Nybörjare i nordöstra småland/höglandet, nån som vill bli min kompis? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare i nordöstra småland/höglandet, nån som vill bli min kompis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nybörjare i nordöstra småland/höglandet, nån som vill bli min kompis?

    Tjena!
    Är 29 år och bor i Mariannelund.
    Har fram till i sommar egentligen bara metat men köpte mig ett allround set nu i sommar. Inte hunnit med jättemycket fiske då jag har fru, hus och tre barn, 4½ år, 2½ år och 2 månader. Inte allt för populärt att jag drar iväg i timmar utan barn stup i kvarten. Har försökt ta med dom två större på fiske men det har inte gått så bra, både fisket och barn-hänget har blivit halvdant och ofokuserat. Äldsta fick en mört på mete alldeles själv i somras så hon har varit lite sugen men har sen tröttnat lite då vi inte har fått något.

    Under sommaren har jag hunnit med två turer i den lokala P&T-sjön men inte fått något. Kom fram till att jag hade alldeles för liten arsenal med beten, räka var dom inte ett dugg intresserade av, inte powerbait heller.

    Köpte ett light spö (Yasei red perch) för någon vecka sen, tillsammans med lite spinnare och små wobblers. Bara hunnit fiska en timme men drog fyra borrar i en liten sjö som jag fortfarande utforskar. Finns en å (Bruzaån) i närheten där man kan köpa dagkort för 50kr. Där finns det bäcköring så jag tänkte testa det någon dag, vågar nog dock inte ta med mig nån unge... Tänkte även köra min yasei på regnbågarna, flera av borre-dragen bör funka på dom också. Men det kanske inte blir förrän nästa isläpp i Maj. =P

    Om det är någon som ska häråt och fiska eller bor i närheten så vore det kul om ni hör av er. Jag har blivit helt besatt av fiske men känner inte många andra som är det här i trakterna. Skulle även kunna ta mig till Västerviksområdet om någon håller till där eller ska göra en fisketripp däråt.

    Ha ré!
    "Bättre att skjuta vid sidan av än att inte skjuta alls..."

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X