Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22
    Team: Petri Bröder.
    Sponsrad av: Försäkringskassan
    Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Ni skulle ändå inte tro mig.

Jock Scotts avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Gilla
    669
    Gillad 1 282 gånger i 761 inlägg

Det bästa Fantasy RPG data spelet än så länge.

Fisket i all ära. Men ibland så får man ju snällt låta spöt vila ett tag och sysselsätta sig med annat.
    Jag är glad i att spela roll Pc, data spel och gärna fantasy dito. Har nog att göra med att jag fick Tolkiens, Sagan om ringen böcker i 15 års present och har sedan dess läst ett stort antal fantasy böcker.

Tills jag köpte The Witcher 3 nyligen, så var Skyrim mitt favorit spel. Skyrim lever ju fortfarande pga. att det dels är ett open world spel, dvs. att du kan spela det precis som du vill i princip och att det finns ett ton modifikationer till det som entusiastiska "moddare" har lagt upp för nedladdning gratis på Skyrim Nexus hemsida.

Men nu ska vi snacka Witcher 3.

Detta RPG spel har det mesta. En grymt bra och engagerande huvud story i klass med Game of thrones, TV serien. Mycket lång är huvud storyn också. Ett intressant person galleri och en massa sidouppdrag att plöja igenom om man känner för det? Spel världen är mycket stor och uppdelad i olika länder. eller landskap.

Grafiken är i topp klass som ni kan se här:

https://www.youtube.com/watch?v=N4ony2r0QFs

Och kräver en hel del av din dator och inte minst av grafikkortet om du vill spela på höga inställningar? Har du en XBox One eller en Playstation 4? så finns spelet för dem med.

Negativt då? Ja, ska väl vara att det tar sin tid att komma underfund med kontrollerna, annars finns det inte mycket att klaga på egentligen. Du bör dock ladda ned patchar / fixar för div. buggar i original spelet. Ska du skaffa expansionerna Heart of Stone och Blood and Wine också eller köpa den fullständiga Game of the year ( GOTY ) versionen med expansionerna? Då bör du uppdatera alla patchar t.om 1.22 i alla fall.

Till skillnad från Skyrim och de andra Elder Scrolls spelen, så är The Witcher 3 inte lika mycket open world som dessa. Men du har ändå en rätt stor frihet att göra uppdragen, monster och skatt jakterna litet som du vill.

Här, väljer du ju inte vem du vill vara utan du är Geralt of Rivia en Witcher = En monster jägare till yrket. Nu jagar du inte bara monster. Utan du blir även involverad i en del av de olika ländernas politik. Och ska även rädda din adoptivdotter som har råkat riktigt illa ut. + en hel del andra problem att reda ut. De val du gör kommer att påverka spelets utgång.

Få spel har fått mig att engagera mig i personerna som i The witcher 3. Och det har jag läst att jag långt ifrån är ensam om. Det är som att se en riktigt bra film eller att läsa en riktigt bra bok.

Kommer man sedan till exspansionerna, så får man möta en av spelvärldens mest ruskige och diaboliske skurk i Heart of Stone och lösa en annorlunda kriminal gåta i Blood and wine.

Och det finns även modifikationer att ladda ned gratis hos The Witcher 3 Nexus.

Så är du som jag glad i data spel? Och vill ha många timmars tidsfördriv? Pröva The Witcher 3 - The wild hunt. Du kommer inte att bli besviken!
    Senast redigerat av Jock Scott den 2017-02-18 klockan 13:59.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Reg.datum
    Jun 2015
    Gilla
    223
    Gillad 213 gånger i 114 inlägg

Böckerna är att rekommendera, för övrigt. Ännu mer givande om man gillar östeuropeisk folklore, vilket Sapkowski hämtar mycket inspiration från.

Spelet hade ett djup som jag inte riktigt upplevt sedan gamla dängor som Baldur's Gate 2. Stor skillnad från senare års spel som snarare haft yta men saknat känsla bortom den välpolerade ytan.
    Senast redigerat av riggs den 2017-02-20 klockan 19:00. Anledning: Stavfel

uffe62s avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Gilla
    222
    Gillad 160 gånger i 115 inlägg

Bara att hålla med Witcher 3 är många timmars trevligt tidsfördriv.
    Inte att förglömma sidospelet i Witcher 3, kortspelet Gwent. Mycket beroendeframkallande det oxå!!
    Senast redigerat av uffe62 den 2017-02-22 klockan 09:58.

