Sidan 1 av 18 1234511 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 175
    Team: Fiskesnack.com
    Fotoalbum: Lnk hr
    Upplagda PB:n: Lnk hr
    Placering i ligan: Lnk hr

Rekord: Gdda 12,3 kg, Gs 2,5kg, Sutare 1,9kg, Ruda 875g, Sarv 750g, Brax 1,7kg, Bjrkna 250g

Bergmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlgg
    13 193
    Gilla
    611
    Gillad 2 652 gnger i 1 010 inlgg

HJLP - Vanliga frgor & svar

[uppdaterad 2013-10-25]

Nu nr vi brjar bli ganska mnga hr p sidan s tnkte jag att det kunde vara bra med lite svar p vanliga frgor. Kommer fylla p hr allt eftersom ... saknas det nt s tyck grna till genom ett svar hr.

Hur kan jag brja snacka i forumet samt posta bilder ?
    - Efter du har registrerat dig i forumet s r det fritt fram att snacka och posta bilder.

Jag fr logga in stup i kvarten. Vad r det fr fel ?
    - Frmodligen har cookien som styr inloggningen blivit korrupt av ngon anledning. Testa att rensa temporra filer samt cookies i din browser s br problemet frsvinna. Skicka ett mail till admin@fiskesnack.com om problemet mot frmodan kvarstr efter rensning av temporra filer samt cookies.

Jag har glmt mitt lsenord. Vad gr jag?
    - Du kan terstlla ditt lsenord genom att klicka p fljande lnk http://www.fiskesnack.com/forum/login.php?do=lostpw och ange din e-postadress som du registrerat ditt konto med. Ett nytt lsenord kommer d automatgenereras och mailas till din e-post. Lsenorden r krypterade s jag kan inte se vilket lsenord ni har.

Vad r ett PM och hur fungerar det ?
    - PM betyder "Private Message" och det r som ett internt mailsystem i forumet dr anvndarna kan skicka meddelanden till varandra privat. Du skickar ett PM enklast genom att klicka p "PM"-knappen som du hittar under personens inlgg i forumet.

Varfr sparas inte mina skickade PM?
    - Nr du skickar ett PM har man en kryssruta fr att spara det i "Skickat"-mappen. Man kan ven sl p det generellt fr samtliga PM. Om du vill gra det s kan du g in p http://www.fiskesnack.com/forum/prof...do=editoptions och sedan markera "Spara en kopia av skickade meddelanden i min Skickat-mapp som standard."-alternativet vid "Skickade privata meddelanden"

Hur laddar jag upp en bild under mitt anvndarnamn? (Avatar)
    - Klicka p fljande direktlnk, http://www.fiskesnack.com/forum/prof...?do=editavatar , fr att lgga till eller byta din Avatar. Dr kan du vlja att blddra och ladda upp en egen avatar eller s kan du lnka till en p webben. Avataren kan vara max 120*120 pixlar stor eller 50000 bytes. Observera att Passagen inte stder lnkning av bilder. Tnk p att avataren inte ska frstlla ngot som kan uppfattas sttande/krnkande.

Hur ndrar jag texten som str vid min Avatar?
    - Du kan ndra till vilken text du vill under "Din Profil" sedan "Edit Profile". Skriv in din nya Avatartext vid "New Title"

Hur fr man orden feta, kursiva eller understrukna?
    - Nr ni valt att skriva ett inlgg s finns dr verst under titelraden ett antal knappar som terger dessa funktioner, dr "b" str fr "bold (fet)", I str fr "Italic (kursiv) samt U som str fr "Underline" (understruken). Vad ni kan gra r att ni skriver fram till det ord som ni vill ha ndrat teckensnitt p och efter det trycker p nskad knapp och infogar orden.

Hur infogar jag frger i texten eller skriver med mindre/strre bokstver?
    - Samma sak som frgan ver. Dr kan man vlja storlek [size], teckensnitt [font], frg [color]. Dom tre alternativen r rullningslistor s det r ltt att vlja.

