Sidan 1 av 205 123451151101 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 2050

Sponsrad av: Det allmäna
    Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Viktor 11,6kg

barnmorskans avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Gilla
    334
    Gillad 734 gånger i 308 inlägg

Import och entusiastprylar!

Tänkte starta en tråd där vi öppet kan diskutera och utvärdera våra inköp från utlandet av mer exotisk karaktär och samtidigt undvika urspårning i stil med "Min 5601JB är bättre än din Calcutta Conquest!". Helst utan allt för mycket skryt. Snarare för att visa att utbutet är så enormt mycket mer spännande om man lyfter blicken från sin sönderlästa Napp & Nytt, eller BIOS och Normarks stympade importutbud.

Har du köpt något roligt? En Pixy SPR från bass.jp? Ett Dobyns Rod CHAMPION EXTREME DX 702C Finesse från Tacklewarehouse? Ett Daiwa Powermesh från pecheur.com? Lägg upp en bild, ställ en fråga eller påstå något!
    Senast redigerat av barnmorskan den 2013-06-20 klockan 02:48.

2. Följande användare gillar barnmorskan för detta inlägg:

Kristofferlu (2017-07-14)

Sponsrad av: E-tuna kommun

Rekord: Till för att slås!

Korsdragets avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Gilla
    195
    Gillad 232 gånger i 99 inlägg

Fick hem för drygt 1v sedan en Daiwa Lexa 300HSL-P från US. Ingen frakt eftersom en privatperson levererade den.
    Helt ok pris ca 1080skr.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	$(KGrHqN,!q0FEI1kZSbSBRI-TbId5g~~60_35.JPG
Visningar:	958
Storlek:	16,4 KB
Id:	55681
    Ingen super rulle men i mitt tycke ett mkt roligt och (bra) köp.
    I näst kast så .....

Rekord: Massor av matgäddor och små abborrar

tonyexs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    1 024
    Gillad 1 476 gånger i 827 inlägg

Intressant tråd!
    Förresten jag har fiskat med ett Dobyns Champion Extreme en gång i tiden och jag säger så här: WOW! Fina grejer! Men jag är svag för st croix "top of the line" LegendXtreme eller G Lommis GLX, även om jag till vardags kör mkt med "more bang for the bucks" premier eller avid serien.

Jag ska passa på och berätta det senaste som händer "rullvägen" hemma hos mig. Några av mina curadon har ersätts med Cuttor D. Calcutta D modellen har inte samma entusiast faktor som en Calcutta CQ eller en Daiwa Pluton för att nämna några exotiska rullar, men de är underskattade rullar, än så länge iaf. Dessutom de är köpta här hemma! Detta har inte hänt på många många år! Anledningen till det är att rullen är billigare här hemma än i Japan/USA även om det är samma rulle, ok nästan. En bild (eller två) säger mer än 1000 ord:

Namn:	20130611_160232.jpg
Visningar:	1378
Storlek:	778,2 KB
Id:	55682

Namn:	20130611_160455.jpg
Visningar:	982
Storlek:	706,4 KB
Id:	55683

Häls //T

Fogeljazzs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Gilla
    460
    Gillad 315 gånger i 151 inlägg

Skoj tråd! Hoppas som sagt att vi kan undvika pajkastning och att vi får nörda loss ordentligt
    Hos mig har det inte blivit så mkt import på sistone. Det som tillkommit är en Curado 101D och ett Veritas 7,6 3/8"-1 1/4". Det senare är nog importerat, men inte av mig
    Även en TD Advantage HSTLA 153 har flugit över från US of A och funnit sin plats i min ordinarie utrustning. Inte så jäkla "entusiastig", men en väldigt fin rulle att fiska med.

Slänger ut en liten trevare här... Är lite på jakt efter ett till lättspinnspö, helst 2-delat, som ligger nått steg lägre i kastvikt än mitt Veritas. Kanske 1/4" el. 3/8" till 5/8" eller 3/4". Import är självklart inget problem utan bara roligare. Tyvärr finns det inte utrymme i budgeten för några riktiga entusiastspön, utan mellanklass $120-$220 grovt räknat. Några tips?
    Senast redigerat av Fogeljazz den 2013-06-20 klockan 10:11.

Sponsrad av: Det allmäna

Rekord: Viktor 11,6kg

barnmorskans avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Gilla
    334
    Gillad 734 gånger i 308 inlägg

Wow! Härligt att se lite pryl-/rullnörder tillsammans med lite vilda chansningar gällande vad man egentligen får hem. Tänkte jag kunde bidra med att ge Fogeljazz ett tips på spö;
    http://www.olympic-co-ltd.jp/enfishi...hp/Nuovo-Bosco
    Bosco Nuovo 632ML med kastvikt 1/8-1/2oz. Som modelbetteckningen avslöjar, 6'3" och tvådelat.
    Spiralupplagd/lackad grafit med 2st trebenta och sex stycken tvåbenta Fuji K ringar i rostfritt. Blankt ACS-fäste och hela spöt kontrollvägt till 112g. Klassningen är väl överensstämmande med verkligheten. Ett snabbt spö jämfört med det man annars kanske är van bland lättare spön och har en sweetspot straxt över 10g. Har blivit mitt absoluta favoritjiggspö men funkar mycket bra till små vobblers från 5g men börjar ladda djupare först runt kanske 7g.
    Kalasspö för under 700kr plus ett par hundra i frakt. Hittar man en bra leverantör kan dom packa ner två spön i samma rör.
    Kanske inget entusiastspö i dess rätta bemärkelse, men biligt nog för att våga chansa.

