Nybörjare på ålderns sommar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare på ålderns sommar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nybörjare på ålderns sommar

    Hej,
    Efter ett uppehåll från 70-talet har fisket sakta kommit igång de senaste åren, trots att inget av barnen nappade om man får säga så. Numera blir det mest lite slötrolling efter gös med ganska magert utfall, men just i dagarna har jag bestämt mig att steppa upp till aktivt gäddfiske också (med ny utrustning förstås). Har egentligen inte en susning så det här forumet blir perfekt för mig!
    Non é pericoloso sporgersi

  • #2
    Häftigt!

    Du har mycket intressanta och matnyttiga trådar om både gädd & gösfisket på detta forum.

    Kommentera


    • #3
      Välkommen Göstrolling och gäddfiske är riktigt kul! För gös en så verkar farter kring 0,9-1,3 knop vara det som funkar bäst för oss och beten som t ex. Bomber 16a, 17a, Nils master 18cm, Rapala Magnum 18cm med plastsked, swim whizz 15cm sjunkande m.m.

      För gäddfiske så finns det många olika spön och rullar. Själv rekommenderar jag haspelrulle för lättare beten och multirulle för beten över 50g. Ska du fiska med wobblers eller andra beten med flera trekrokar på så tycker att multirulle lämpar sig bäst.
      Instagram: mattiasandersson90

      Bara ett kast till...

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
        Välkommen Göstrolling och gäddfiske är riktigt kul! För gös en så verkar farter kring 0,9-1,3 knop vara det som funkar bäst för oss och beten som t ex. Bomber 16a, 17a, Nils master 18cm, Rapala Magnum 18cm med plastsked, swim whizz 15cm sjunkande m.m.

        För gäddfiske så finns det många olika spön och rullar. Själv rekommenderar jag haspelrulle för lättare beten och multirulle för beten över 50g. Ska du fiska med wobblers eller andra beten med flera trekrokar på så tycker att multirulle lämpar sig bäst.
        Multirulle (Tatula 200) blir det! Beställd från min lokala handlare så jag har den inte i handen än
        Non é pericoloso sporgersi

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Arbetar...
        X