Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 31 till 33 av 33

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Abborre 1,3kg Gädda 5,6kg

Reg.datum
    Nov 2011
    Gilla
    344
    Gillad 23 gånger i 17 inlägg

Fick en arg dam på 103cm runt 9kg i våras innan leken, annars har det varit i mindre kaliber tyvär.
    Gös har ja ingen aning om hur d ser ut med i St.Rängen tyvär.

/krikle

Reg.datum
    Apr 2015
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

Dags att dra igång tråden igen nu när fisket har börjat!

Jag har fiskat i stora rängen hela mitt liv och är bosatt på unön, fisket är över lag väldigt segt! Det finns en och annan stor fisk som har visat sig på ekolodet men det har aldrig kommit upp någon för mig. Jag har kollat runt lite hur fisketrycket är och det är minst sagt stort, speciellt på trollingfronten, men det är få som köper fiskekort då det kostar 2000kr per år. Jag hörde från fiskevårdsmötet som ägde rum i slutet av mars att anledningen till att trollingkort är dyrt på grund av att de inte vill ha några som trollar, dock är nätläggning tillåtet och kostar inte alls lika mycket.

Jag har hört många som har sagt att fiskekortskontrollanten själv lägger mycket nät och säljer till frankrike, som ni nämnde innan, men jag har inte fått det bekräftat. Det läggs enormt mycket nät i norra delen och runt sjöpärlan och jag vet att dom får upp en hel del fisk av den större kalibern vilket är tråkigt för de som fiskar för sportens skull.

Jag har själv fiskat mycket i den norra delen, svartmåla och uppåt, och jag har märkt stor skillnad på att fiskbeståndet har minskat under åren, däremot har abborren blivit aningen grövre och det finns en del runt kilot som har kommit upp. Jag har dock haft svårt att hitta dom och som ni skrev innan så hittar inte jag heller någon taktik/vart fisken befinner sig men runt grunden utanför svartmåla brukar det finnas en del men de är svårfångade och av den mindre kalibern.

Hade inte trollingkortet kostat så mycket tror jag fler hade köpt det och därmed hade styrelsen kunnat lägga ner mer pengar på fiskevården så sjön blir som den en gång var, men helst av allt att införa nätförbud.

Vi va ute i 12 timmar i lördags och i måndags utan en enda fisk, ett fåtal ekon men inget större tyvärr, vi fiskade av hela norra delen samt vad inloppet till vårdsnäs och frågan är vart all fisk befinner sig. Vi sökte av inlopp till lekvikar, grund, större vikar, djupbranter och det öppna vattnet men inte mycket fisk sågs till någonstans. Frågan är vart all fisk befinner sig?

Jag hade tänkt att prova lilla rängen samt ärlången nu i år men jag har ingen erfarenhet av de sjöarna så tips tas mer än gärna emot!

Reg.datum
    Apr 2017
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

Återupplivar denna tråden med att höra om någon har mer info om fisket i Stora Rängen. Några rapporter om hur fisket är nu och hur det varit föregående år? Lättaste fisket för att få fisk för en nybörjare? Abborrefiske?

Har nätfisket minskat något?

Mvh Magnus

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Liknande ämnen

1. FishEco: Stora jiggar för stora gäddor i Rügen
    Av Jan O i forum Företagsbloggar & pressmeddelanden
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 13:00
  2. trashmasta: stora beten, stora fiskar. Inget tjaffs!!
    Av trashmasta i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 15:17
  3. Tips för stora gäddor och stora borrar?
    Av Z00Y0RK i forum Region Västra Götaland
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 17:50
  4. Stora beten till stora gäddor...
    Av DeathCon i forum Ljugarbänken
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 06:42

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar