En som slutat att smygläsa. Nyreggad. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En som slutat att smygläsa. Nyreggad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • En som slutat att smygläsa. Nyreggad.

    Hej alla fisketokar.

    Efter flera år av smygläsning har jag äntligen fått tummen ur och regga mig. Så här kommer en liten presentation.
    Jag är en havsöringstokig nybliven 40 taggare som tar alla chanser jag får att åka ut till västkusten mellan Göteborg och Tjörn.
    Jag började min fiskekarriär som 10 åring med att fiska abborre och gädda vid mina föräldrars sommarstuga. Detta höll i sig till början av 20 års åldern innan jobb och damer upptog allt för mycket tid.
    Sen efter småbarnsåren tog jag åter upp fisket strax efter 30, men då med 99 % fokus på havsöring. Har hittills bara spinnfiskat, men detta skall det bli ändring på i år tänkte jag. Så kastkurs med flugspö är inbokat. Flugbinderi har jag hållit på med ett par år, så flugor och även utrustning ligger redo och väntar.
    I sommar får silvret passa sig.

    Skitfiske.

  • #2
    Välkommen in i stugan
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Då kan man titulera sig flugfiskare på riktigt. Mycket intressant och lärorikt att ta en flugfiskekurs må jag säga. Bara att lära sig tekniken så att man verkligen känner när spöt laddas på riktigt (även om det inte händer hela tiden) var en skön känsla som saknats tidigare.
      Nu skall man bara ta sin första fisk på fluga också. Om man nu hittar en lucka att ge sig ut.
      Att folk ska gå och gifta sig på våren, och dessutom envisas med att bjuda mig. Förstår dom inte att jag har viktigare saker för mig.

      Sketfiske på er.

      Kommentera


      • #4
        Välkommen hit och i flugfiske träsket! När du väl har fått din första flug fångade. Så blir ditt fiskare liv som en strof ur låten Hotel Calefornia med Eagles. "You can check out any time you like, but you can never leave". Men du kommer att trivas hela tiden.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Arbetar...
        X