Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Får då och då upp att man överskridit antalet inloggningsförsök. Prova igen om 15min.
    Har det med data läckan som tidigare varit och att folk försöker logga in på mitt konto iom det eller är det någon form av bugg i plattforms scriptet?

    Kommentera


    • Min avatar har försvunnit och jag kan inte sätta dit en ny.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Plumsisjön Visa inlägg
        Får då och då upp att man överskridit antalet inloggningsförsök. Prova igen om 15min.
        Har det med data läckan som tidigare varit och att folk försöker logga in på mitt konto iom det eller är det någon form av bugg i plattforms scriptet?
        Detta har nog snarare att göra med att vem som helst kan ta reda på ditt användarnamn på detta forum och försöka logga in med det. Det bästa vore om användarnamn och avatarnamn är olika plus det att bara registrerade användare ska kunna se registrerade användare på forumet. Säkerheten på detta forum är tyvärr ett skämt. Därav bot- /inloggnings-problem.

        Edit:
        Jag såg det nu att man kan ställa in själv vilka som ska mina uppgifter under profilinställningar. Detta kan ju vara bra att veta. Dock tycker jag att detta är nåt som borde vara ifyllt som standard av admin och så får man som medlem sen välja att öppna upp vad som ska vara publikt och inte.

        Det är ändå så att det ligger en lista med runt 2000 st medlemmar på detta forum öppet för alla att se och försöka logga in på. Jag är inte med på den listan efter att ha dolt mig för icke medlemmar nu.
        Senast ändrad av Placebos; 2021-04-08, 11:52.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Placebos Visa inlägg

          Detta har nog snarare att göra med att vem som helst kan ta reda på ditt användarnamn på detta forum och försöka logga in med det. Det bästa vore om användarnamn och avatarnamn är olika plus det att bara registrerade användare ska kunna se registrerade användare på forumet. Säkerheten på detta forum är tyvärr ett skämt. Därav bot- /inloggnings-problem.

          Edit:
          Jag såg det nu att man kan ställa in själv vilka som ska mina uppgifter under profilinställningar. Detta kan ju vara bra att veta. Dock tycker jag att detta är nåt som borde vara ifyllt som standard av admin och så får man som medlem sen välja att öppna upp vad som ska vara publikt och inte.

          Det är ändå så att det ligger en lista med runt 2000 st medlemmar på detta forum öppet för alla att se och försöka logga in på. Jag är inte med på den listan efter att ha dolt mig för icke medlemmar nu.
          Tack för tipset, ändrade detta så får vi se om inlogningsförsöken blir mindre.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Plumsisjön Visa inlägg
            Får då och då upp att man överskridit antalet inloggningsförsök. Prova igen om 15min.
            Har det med data läckan som tidigare varit och att folk försöker logga in på mitt konto iom det eller är det någon form av bugg i plattforms scriptet?
            Har hänt mej några gånger på sista tiden också.

            Kolla din skräppost i mejlkorgen.
            Jag har fått två olika mejl där mitt lösen hit presenteras och sen den klassiska utpressningen med porrsurfande, webbkamera och kontaktlistor nämns.
            Lite lustigt då jag inte ens har någon webbkamera på datorn.
            Har för mej jag skulle betala runt 1700 dollar i bitcoin för att inte filmerna skulle spridas.

            Nu kommer jag köra med långa autogenererade lösenord och byta ofta.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
              Signaturer borta i nya inlägg?
              Nu verkar dom vara tillbaka
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

              Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

              -Okänd

              Kommentera


              • Plumsisjöns fråga bör adresseras av adm, har noterat detsamma, mer när jag loggar in helt via FS sida än när jag klickar "gå" på tangentbordet...?

                Kommentera


                • Dra åt Helve*e!!!!!
                  Har varit helt utestängd från kontot hela kvällen fram tills nu pga inloggningsförsök :S.
                  Har även för första gången någonsin fått en bunt notifieringar till mailen om misslyckade inloggningsförsök gjorda idag.
                  Tom mailat ledningen/admin om en tillfällig bann för att se om idioterna som försöker kanske tröttnar om det står "konto bannat".
                  Börjar tom fundera på om det är körs någon form av bruteforce script riktat mot mitt konto, har ju alla mina kontouppgifter till hela min förmögenhet hemligt placerad här inne.
                  Så man vore säkert världens lyckligaste om man mot alla odds skulle lyckas knäcka lösenordet :P.
                  (du/ni som försöker lalla med mitt konto - sista stycket är givetvis ironi!)

                  Fattar mig inte riktigt på vad det är som gör mitt konto så jäkla åtråvärt att man verkar vilja försöka komma in på det så galet gärna :S.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Plumsisjöns fråga bör adresseras av adm, har noterat detsamma, mer när jag loggar in helt via FS sida än när jag klickar "gå" på tangentbordet...?
                    Hur menar du med:
                    klickar "gå" på tangentbordet

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Plumsisjön Visa inlägg
                      Hur menar du med:
                      klickar "gå" på tangentbordet

                      Tja hur förklara -när jag skrivit in användaid å lösenordet så kan jag välja blå knapp "logga in" på FS sida eller klicka på "Gå" en knapp på mitt Samsung S9 tangentbord som är synligt då.
                      På en Iphone är det nog "OK" som gäller
                      Senast ändrad av anteman; 2021-04-10, 22:48.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 145 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X