Resultat 1 till 1 av 1

Fotoalbum: Lnk hr
    Upplagda PB:n: Lnk hr
    Placering i ligan: Lnk hr

Rekord: 17 gsar ver 7 kg varav den strsta p 11,26 kg. Abborre 1,65 kg, Hkrring 18 kg, Lubb 6-7 kg, m.m

lsjonssons avatar
    Reg.datum
    Feb 2016
    Inlgg
    548
    Gilla
    72
    Gillad 102 gnger i 72 inlgg

Udda och spnnande hndelser p lgpasset el ute i skogen

I mitten p 90-talet nr jag kom fram till mitt pass p em. som var uppe p en s med en brant sluttning ner mot en myr inom Bondersbyns vvo s ligger det en stor brun sak p rygg nere p myren och sedan springer det runt 2 sm bruna bollar mellan myrbjrkarna och busar och sedan hem till mamma en svng och d trillade poletten ned att det var mina frsta bjrnar som jag fick se hr uppe. Det var vl ca 150-200 m mellan oss men innan jag kom p att det var en bjrnhona o hennes ungar tog en stund fr mig att fatta.
    Detta var den maximala naturupplevelsen som jag fick vara med om under ngra r. Jag har aldrig sett en bjrnhona med ungar efter denna hndelse men ngra ensamma nallar dremot.

Jag hade tyvrr ingen kamera med mig vid detta tillflle, men nuemera finns den iaf mig som en mob.
    Skulle grna vilja ha en ordentlig systemkamera, men efter steloperationen i foten o min begrnsade rrlighet s blir det nog inget med det.

Denna nalle trffade jag p en sen sommarkvll nr jag var ute i skogen. Ca 60 m mellan oss och ingen bil i nrheten men allt slutade lyckligt.
    Klicka p bilden fr en strre version

Namn:	Hr var det nra. -090630.jpg
Visningar:	7
Storlek:	132,3 KB
Id:	102052
    Senast redigerat av lsjonsson den 2018-09-13 klockan 11:09.
    Det krvs ett helt nytt stt att tnka fr att lsa de problem vi skapat med det gamla sttet att tnka. /Albert Einstein

/Stefan

2. Fljande anvndare gillar lsjonsson fr detta inlgg:

Cyaneus (2018-09-15)

Liknande mnen

1. Udda wobbler?
    Av FenioN i forum Allmnt om fiskeutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlgg: 2014-08-03, 20:31
  2. Israpport Hndelser
    Av marcus00 i forum Region Stockholm
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2014-01-29, 09:18