Kan jag ta bort eller ndra mitt inlgg ?
    - Ja det r ganska enkelt faktiskt. G in i ditt inlgg och klicka p "Edit"-knappen. Om du vill ndra din text s skriver du om det och trycker p "Spara ndringarna". Vill du ta bort ditt inlgg kryssar du fr "Ta bort" och klickar p "Ta bort nu".

Hur lgger jag in en bild i mitt inlgg?
    - Om bilden ligger p din hrddisk s klickar du helt enkelt p "Browse"-knappen (vid Attach file), letar rtt p bilden & klickar p "Open/ppna". om du dremot vill infoga en bild som du har hittat p ntet s placerar du bilden skvg mellan en IMG-tag (det ska inte vara ngra mellanrum mellan [ och IMG). Ex [ IMG ]bildens skvg[ /IMG ]

Hur placerar en bifogad bild p ett specifikt stlle i foruminlgget?
    - Stll dig p nskat stlle i texten, klicka p gem-knappen och vlj vilken bifogad bild du vill lgga in i texten s ska rtt kod dyka upp i inlgget. De bilder som inte vljs p det sttet kommer listas upp lngst ner i inlgget.

Jag vill publicera en film. Hur gr jag?
    - G in p http://www.fiskesnack.com/forum/foru...-Filmer-amp-TV och klicka p "Posta nytt mne". Skriv "Film: Filmens titel" som rubrik och klistra sedan in lnken i meddelanderutan. Om du vill att filmen skall synas direkt i foruminlgget kan du ven klicka p den lilla filmsymbolen bland knapparna och klistra in lnken ven dr. Sedan r det klart.

Hur skriver jag ut en artikel utan att f med alla svar p artikeln?
    - Detta gr du enklast genom att klicka p "#1", hgst upp i hgra hrnet, i frsta posten i respektive artikel. P s stt visas enbart just det inlgget och du kan enkelt klicka p utskriftsknappen och f ut enbart sjlva artikeln.

Jag hittar inte mitt inlgg ! Var har det tagit vgen ?
    - Antingen s har ngon administratr flyttat, dpt om eller tagit bort inlgget beroende p vad inlgget innehll. Kanske passade bttre under en annan forumskategori ? Var rubriken passande fr ditt inlgg? Om det det innehll ngot olmpligt s r det frmodligen borttaget.

Hur gr jag fr att smidigast se alla nya inlgg i forumet ?
    - Nr du gr in i forumet s kan du klicka p "Se nya inlgg" s listas alla nya inlgg i samtliga forum.

Varfr fr jag ett mail varje gng ngon postar nt i forumet?
    - Det verkar som en del prenumererar p rubriker frn start. Du kan enkelt avaktivera detta genom att g in i din kontrollpanel fr forumet och sedan klicka p "My vB Home". Dr kan du se vilka rubriker och forum du prenumererar p och avaktivera onskade. Vill du avaktivera prenumerationen p alla trdar samtidigt klickar du bara hr http://www.fiskesnack.com/forum/memb...type=allthread

Klockan gr fel i forumet. hur fixar jag det ?
    - Klicka p "User CP" och vlj "User Options". Verifiera att instllningarna fr din tidszon r korrekt. Fr oss som sitter i Sverige ska det vara fljande instllningar.

Hur lgger jag upp bilder i fotoalbumet ?
    - Se till att vara inloggad i forumet och g sedan in i fotoalbumet under "Fotoalbum". Klicka p "Ladda upp" i menyn, vlj vilken kategori bilden ska in i och klicka p "Fortstt". Tryck p "Browse" och sk reda p bilden du vill ladda upp och tryck p "Open". Fyll i s mycket info du orkar om bilden och klicka p "Skicka fil". Om du vill lgga upp flera bilder p rad r det enklast om du markerar "Batch Upload" frst.

