Gav mig ut med kompisen vid 14-tidenför att genomföra ett stillsamt och lugnande mete med toppknutet spö
, men för säkerhets skull tog jag med spinnspöt också, det var till en början ganska segt och vi fick lite småmört och någon enstaka abborre på mete med majs. Vid 16:00 var han tvungen att ge sig av hemmåt men jag stannade kvar. vid kvart i 5 drogs flötet under mycket mer bestämt än tidigare och jag drog upp en mört på ca 450g (vägd med en ganska dålig våg).
Efter det så drog jag på en gul jigg på spinnspöt och i första kastet drog jag på något som jag trodde var en stor abborre men det visade sig vara en gädda på 500g, några kast senare drog jag en gädda på ca 200g. Sedan tvingades jag bege mig hemmåt på grund av matbrist och ett överskott på "pissmyror" i kläderna.
, men för säkerhets skull tog jag med spinnspöt också, det var till en början ganska segt och vi fick lite småmört och någon enstaka abborre på mete med majs. Vid 16:00 var han tvungen att ge sig av hemmåt men jag stannade kvar. vid kvart i 5 drogs flötet under mycket mer bestämt än tidigare och jag drog upp en mört på ca 450g (vägd med en ganska dålig våg).Efter det så drog jag på en gul jigg på spinnspöt och i första kastet drog jag på något som jag trodde var en stor abborre men det visade sig vara en gädda på 500g, några kast senare drog jag en gädda på ca 200g. Sedan tvingades jag bege mig hemmåt på grund av matbrist och ett överskott på "pissmyror" i kläderna.