vän Olle W. Nilsson var redaktör för Sportfiskarnas tidning Svenskt Fiske...

                  Att som ni skriver ovan att lösa problemen genom att anlita en konsult är bokstavligt talat att kasta massor av medlemmarnas pengar i sjön....

                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm
                  Så rätt och riktigt OF
                  Dom pengarna skulle dom lagt på annat.

                  Lägg ut en tråd med frågan:
                  Vem skulle vilja hjälpa till med forumet ?
                  Tror faktiskt att det finns dom här inne som skulle gjort det Gratis

                  Jag är förhoppningsfull
                  Lika förhoppningsfull som vid Borrefisket " idag kommer 2kg" sen vaknar jag med filten i örat och tummen i arslet hahahaha
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
                    Som vi skrivit i andra trådar tidigare arbetar vi för att lösa de tekniska problemen på forumet, som sökfunktionen och PM. Det arbetet utförs av en konsult - hör och häpna Såklart har äldre trådar inte försvunnit i något försök att spara pengar på lagringen...
                    Var hittade ni "konsulten"? Leffes data och trav eller... Hoppas han inte fakturerar er per timme i allafall, men inget förvånar mig längre,

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

                      Lägg ut en tråd med frågan:
                      Vem skulle vilja hjälpa till med forumet ?
                      Tror faktiskt att det finns dom här inne som skulle gjort det Gratis
                      Vi kommer att söka mer sådan hjälp inom kort. Alltså inte gratis. Men mer hjälp.
                      Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
                      Klicka här för att bli medlem!
                      Gilla oss på Facebook
                      Sportfiskarnas hemsida

                      Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X