Ny medlem och troligen gör jag fel.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny medlem och troligen gör jag fel....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny medlem och troligen gör jag fel....

    Hej,

    Ny på forumet men gammal i forumvärlden, drev ett av nordens största och är därför medveten om att man inte kan storma in och uppföra sig..


    Hursomhelst har jag tagit upp min gamla hobby men även blivit helt såld på den nya tekniken inom fiske. Har en god vän som invigde mig både i maskin såväl som teknik.
    Jag har fiskat hela mitt liv utan att förstå alla tekniker som finns, så imponerad.

    Däremot är jag utifrån mitt gamlai tresse hardcore intresserad av tekniken bakom spö och rulle.

    Har pluggat och läst samt provar och köpt (älskar klassiska Ambassaduer) samt klassiska Cardinal.

    ABU är min ”cup of thee”

    Hursomhelst, jag är en tekniknörd, brinner för den lille ingenjörn som designade och satte ihop.
    Jag vet att få fisk är syftet men för mig som technörd finns det mer, är jag ensam?

    Hursomhelst svek jag ABU för första gångem i mitt liv (förutom ett ST Croix spö) och köpte ett Shimano Lesath Dx Sam Shimano Stella 2500,

    Självklart kan mitt inlägg framstå dumt men jag älskar fiske lika mycket som tekniken bakom.

    Ps mörkar för hustru...


    Mvh

    Ny på forumet
    Senast ändrad av Mikoaj; 2018-04-29, 11:07.

  • #2
    Välkommen till gänget!

    Det är många som delar dina intressen här, både mörkande, tekniken och fisket.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #3
      Hej!

      Välkommen här finns mycket intressant att läsa!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

      Kommentera


      • #4
        Det var inget dåligt svek. Vilka prylar du köpt!!! Om du gillar klassiska Abu svängsta, med dess mekanik tycker jag du skall testa köpa en eller fler rullar med annat bromssystem och även en hel del andra egenskaper. Varför inte en lågprofil??

        Sen blir man ju lite "smått" intresserad av vad det var för forum du hade....?

        Kommentera


        • #5
          Dessa är de senaste

          Spömässigt har det mest varit ZonkerClick image for larger version

Name:	FBE58A92-7E4A-45C0-9891-FAA2660D8720.jpeg
Views:	1
Size:	906,8 KB
ID:	1787050

          Kommentera


          • #6
            Välkommen! Här finns många technördar och de som är mer intresserade av utrustningen än själva fisket
            Instagram: mattiasandersson90

            Bara ett kast till...

            Kommentera


            • #7
              Välkommen hit. Här inne mörkar vi alla vad som köps. Sicket liv det skulle bli om vederbörande fick nys om dessa kostnader

              Kommentera


              • #8
                Hej och välkommen!
                Mörkar gör vi nog alla lite till mans, även om min hustru är tämligen förstående... Men det största sveket är inte mot din hustru utan mot ABU!!! Det enda förmildrande är väl att det rör sig om en haspelrulle. Själv fiskar jag med fem Ambor och i finskåpet finns ytterligarer åtta. Men jag måste väl erkänna att även jag har Shimano - ett UL-haspelkit. Men längre än så skulle jag inte drömma om att sträcka mig...
                Men efter detta inlägg kan du nog räkna med en massiv ripost från Japanmaffian med TonyX i spetsen
                Skit fiske!
                Gösta

                Kommentera


                • #9
                  tvungen att testa, har aldrig ägt något annat än ABU tidigare.. Självklart vinner Svängsta

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Arbetar...
                  X