Resultat 1 till 4 av 4

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Reg.datum
    Aug 2017
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

Gäddfiske Stockholm

Tjenare! Jag undrar om ni har några bra gäddfiskeställen i Stockholms skärgård, jag har båt och har testat vid lite vassar och vikar runt om vid Waxholm men sällan fått fisk.
    Uppskattar svar!

Old Firehands avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    1 133
    Gillad 2 838 gånger i 1 304 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Victor G Visa inlägg
    Tjenare! Jag undrar om ni har några bra gäddfiskeställen i Stockholms skärgård, jag har båt och har testat vid lite vassar och vikar runt om vid Waxholm men sällan fått fisk.
    Uppskattar svar!
    Hej Victor G.

Sedan många år tillbaka är det fritt handredskapsfiske utefter Östersjöns kustområden med få undantag...

Den största spänningen och tjusningen ligger i att själv hitta egna, nya fångstgivande fiskeplatser....

Skapa ett för dagen "vinnande mönster"!
    Bli inte missmodig när du fiskat några timmar utan att ha fått ett enda hugg! Kom ihåg att du inte i förväg exakt vet var Gäddan finns. Du har inget skäl att helt byta område innan du bildat dig ett "mönster". Fortsätt att fiska dig framåt samtidigt som du testar olika beten och studerar både ekolod och sjökort. På detta sätt kan du noggrant studera och fiska av nya, heta platser och gamla favoritställen. Snart så börjar du hitta Gäddan! Var då noga med att memorera topografi, växtlighet och andra detaljer på varje ställe där du kommer i kontakt med Gädda...Stor Gädda. Nu, när du vet var Gäddan uppehåller sig, kan du förflytta dig till andra platser som har samma typ av topografi och övriga egenskaper som stämmer med de ställen du redan fått Gädda på. Detta kallas att skapa sig ett vinnande "mönster"!
    Ett "vinnande mönster" består av rätt plats, rätt bete och rätt fisketeknik! När du söker efter Stor Gädda och lyckats skapa dig ett "mönster" för dagen som ger bra resultat då är det bara att fiska på. Det är tidig vår och du hittar en "Monstergädda" i en djupbrant utanför en lekvik. Fiska omsorgsfullt av det närliggande området med en sjunkande wobbler. Spinn in wobblern otroligt långsamt tätt utefter botten med varierande långa spinnstopp. Det lönar sig! Hittar du en Stor Gädda på en plats, står det i regel flera stora i närheten och väntar! Gäddorna kan stå tätt på en platå i djupbranten eller vid den nedre brytlinjen där slätbotten tar vid. De kan stå i en djupgrop mitt inne i en lekvik eller vid botten nedanför en bergsbrant. Som wobbler rekommenderar jag sjunkande Swim Whizz och Cisco Kid 600 eftersom jag själv genom åren tagit närmare 150 gäddor över tio kilo på dessa två wobblerfabrikat både vid tidigt vårfiske, sommarfiske och höstfiske. Självklart finns det massor av andra bra wobbler att välja bland.

Den som söker den finner!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand
    Senast redigerat av Old Firehand den 2017-08-13 klockan 11:01.

Reg.datum
    Dec 2016
    Gilla
    244
    Gillad 133 gånger i 88 inlägg

Old Firehand vill alltså påtala att det inte bara är att åka ut och "hämta hem" nå'ra fiskar som de gör i alla Youtube-klipp.
    Va?

holdens avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Gilla
    34
    Gillad 74 gånger i 38 inlägg

Fiska abborre om du vill fånga gädda, verkar finnas fler gäddor än abborrar i år.

Liknande ämnen

1. BRA Gäddfiske i Stockholm!
    Av Tompa-1891 i forum Region Stockholm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 17:00
  2. Gäddfiske i Stockholm?
    Av Xploit i forum Region Stockholm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 20:43
  3. Gäddfiske med Guide i Stockholm
    Av Pitefiskarn i forum Träffar, resor, mässor & sällskap
    Svar: 5