Resultat 1 till 10 av 10
    Team: BonnaTrolling KINGS /TeamGäddPinch
    Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784
    Gillad 110 gånger i 82 inlägg

gummi, offsetkrokar å jiggskallar

Jaha, jag har lite blandat gummi å grejs som jag aldrig använder och/eller aldrig använt.
    Tycker gummi e trist så, vill gärna HELST byta mot nåt, eller kan överväga säljes om nån så vill, även om jag klart föredrar bytesaffärer.

Pga jag är sugen på att byta bort det hela mycket hellre än att sälja så tänkte jag testa låta detta ligga till nästa söndag för att hinna se och avgöra om nån kommer med några roliga förslag på bytesvaror.

Lämpliga bytesvaror och sånt jag är intresserad av är typ;
    *Believers av alla storlekar, färger, sorter etc är intressant
    *Swim Whizz, samma hära, alla storlekar, färger, sorter är intressant
    *Cisco Kid, samma hära
    *eventuellt Hi-Lo (eller, iaf dom svensktillverkade, jag är lite bränd på dom nyare Hi-Lo's som jag tyvärr haft allt för många som jag tycker funkat undermåligt)
    *annars kom med förslag, jag gillar hårdbeten (uppenbarligen) och ffa beten av "klassiskt snitt"

***Annars, varför inte bjuda med mig ut i båten på en fisketur?
    Detta skulle också det verkligen kunna vara högst lagom som "bytesvara" (jag är såklart fortfarande ändå med på att dela på soppakostnader etc vid eventualiteten av något sådant förslag).
    Dock kanske det blir svårt om du inte bor/har båten inom ~15mil enkel väg från Luleå. (känns kanske som nån typ av smärtgräns att köra själv för min del tror jag i det här fallet ).
    Detta alternativ vore skönt också så slipper jag skicka skiten utan kan istället smidigt lämna över det bara rakt av

EDIT: * Suick Thrillers är också av intresse, lite beroende på vad det är för färger och storlekar, men, har ni nåra såna liggande å skräpande så tveka inte att höra av er!

Inte nåt intresse egentligen av liksom grejer i annat än bruksskick, och heller inte ute efter nåt direkt "kap" eller så utan detta är mest bara att jag har en del grejer då som inte kommer till användning och som jag inte kommer använda, nånsin igen.
    Så, jag ser helst bara att det kommer till användning egentligen, men, vill ändå gärna ha nåt i utbyte då det dels kostar lite att skicka (väger ~1.8kg) och är ju användbara grejer så tänker mest att nån annan kanske har nytta av dom men i sin tur "råkar" ha för många swim whizzar liggande eller nåt?!?!?!

Som sagt, jag är inte ute efter att göra mig nåt slags "kap" utan jag är mest intresserad av att se detta användas men kunde vara skoj att få nåt ändå då fiskedrag är bland de roligaste prylarna som finns.
    Så, var inte rädd för å komma med nå förslag!

Skickar först och främst gärna iväg allt till en å samma person men om det inte verkar gå få napp på det så är jag såklart öppen för att dela upp grejerna med.
    Kan skickas iväg liggandes direkt i draglådorna också om det är intressantare...

Klicka på bilden för en större version

Namn:	1.jpg
Visningar:	89
Storlek:	1,02 MB
Id:	93645

OANVÄNDA OFFSETKROKAR
    savage gear:
    5/0 x 6st
    4/0 x 18st
    3/0 x 10st
    gamakatsu
    5/0 x 3st
    3/0 x 3st
    2/0 x 2st

ANVÄNDA OFFSETKROKAR (eller, vet inte om alla e använda, men, dom har iaf legat löst i draglåda)
    savage gear:
    4/0 x 2st
    3/0 x 7st
    gamakatsu:
    5/0 x 1st
    2/0 x 2st

JIGGSKALLAR
    13 x blandad kompott, en del använt en del oanvänt men legat i draglådor
    5/0 5gram x 3st oanvända

SHALLOWSKRUV
    8 x oanvända

+
    1 stingertafs (gissningsvis tillhörande/medföljande nån real eel, så skyll inte på mig om den går av eller nåt när drömfisken sitter på då jag INTE har byggt denna stingern själv )

Namn:	2.jpg
Visningar:	47
Id:	93646
    ORIGGAT/NYTT GUMMI
    1 x Tournament Baits Kikker Frog 18cm Black/Orange
    1 x Tournament Baits Kikker Frog 18cm Natural
    1 x Savage Gear Real Eel 30cm Black Green Pearl
    3 x Relax Ripper Kopyto 4-L (11.5cm) 3 olika färger
    3 x Relax 3" (7.6cm) alla samma färg MEN!!! 2av dom är avsiktligt "missfärgade" av mig med rött i tail/buk (inte fiskade eller riggade däremot så fortfarande oanvända)
    3 x relax twister
    4 x mindre twin tail (två rödglitter, två lilaglitter)
    3 x mindre dropshotjiggar (1lunkercity, 2st ???)

Namn:	3.jpg
Visningar:	37
Storlek:	1,04 MB
Id:	93647
    TRE STYCKEN 6-PACK Uncle Josh/Kalin's Sizmic Toad
    innehållande följande:
    7 x Melon Frog
    7 x Bullfrog
    4 x Green Pumpkin Silk Chartreuse
    Alla grodor är helt nya och origgade/oanvända. Anledningen till att dom är blandade färger och alla ändå ligger i "melon frog"-paket är att melon frog-förpackningen av nån anledning var bättre (hård "innerficka" i dom) så jag har packat om från de andra sämre förpackningarna nån gång då jag köpte dessa.

Namn:	4.jpg
Visningar:	41
Id:	93648

RIGGAT/FISKAT GUMMI

med nåt bitmärke och små lagningar:
    1 x Tournament Baits Kikker Frog 18cm Black/Orange
    1 x Savage Gear Real Eel 30cm Purple Pearl

slitna och lagade:
    1 x Relax Ripper Kopyto 6" (15cm) helgul men med lite sotfläckar från tändarlagning vid vattnet med stelfrusna fingrar ser rätt så jävla härjad ut, men fullt fungerande och om jag nånsin skulle få för mig att fiska gummi igen hade jag nog hängt på den endera dagen igen.
    1 x Röd/Gul 15cm, samma här, även denna rätt härjad, sotfläckar men fullt fungerande
    1 x Sizmic Toad (bullfrog) ser faktiskt helt förjävlig ut men funkar ju och är "hel" ännu...

riggat och (kanske) fiskat men utan bitmärken (vad jag kan se iaf):
    1 x Relax Ripper Kopyto 6"
    2 x Relax Ripper Kopyto 4-L (11.5cm) två olika färger
    1 x Twister guldglitter (~15cm), sitter en shallowskruv i den
    1 x Twister dubbelsvans (~15cm)

Så, som sagt, om nån är intresserad och kanske har nåt som du inte använder och som låter som jag kanske skulle uppskatta, tveka inte å skicka mig ett PM eller skriv här i tråden bara!
    och, glad påsk!!!

mvh/peter
    Senast redigerat av Gädd-jos den 2017-04-19 klockan 11:21.

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784

post-Påsk-bump!!!

bumpar och adderar Suick Thriller till min lista av saker jag är intresserad av att byta mot.

även skambud/skambyten är ju (om det inte framgick av min "tydliga" wall-of-text) såklart något jag också tar emot!

så, kom med era förslag, har ni inget liggande som ni vill bli av med?

mvh/peter

EDIT:
    Det är iofs svårt att försöka göra "reklam" för grejerna jag vill bli av med, då jag ju uppenbarligen vill bli av med dom?
    Men, det är ju BRA GEJER, bara det att gummi är så förbannat tråkigt! Men, ännu tråkigare att ha grejer som bara är liggande och aldrig kommer få se vatten liksom, bättre nån fiskar med dom ju!

Rekord: En meter gädda

.arts avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Gilla
    8
    Gillad 19 gånger i 9 inlägg

Blev sugen på allting på bild 1.. alla dessa krokar skulle sitta så fint så fint på mina gummin som jag hordar.

Synd bara att jag dyker in här kl 3 på natten och inte såg det här tidigare idag för jag köpte just i desperation billiga 5050tappafiski-engångs-krokar från kina eftersom att jag spenderat nästan varenda dollar i mitt namn på snus, kattmat och gummin.

Jag har försökt att hitta något att byta mot, jag har tyvärr inget du är ute efter.. Jag har bara massa gummi och allt annat är gammalt och har ett sentimentalt värde. Jag kan bara inte släppa dom prylarna.

Det enda jag såg i fiskeskåpet som jag inte vill ha kvar är en gammal sketen Abu garcia cardinal 46 med tillhörande bensinmacks teleskopspö.
    Rullen i sig är väldigt sliten och tragisk, den fungerar säkert inte ens. På sitter en halvspole med antik nylonlina som skulle få även den mest nostalgiske gummisnoddsfiskaren att gråta.
    Teleskopspöet saknar tre av sex ringar och yttersta toppen ser ut att ha massakrerats av en bildörr.
    Det är en tragisk historia alltihopa som för all framtid bara kommer att vara en börda för vem än den tillhör, att jag öht skriver om utrustningen här och förevigar den med en post på internet är bara för mycket..

Säljer du möjligtvis krokarna på bild 1 för sig?
    Startar med ett skambud, ett sexpack och en fimp för alltihopa! (Säg ditt pris mannen!)
    Senast redigerat av .art den 2017-04-20 klockan 02:17.

4. Följande 2 användare gillar .art för detta inlägg:

Gädd-jos (2017-04-24), Matte77 (2017-04-20)

uffe62s avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Gilla
    164
    Gillad 126 gånger i 89 inlägg

Har lite vobblers som jag skulle kunna tänka mig byta, Tar lite bilder efter jobbet idag.

/mvh Uffe

6. Följande användare gillar uffe62 för detta inlägg:

Gädd-jos (2017-04-24)

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784

Citat Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
    Blev sugen på allting på bild 1.. alla dessa krokar skulle sitta så fint så fint på mina gummin som jag hordar.

Synd bara att jag dyker in här kl 3 på natten och inte såg det här tidigare idag för jag köpte just i desperation billiga 5050tappafiski-engångs-krokar från kina eftersom att jag spenderat nästan varenda dollar i mitt namn på snus, kattmat och gummin.

Jag har försökt att hitta något att byta mot, jag har tyvärr inget du är ute efter.. Jag har bara massa gummi och allt annat är gammalt och har ett sentimentalt värde. Jag kan bara inte släppa dom prylarna.

Det enda jag såg i fiskeskåpet som jag inte vill ha kvar är en gammal sketen Abu garcia cardinal 46 med tillhörande bensinmacks teleskopspö.
    Rullen i sig är väldigt sliten och tragisk, den fungerar säkert inte ens. På sitter en halvspole med antik nylonlina som skulle få även den mest nostalgiske gummisnoddsfiskaren att gråta.
    Teleskopspöet saknar tre av sex ringar och yttersta toppen ser ut att ha massakrerats av en bildörr.
    Det är en tragisk historia alltihopa som för all framtid bara kommer att vara en börda för vem än den tillhör, att jag öht skriver om utrustningen här och förevigar den med en post på internet är bara för mycket..

Säljer du möjligtvis krokarna på bild 1 för sig?
    Startar med ett skambud, ett sexpack och en fimp för alltihopa! (Säg ditt pris mannen!)
    HAHAHAHAAAAAAAA!!!!!
    NU SNACKAR VI!!!!!!

riktig kvalite på det där underbara budet!!!
    Hahahahaahahahaha, man blev ju nästan sugen på den där spö/rulle-kombon i texten!!! underbart skrivet!!!

Av nån anledning så är intresset för krokar separat det som är störst hittills, ditt bud tas dock i beaktande och ligger med i mitt huvud!
    men, som sagt i min kaos-annons så låter jag grejerna vara till på söndag för att se om jag kan få iväg allt till en å samma person i första hand, annars splittar vi väl upp det hela!
    kommer sluta med att jag postar 1offsetkrok i alla riktningar över hela landet!

mvh/peter
    Senast redigerat av Gädd-jos den 2017-04-20 klockan 11:07.

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784

Citat Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
    Har lite vobblers som jag skulle kunna tänka mig byta, Tar lite bilder efter jobbet idag.

/mvh Uffe
    Låter kanon!
    och spännande!

mvh/peter

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784

Klassisk fredags-bump!

chockeras över att ingen har några Suick Thrillers liggande hemma å skräpar, känns inte helt ovanligt? eller nåt annat av dom grejer jag är sugen på...
    förvånas också över det mycket större intresset för krokar etc relativt det övriga!
    nåväl, ligger som sagt som det är fram till söndag, sen får det väl kanske styckas upp och säljas bort i värsta fall... kanske egentligen också är enklare väg att gå, att faktiskt sälja bort grejerna och sen köpa nytt det man ändå vill ha för dom pengarna då... men, är ju roligare med beggade grejer!

mvh/peter

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784

måndagsbumpar denna i hopp om att nån är sugen på en drös grejer och råkar sitta inne med nåt jag är ute efter
    menar, snart är ju isen väck här uppe på riktigt (eller, snart å snart, dröjer säkert en evighet till så som det väljer å snöa å va kallt på nätter etc här uppe... ) så, gäller ju bli av med grejs jag inte använder mig av/få nytt, för mig mer användbart grejs, innan dess ju!

mvh/peter
    Senast redigerat av Gädd-jos den 2017-04-24 klockan 16:50.

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784

en enkel onsdagsbump för att fira att det snart är isfritt även i denna del av landet!

mvh/peter

Gädd-joss avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ålder
    34
    Gilla
    784

de e fredag så klart man bör bumpa!!!
    fram me gummina ute i stugorna å ge er ut å kroka nån madam! (fritt att tolkas hur man nu vill)

Liknande ämnen

1. Offsetkrokar och större gäddor | Gäddsyndrom
    Av Gäddsyndrom i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-22, 19:20
  2. Jiggskallar
    Av Tjompenn i forum Spinnfiske - Utrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 15:15
  3. jiggskallar
    Av gäddfiske i forum Spinnfiske - Allmänt
    Svar: 3