Idag ringde klockan redan 05:30 denna sndagsmorgon, det blev inte mnga timmars smn innan Niklas stod vid vndplanen och vntade p mig. Riktigt ivriga var vi att packa mina prylar i hans bil innan frden till sjn kunde ta vid. Diskuterade lite om att vi inte skulle ha fr hga frhoppningar p denna dag, d vi skulle pbrja utforska en sj som fr oss r relativt oknd.

Nr vi ntligen kommit fram och ska sjstta bten, s mts vi av en alldeles spegelblank yta ver hela sjn, vilket passar oss perfekt d vi idag tnkt prova vertikalfiske, kndes riktigt gott att snart f blta sina nyinkpta fiskeprylar! Hur trgt fisken n var idag, s lyckades vi tminstone lura en gs att syna insidan av bten. Dock tog denna rackare p min Swim whizz wobbler p trolling, efter mnga timmars intensivt fiskande. Ett hugg hade jag haft tidigare, tyvrr blev Niklas lottls, men han fick en bekrftelse liksom mig att det fanns gs i sjn!

Fisken vgde vl cirka 2kg, romstinnad hona som fick friheten ter att producera fler fiskar!

Angende gddan… S har det varit trgt med gddfisket fr min del, s jag frgar mig sjlv om det inte r lektid fr den. Vattentemperaturen varrierade allt* frn 4 upp till 8 grader ver sjn.
Vi har bestmt oss att ge den hr sjn tminstone*fem chanser till att bevisa att fisket r bttre n*vad det var idag!

Skitfiske och p tersende!

Ls mer...

(Detta inlgg har postats automatiskt)