Reg.datum
    Aug 2009
    Gilla
    12
    Gillad 9 gånger i 6 inlägg

Gillade också Witcher 3 men inget har tyvärr slagit Baldur's gate-serien än trots att det är så gammalt.

Jock Scotts avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Gilla
    669

Skaffade nyligen böckerna som audio böcker. Klart "hör värda" måste jag säga.

Säger som du riggs. Kan bara hålla med om att spelet har ett exceptionellt djup som jag inte tidigare upplevt. Karaktärerna i de flesta moderna RPG spel är ju rätt 2 dimensionella så att säga. Och precis som du säger oftast handlingen också. Man fick verkligen känslan av en levande, medeltida värld med verkliga personer vars öden man kände för i Witcher 3.
    Och jag fullkomligt älskade grafiken i detta spel dessutom.

Jag undrar hur speltillverkaren ska lyckas med att följa upp denna succe'?
    Senast redigerat av Jock Scott den 2017-04-06 klockan 08:31.

Jock Scotts avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Gilla
    669

" Bara att hålla med Witcher 3 är många timmars trevligt tidsfördriv.
    Inte att förglömma sidospelet i Witcher 3, kortspelet Gwent. Mycket beroendeframkallande det oxå!! "

Absolut! Gwent, finns ju dessutom som ett separat spel nu mer. Riktigt kul faktiskt.

https://www.playgwent.com/en/

Funkar fint med Windows 7 och 8 också. Bara att registrera dig för betan och vänta några dagar så kan du "Gwenta" loss.
    Senast redigerat av Jock Scott den 2017-04-06 klockan 08:21.

7. Följande användare gillar Jock Scott för detta inlägg:

uffe62 (2017-04-11)

Jock Scotts avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Gilla
    669

Citat Ursprungligen postat av gösUno Visa inlägg
    Gillade också Witcher 3 men inget har tyvärr slagit Baldur's gate-serien än trots att det är så gammalt.
    Var ruskigt länge sedan jag spelade Baldur's gate 2. Men kommer ihåg att jag gillade det skarpt. Baldurs gate spelen tycks vara mycket långlivade precis som Elder scrolls serien.
    Senast redigerat av Jock Scott den 2017-04-06 klockan 08:34.

Reg.datum
    Jun 2010
    Gilla
    65
    Gillad 141 gånger i 96 inlägg

Gamla Snes legenden Breath of fire 2. De där jävla spelet shit va de va före sin tid. Även Lufia 2 till Snes va en legend av spel. SÅ om ni har tråkigt ladda ner dem till lurarna eller nån port

Jock Scotts avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Gilla
    669

Bra tips!

Ett annat gammalt Nintendo spel jag gillade mycket var Meteroid och särskilt 2:an.

Zelda, är ju en riktig klassiker. Spelade den titeln fram till The ocarina of time. Sedan tog andra RPG spel vid för min del. Men Zelda och Diablo 1 var de som fick mig att fastna för fantasy rollspel.
    Senast redigerat av Jock Scott den 2017-04-06 klockan 12:57.

Jock Scotts avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Gilla
    669

Kul att se hur spel grafiken har utvecklats genom åren. vid 2004 så började den att se ganska ok. ut.

Men man kan inte låta bli att le när man ser de riktigt gamla spelen med sin Lego grafik och sina blipp - blipp ljudeffekter och töntiga musik. Nostalgisk blir man.

https://www.youtube.com/watch?v=3H6hnFV-nDU
    Senast redigerat av Jock Scott den 2017-04-06 klockan 15:11.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

1. Bästa fisket på MYCKET länge! | Team Kannibal
    Av Wehlin i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-11-04, 12:50
  2. Film: Gädda 10+ bästa dagen på länge!!
    Av elitepiscari i forum Filmer & TV
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-18, 14:15
  3. Recensioner av 2 st Fantasy RPG spel.
    Av Jock Scott i forum Övrigt - Ej fiskerelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 19:23
  4. Sitta ner i ösregn länge, EJ bli blöt i röven :) Tips på bästa byxorna.
    Av Electronicd i forum Kläder, skor, kängor och stövlar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-24, 09:58
  5. Bästa köpet du gjort på länge
    Av Gaedda i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 00:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar