Resultat 1 till 1 av 1

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: 17 gösar över 7 kg varav den största på 11,26 kg. Abborre 1,65 kg, Håkärring 18 kg, Lubb 6-7 kg, m.m

lsjonssons avatar
    Reg.datum
    Feb 2016
    Gilla
    72
    Gillad 102 gånger i 72 inlägg

Udda och spännande händelser på älgpasset el ute i skogen

I mitten på 90-talet när jag kom fram till mitt pass på em. som var uppe på en ås med en brant sluttning ner mot en myr inom Bondersbyns vvo så ligger det en stor brun sak på rygg nere på myren och sedan springer det runt 2 små bruna bollar mellan myrbjörkarna och busar och sedan hem till mamma en sväng och då trillade poletten ned att det var mina första björnar som jag fick se här uppe. Det var väl ca 150-200 m mellan oss men innan jag kom på att det var en björnhona o hennes ungar tog en stund för mig att fatta.
    Detta var den maximala naturupplevelsen som jag fick vara med om under några år. Jag har aldrig sett en björnhona med ungar efter denna händelse men några ensamma nallar däremot.

Jag hade tyvärr ingen kamera med mig vid detta tillfälle, men nuemera finns den iaf mig som en mob.
    Skulle gärna vilja ha en ordentlig systemkamera, men efter steloperationen i foten o min begränsade rörlighet så blir det nog inget med det.

Denna nalle träffade jag på en sen sommarkväll när jag var ute i skogen. Ca 60 m mellan oss och ingen bil i närheten men allt slutade lyckligt.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Här var det nära. -090630.jpg
Visningar:	7
Storlek:	132,3 KB
Id:	102052
    Senast redigerat av lsjonsson den 2018-09-13 klockan 11:09.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

2. Följande användare gillar lsjonsson för detta inlägg:

Cyaneus (2018-09-15)

Liknande ämnen

1. Udda wobbler?
    Av FenioN i forum Allmänt om fiskeutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 20:31
  2. Israpport Händelser
    Av marcus00 i forum Region Stockholm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-29, 09:18