Ny annonsör: Liran.se / ENAR - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny annonsör: Liran.se / ENAR

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny annonsör: Liran.se / ENAR

Så välkomnar vi Liran.se / ENAR välkommen som annonsör här på Fiskesnack.com

Klicka på bannern för mer information:
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Här finns ett alldeles färskt program för er som är intresserade av att föra dagbok elektroniskt.

Programmet kan mycket mer än bara registrera fångade fiskar och föra dagbok över dina fisketurer.

Om du gillar fåglar, fjärilar, trollsländor, däggdjur m.fl. så kan du också föra dagbok på dessa.

Besök hemsidan http://www.liran.se/fiske_demo_index.htm för att se mer.

Kommentera

Låter klart intressant och välkommen hit till FS bör jag väl säga också ;-)

Vet inte om jag läste dåligt men följer det med dagbok för fågel även i fiskeversionen?
      Jag har mycket fågel i mina vatten och kan vara kul att pricka av dem och dålig koll så fågelartbetsämningshjälpen lät intressant också!

Nästa fråga som dyker upp är om/när det kommer en App för detta program till Iphone och Android så man kan knappa in reggningar i mobilen ute på sjön och sedan synka mot programmet vid hemkomst, både reg data och bilder/video som är enkelt att ta med mobilkameran?

Hoppas det blir intresse för detta då man kan lära sig mycket och utvecklas som fiskare genom att föra statisitk, själv har jag noteringar från mitten 70 talet att tillgå så ger en hyfsad bild i ett sådant här program, har använt Excell hittils.

Kommentera

Hej Rospigg (klurigt namn

ALLT ingår i programmet. Det var i början ett rent fågelkryssningsprogram för listor, årskryss mm.

Om det kommer en app?

Visst finns det väl tankar om det ibland men det ligger låångt borta just nu i alla fall. Tiden du vet bl.a, måste ju hinna med att både fiska och fågelskåda också. Förstår att det nog finns ett stort intresse för appar så vi får väl se.

/Jan

Kommentera

Intressant ska kika på hemsidan igen men lutar åt en beställning känns det som ;-)

Klart Du ska fiska och kika på fåglar med inget jobb utan lite nöje med.

Bara tankarna finns så blir det kanske en App när de är läge, ville mest veta om det fanns med i planen överhuvudtaget och det gjorde det.

Kommentera

Du får höra av dig när du bestämt dig. Du kanske blir den första "fiskeloggaren" Det är nio år sedan jag sålde mitt första program som då hette Liran

Programmet är i dagsläget faktiskt "lite" portabelt redan för den går att köra från USB minne och behöver ingen installation. Så du kan köra på vilken PC som helst direkt från USB. Självklart har du en backup hemma

Kommentera

Ursprungligen postat av ENAR Visa inlägg
              Du får höra av dig när du bestämt dig. Du kanske blir den första "fiskeloggaren" Det är nio år sedan jag sålde mitt första program som då hette Liran

Programmet är i dagsläget faktiskt "lite" portabelt redan för den går att köra från USB minne och behöver ingen installation. Så du kan köra på vilken PC som helst direkt från USB. Självklart har du en backup hemma
              Hmm får man ha det på två datorer så kan jag lägga in det på lilla mini PC.n också som är lätt att ha med och sedan uppdatera på vanliga när jag kommer hem via USB har jag fattat rätt då?

När man reggar en fångst och anger bete så finns allmänn, och specificerad samt storlek , men hur är det med färg på betet ofta en färgkod tillverkarens eller egen, men är det tänkt att den ska in i rutan spefificerad?

På demobilden så finns det massa ställen och lokaler angivna men jag gissar att dessa listor är tomma från början och fylls på vartefter man reggar fångster eller fågelobservationer, samma med beten bygger man upp en egen "databas" med såna eller finns det förvalda?
              Senast ändrad av Rospigg; 2011-03-02, 20:56.

Kommentera

Hela programmet (alla data) kan du ha på USB-minnet. Då behöver du inte uppdatera någonstans. Givetvis måste man med jämna mellanrum göra backup på något säkrare ställe.

Färger läggs in tillsammans med betet i en tabell (14 tecken).

Lokalangivelser bygger man upp själv. I demoversionen finns det förinstallerat en massa exempel.

Inga förinstallerade beten heller. Bäst att var och en får fixa det själv skulle jag tro

Det kan nog hända att det finns en del som saknas i programmet. Har försökt hålla datainmatningen på en inte alltför detaljerad nivå. Men säg till om du tycker dig sakna något.

/Jan

Kommentera

Du har mail!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                  94 svar
                  29 303 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Classe69  
                  Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                  13 svar
                  1 552 visningar
                  0 gillar