Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Abramis Bramas avatar
    Reg.datum
    Jun 2013
    Gilla
    16
    Gillad 304 gånger i 173 inlägg

Fiskare som skräpar ned tänker inte särskilt långt. Det är faktiskt rätt ordentligt idiotiskt att bidraga till sämre levnadsvillkor för fisk och alla andra vattenlevande djur.

Rekord: Grön Glasfiberkanot med tillhörande arg roddare

Reg.datum
    Nov 2010
    Gilla
    1 294
    Gillad 1 361 gånger i 914 inlägg

Det tråkigaste minnet jag har var när jag fick kroka loss en Anka som satt fast i vingen.

Någon tankspridd rackare hade slängt ner en linboll med krok mellan några stenar, sen hade Ankan på något sätt fått kroken i vingen. Linan räckte för den skulle kunna flytta sig några meter men sen var det stopp.

Ingen aning hur länge den suttit fast där.

Hade man vetat vem som slängt linan med krok och fått personen i fråga att lossa ankan hade han/hon nog tänkt sig för nästa gång det var tid att slänga lina.

Hoppas det gick bra för Ankan, den verkade i alla fall förhållandevis pigg och flaxade ut i vattnet till sina kompisar efter jag lossat den.

Rekord: Abborre 1,61 Gädda 8,2 Gös 2,9 Torsk 18,0 Havsöring 50cm(1,08kg) 1,12kg(48cm)

Reg.datum
    Jan 2009
    Ålder
    37
    Gilla
    233
    Gillad 287 gånger i 191 inlägg

Ett tips från en rökare till andra rökare; Se alltid till att ha en plastflaska med vatten för fimparna. Fimpar hör inte hemma i naturen. Nästa tips; om du tar med någon dryck så se för all del till att du inte råkar dricka ur fel flaska när du vägrar släppa flötet med blicken. Fimpvatten är icket mumsigt. Ett sista tips; se till att du fimpar i fimpflaskan och inte colaflaskan som du bara hunnit ta en liten klunk ur. Cigarettrök=mumsigt. Coca-Cola=mumsigt. Detta betyder dock inte att Coca-Cola blandat med fimp behöver vara särskilt smaskens.
    All you need is Lubb.

4. Följande 2 användare gillar Usling för detta inlägg:

Gädd-jos (2016-06-05), Lundh82 (2016-06-05)

Team: Ögongrepp Å Bonk
    Sponsrad av: Monkey & joens

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    35
    Gilla
    1 043
    Gillad 163 gånger i 112 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
    Ett tips från en rökare till andra rökare; Se alltid till att ha en plastflaska med vatten för fimparna. Fimpar hör inte hemma i naturen. Nästa tips; om du tar med någon dryck så se för all del till att du inte råkar dricka ur fel flaska när du vägrar släppa flötet med blicken. Fimpvatten är icket mumsigt. Ett sista tips; se till att du fimpar i fimpflaskan och inte colaflaskan som du bara hunnit ta en liten klunk ur. Cigarettrök=mumsigt. Coca-Cola=mumsigt. Detta betyder dock inte att Coca-Cola blandat med fimp behöver vara särskilt smaskens.
    HAHAHAHAAAAAA!!!
    shit, tur att jag inte är rökare, annars hade jag lätt gjort exakt alla dom felen du räknar upp hära, säkert hela tiden dessutom!!!

Reg.datum
    Aug 2003
    Gilla
    17
    Gillad 3 gånger i 2 inlägg

Bra att detta problem tas upp!
    Har sommarstuga vid vattnet på västkusten (Lökeberg, tjuvkil) och efter varje höst/vinterstorm så samlar jag ihop ett par svarta sopsäckar med mestadels plast på 150-200 m stäcka. (Ibland är jag nästan sugen på att lämna skräpet kvar så att folk till sommaren fattar vilket problem det är)
    Får känslan av att mycket kommer från lösa grejer som ligger i båthamnar och flyger iväg när det börjar blåsa. (bottenfärgsflaskor/burkar, öskar, sprayflaskor, rep/nät osv). Ett tips är att följa och stödja "Paddla för livet" på FB då de paddlar längst kusterna för att samla skräp.

7. Följande 2 användare gillar Andreasbd för detta inlägg:

BeBest (2017-01-11), byggarn (2017-01-11)

Rekord: Gös: vakant

byggarns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Gilla
    1 701
    Gillad 2 131 gånger i 1 169 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inlägg
    Bra att detta problem tas upp!
    Har sommarstuga vid vattnet på västkusten (Lökeberg, tjuvkil) och efter varje höst/vinterstorm så samlar jag ihop ett par svarta sopsäckar med mestadels plast på 150-200 m stäcka. (Ibland är jag nästan sugen på att lämna skräpet kvar så att folk till sommaren fattar vilket problem det är)
    Får känslan av att mycket kommer från lösa grejer som ligger i båthamnar och flyger iväg när det börjar blåsa. (bottenfärgsflaskor/burkar, öskar, sprayflaskor, rep/nät osv). Ett tips är att följa och stödja "Paddla för livet" på FB då de paddlar längst kusterna för att samla skräp.
    ändå är det tyvärr nog bara toppen på isberget som syns....alla microplaster som bildas under nötning på all denna plast kommer att bli nästa stora miljöproblem...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

9. Följande användare gillar byggarn för detta inlägg:

Andreasbd (2017-01-11)

Rekord: Abborrhane 1.3kg

Reg.datum
    Sep 2013
    Gilla
    5
    Gillad 8 gånger i 8 inlägg

Ölburkar ser man vid alla sjöar. Själv är jag nykterist. Men jag tror att när folk dricker öl så blir dom svag. För nog är ölburken tyngre att bära ut full, än tom hem.

Reg.datum
    Aug 2003
    Gilla
    17
    Gillad 3 gånger i 2 inlägg

Och när man öppnar tarmen på makrill så är det inte ovanligt att man hittar plastbitar. Hittade tarmen helt full med plast på en förra året, då mår man på riktigt dåligt över hur jävligt det är. Inte hittat plast i HÖ ännu men antar att de inte tar vad som helst (och rensar kanske bara en per säsong.)

Reg.datum
    Jun 2014
    Gilla
    8
    Gillad 42 gånger i 15 inlägg

Förra sommaren hittade jag ett par trasiga neoprenvadare som någon slängt på en myr ca en mil från närmaste väg. Ibland undrar man...

Rekord: Arapaima 65kg

Reg.datum
    Mar 2008
    Gilla
    1 221
    Gillad 452 gånger i 297 inlägg

Citat Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
    Ölburkar ser man vid alla sjöar. Själv är jag nykterist. Men jag tror att när folk dricker öl så blir dom svag. För nog är ölburken tyngre att bära ut full, än tom hem.
    Det är inte bara burken som blir tom när folk dricker..

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

1. SussisSymfoni: Djuren i naturen
    Av SussisSymfoni i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 15:04
  2. ThePikeFather: Naturen är underbar
    Av ThePikeFather i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-28, 23:00
  3. Why mitt i naturen Why????
    Av sjoberg79 i forum Ljugarbänken