Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vet inte när det började för mig men det är nog säkert närmare ett år sen. Tar 7-15 sekunder för sidan att ladda varje gång jag trycker på nån länk, t.ex. öppna en forumtråd. Både dator och mobil. Väldigt irriterande.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av platsen Visa inlägg
      Har forumet blivit extremt segt senaste tiden? årsskiftet -> upplever jag på både mobila och stationära enheter en redig laddningstid vid varje besök..
      Ja, det ble en merkbar endring for ca ett års tid siden. Dette er det desidert tregeste forumet av alle de jeg er aktiv på.
      Team Colibri

      Kommentera


      • Oj här drog det iväg i diskussionerna ser jag. Jag är tyvärr sällan inne numera, det jag ser som största brister är att sökfunktionen inte funkar så bra, den visar inget eller väldigt gamla trådar. Saknar sen fotoalbumet som fanns förr liksom att PM funktionen har stora brister tycker jag. Riktigt tråkigt och är största orsaken till att jag inte loggar in så ofta.
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

        Kommentera


        • Forumet laddar väldigt segt ibland när man postar ett inlägg och ibland så får man bara en blank sida om man klickar till nästa sida i en tråd. Det är bara att vänta några minuter och så kanske det fungerar. Misstänker att det är något serverside som kärvat ihop för forumet laddar klart men utrymmet där inläggen ska visas är bara tomt men allt runt ikring syns som vanligt.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
            Oj här drog det iväg i diskussionerna ser jag. Jag är tyvärr sällan inne numera, det jag ser som största brister är att sökfunktionen inte funkar så bra, den visar inget eller väldigt gamla trådar. Saknar sen fotoalbumet som fanns förr liksom att PM funktionen har stora brister tycker jag. Riktigt tråkigt och är största orsaken till att jag inte loggar in så ofta.
            Jag gör så att jag söker via google.com istället och skriver då t.ex: haspelrulle gädda site:fiskesnack.com
            ​​​​​

            Kommentera


            • Hej, länge sedan vi uppdaterade er kring sökfunktionen. Den är på gång! Vi kör nämligen ett script som byter språk i databasen. Det är ju oändligt mycket intressant information som finns skrivet så det tar sin tid. Men det tickar vidare varje dag. Så snart så! //Andreas

              Kommentera


              • Sportfiskarna Admin

                Vad händer med bottarna? Rena rama spam-kalaset var och varannan dag.
                Moderatorerna måste få en heeeeel hög med rapporteringar varje dag.
                Kan man inte göra något som hindrar bottarna vid registrering?
                Börjar bli ganska trist med alla dessa halvknasiga inlägg med dolda länkar.

                Kommentera


                • Kan inte svara på det på rak arm. Bottar är ju inte så lätta att ha att göra med. Men jag måste säga att det rensas väldigt fort. Heja moderatorer och alla som rapporterar! När vi är klara med språk/sök så kan vi kolla igen på registrering. //Andreas

                  Kommentera


                  • Bra att det händer lite saker och att ni håller på med forumet!
                    Om bottarna klarar sig förbi chaptan så kan ni göra som många andra forum och lägga in en simpel kontrollfråga som sållar ut bottar i registreringsprocessen.
                    "Vad snackar vi om på forumet?" Svar "fiske" hint "första ordet i adressen"

                    Kommentera


                    • Signaturer borta i nya inlägg?
                      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                      &

                      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                      -Okänd

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X