Jag parar ihop det med min Scorpion 1001 XT eller Millionaire 103L I'ZE light. Man får då en sjukt kul kombo med totalvikt på runt 310-320g. Så jävla skönt att plocka upp när man jerkat med en halvkilos amba en hel dag...

Ber om ursäkt om det blev rörigt. Jobbat natt och kan inte sova (=härdsmälta).

7. Följande användare gillar barnmorskan för detta inlägg:

Kipp (2013-06-22)

Rekord: Gädda 10,9kg - Abborre 1,5kg

Rubiks avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ålder
    30
    Gilla
    35
    Gillad 140 gånger i 68 inlägg

*Fogeljazz

Ta en koll på St. Croix Mojo Bass serien, jag är sjukt nöjd med mina och har faktiskt ett till på väg. Finns tre olika spön som skulle kunna passa mellan 6'6 och 7 fot alla 1/4-5/8oz. Inte tvådelade men riktigt prisvärda och lätta spön med fin känsla.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Team: Abu-Garcia
    Sponsrad av: Abu-Garcia, Ranger boats , Lowrance, Motorguide, Mercury

Rekord: Gädda 16,4 Karp 11,6 Lax 10,4 K-Röding 8,0 Gös 5,6 HÖ 5,1 Multe 4,0 Lake 3,5 Ruda 2,15 Abborre 1,85

Reg.datum
    Apr 2003
    Gilla
    133
    Gillad 758 gånger i 178 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Rubik Visa inlägg
    *Fogeljazz

Ta en koll på St. Croix Mojo Bass serien, jag är sjukt nöjd med mina och har faktiskt ett till på väg. Finns tre olika spön som skulle kunna passa mellan 6'6 och 7 fot alla 1/4-5/8oz. Inte tvådelade men riktigt prisvärda och lätta spön med fin känsla.
    Kan bara hålla med! Har 2st Mojo Bass själv vilka är riktigt bra spön för pengarna. Skall däremot köpa ett lättare spinnspö jag med, men jag tänkte satsa på ett legend tournament bass i lättare variant och fiska med min quantum smoke. Tar nog däremot hem spöet via Söder.

Sponsrad av: Frugan

Rekord: Min fru, min son och min dotter! Gädda 7,5kg abborre 0,6kg HÖ 52cm

grynnings avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Ålder
    36
    Gilla
    354
    Gillad 255 gånger i 161 inlägg

Det senaste jag importerade själv var lite kullager från boca, deras orange seal till en revo premier. (Ej i mina ägor längre) annars så plockade jag hem ett small cranker, st croix legend tornament, via söders sportfiske. Ett spö till sommarens abborrefiske som jag är jäkligt nöjd med hittills! Det är klart skillnad mellan spön och SPÖN!

Rekord: Gös: vakant

byggarns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Gilla
    1 657
    Gillad 2 094 gånger i 1 154 inlägg

fick mersmak då jag byggde mitt vertspö i vintras,skickade efter en ny klinga att bygga ett kraftigare vertikalspö på,även detta från utlandet...utbudet i vårt avlånga hemland är minst sagt
    magert (läs bedrövligt) på detta område, om man inte skall bygga flugspö då...är tydligen bara såna man kan bygga själv....
    fick meddelande igår att de börjat tillverkningen av den.....spännande...
    Senast redigerat av byggarn den 2013-06-20 klockan 17:32.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Team: Abu-Garcia
    Sponsrad av: Abu-Garcia, Ranger boats , Lowrance, Motorguide, Mercury

Rekord: Gädda 16,4 Karp 11,6 Lax 10,4 K-Röding 8,0 Gös 5,6 HÖ 5,1 Multe 4,0 Lake 3,5 Ruda 2,15 Abborre 1,85

Reg.datum
    Apr 2003
    Gilla
    133
    Gillad 758 gånger i 178 inlägg

Citat Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Det senaste jag importerade själv var lite kullager från boca, deras orange seal till en revo premier. (Ej i mina ägor längre) annars så plockade jag hem ett small cranker, st croix legend tornament, via söders sportfiske. Ett spö till sommarens abborrefiske som jag är jäkligt nöjd med hittills! Det är klart skillnad mellan spön och SPÖN!
    Misstänker att du tog det haspel legend tournament som fanns i butiken? Satan vilket spö säger jag

13. Följande användare gillar MastaPike för detta inlägg:

EuroPike (2013-08-14)

Sidan 1 av 205 123451151101 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. usa import
    Av Enigma i forum Ljugarbänken
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 15:09
  2. import av båt?
    Av nyman82 i forum Ljugarbänken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 15:51