Jag vill inte att mina foton skall taggas med "www.fiskesnack.com", hur gr jag?
    - Du kan sjlv vlja om Fiskesnack.com har rtt att tagga dina bilder. Om du gr in i din kontrollpanel s finns dr ett val fr detta.

Vart fyller jag i mina rekord?
    - Du fyller i dina rekord i din kontrollpanel. Du kan ven klicka p fljande lnk s kommer du direkt till rtt sida och du hittar rekorden nstan lngst ner. Lnken r: http://www.fiskesnack.com/forum/prof...do=editprofile

Varfr fr jag meddelandet "Kunde inte flytta fil - Var vnlig kontakta systermadministratren" nr jag frsker ladda upp en bild i fotoalbumet ?
    - Frmodligen r bilden fr stor i KB rknat. Ladda helst inte upp bilder som r strre n 200KB. Brjar bilderna komma ver 1MB s finns det stor risk fr att ni rkar ut fr ovan nmnda bekymmer. Minska bildstorleken och testa att ladda upp den igen s fungerar det skert.

Jag vill inte se en annan anvndares inlgg
    - Lgg till anvndaren i din "Ignorelista" s ser du inte anvndarens inlgg. Du hittar Ignorefunktionen under den aktuella medlemmens profil.

Varfr fungerar inte chatten?
    - Kommer du inte in i chatten ? Fr du bara upp en ruta dr det str "No" ? Frst och frmst mste du vara inloggad i forumet men fungerar det inte nd kan du behva fixa till dina instllningar i Internet Explorer enligt denna lnk http://www.fiskesnack.com/forum/show...p?threadid=897
    Fungerar det fortfarande inte s kan det bero p att du har en brandvgg aktiverad i din dator. Kolla om det finns ngon instllning som kan ha inverkan.

Jag fr "Database Error", vad r galet?
    - Om du fr felet mellan 04-05 p morgonen s beror det p att backupen gr. Fr du det vid ngon annan tidpunkt p dygnet s r det ngot galet. Kopiera d hela felmeddelandet och maila det till admin@fiskesnack.com med tidpunkten nr det hnde. Det underlttar fr ev felskning.

Fiskesnack.com anvnder sig av Cookies
    - En cookie kan enklast beskrivas som en liten fil som lggs i beskarens webblsare. Cookies kan till exempel anvndas fr att hlla reda p en beskare p webbplatsen, spara en beskares instllningar i forum osv. Ni kan ta bort Fiskesnacks cookie om ni vill men d mister ni vrdefulla funktioner som tex autoinloggning

Hur gr jag om jag vill lnka till Fiskesnack.com ?
    - Lnka grna till Fiskesnack.com via en banner som ni hittar i fljande post. http://www.fiskesnack.com/forum/show...?threadid=4559
    Sjlvklart gr det bra med en textlnk som beskriver siten om du inte vill ha banners p din sida. Posta grna lnken till din hemsida nr du lagt upp lnken/bannern.

Vill du annonsera p Fiskesnack.com ?
    - Kika in i denna trd fr mer info:
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...Fiskesnack-com

Jag vill byta forumalias, hur gr jag?
    Titta efter ett ledigt alias i medlemslistan och skicka sedan ett meddelande med bde det gamla och nya aliaset via Kontakta oss-formulret. Sedan byter jag s fort jag hinner.

Jag vill radera mitt forumkonto, hur gr jag?
    Frst och frmst fr du grna fundera en stund om du r riktigt sker fr det gr inte att ta tillbaka ett raderat konto. Men har du bestmt dig s brjar du med att radera de bilder och inlgg som du inte vill ha kvar efter raderingen d de annars str kvar som "anonyma". Sedan anvnder du Kontakta oss-formulret och vljer "Kontofrgor". I meddelandet fr du grna skriva av vilken orsak som du vill radera kontot d det kan vara vrdefullt fr Fiskesnack att veta. Nr Admin tar emot din raderingsfrfrgan s kommer ett kontrollmail att skickas fr att undvika att ngon obehrig bestllt avregistreringen. Efter det tas ditt konto bort s snabbt Admin hinner.

Hur kontaktar jag den ansvarige fr sidan?
    - Anvnd Kontakta oss-formulret s hamnar ditt meddelande hos rtt person.
    Senast redigerat av Bergman den 2016-11-03 klockan 07:02.

Rekord: Gdda 12,3 kg, Gs 2,5kg, Sutare 1,9kg, Ruda 875g, Sarv 750g, Brax 1,7kg, Bjrkna 250g

Bergmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlgg
    13 193
    Gilla
    611

Nu har jag uppdaterat med lite mer matnyttiga saker. Ni kan vl lsa igenom detta ?
    C&R hit och C&R dit Det r egentligen bara sunt frnuft som gller

Bli medlem i Sportfiskarna Hr!
    Svar p vanliga frgor hittar ni Hr
    Fiskesnacks regler hittar ni Hr
    Gilla Fiskesnack.com p Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Bergmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlgg
    13 193
    Gilla
    611

Har uppdaterat avsnittet "Varfr fr jag ett mail varje gng ngon postar nt i forumet?"

Bergmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlgg
    13 193
    Gilla
    611

Uppdaterat infon om hur man byter "Avatartext" (sin titel)

Bergmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlgg
    13 193
    Gilla
    611

Uppdaterat med lnk/bannerinfo

Rekord: Abborre 1320 - Gs 4625 - Gdda 7450 - Havsring 6400 - Sik 1975 - Sarv 790 - Ruda 1820

TobiSens avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ålder
    29
    Inlgg
    139
    Gilla
    0
    Gillad 0 gnger i 0 inlgg

Hej Bergman... Jag undrar hur jag kan f in smilies i mitt "citat"? eller vad det heter... Det som str efter min mening nr jag skickar i forumet t ex... Efter randen...

/Micke
    _-*2008 here it goes*-_

Bergmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlgg
    13 193
    Gilla
    611

Halloj Micke,

jo det fungerar men du mste lgga in dom som en bild och inte som en smiley. ex [ img ]http://www.fiskesnack.com/forum/images/smilies/bow.gif[ /img ] fr den som bugar sig. Ta bort mellanrummen vid "img" s kommer det att fungera. Fr att f fram lnken till smileysarna hgerklickar du och vljer egenskaper.

Bergmans avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlgg
    13 193
    Gilla
    611

Har nu uppdaterat "tumreglerna" och lite info om chatten. Vore kanon om alla kan lsa igenom "tumreglerna" tminstonde.

Reg.datum
    Jul 2004
    Inlgg
    32
    Gilla
    0
    Gillad 0 gnger i 0 inlgg

magiskt

Varje ggn jag byter sida hr inne loggas jag ut?
    Tanken va att jag skulle lgga upp en bild nr jag
    upptckte detta.
    Gr inte att lgga upp en bild nr man r utloggad o nr jag
    loggar in fr att sen g in p fotoalbum loggas jag ut?

Ehh haru nn php lsning p detta ?

/stridh

Reg.datum
    Jul 2004
    Inlgg
    32
    Gilla
    0
    Gillad 0 gnger i 0 inlgg

Re: magiskt

Originally posted by stridh
    Varje ggn jag byter sida hr inne loggas jag ut?
    Tanken va att jag skulle lgga upp en bild nr jag
    upptckte detta.
    Gr inte att lgga upp en bild nr man r utloggad o nr jag
    loggar in fr att sen g in p fotoalbum loggas jag ut?

Ehh haru nn php lsning p detta ?

/stridh
    sry missa internet optionsdelen... fixat :P

Sidan 1 av 18 1234511 ... SistaSista

Liknande mnen

1. Lite frgor, snabbt svar uppskattas ! =D
    Av gs-ta i forum Ljugarbnken
    Svar: 11
    Senaste inlgg: 2010-05-01, 11:10
  2. Svar: 8
    Senaste inlgg: 2010-04-24, 20:37
  3. Snabba frgor svar nskas frn dem som vet