Post from Luis - carpstalker.blogspot.com (aktiv - öppet flöde) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Post from Luis - carpstalker.blogspot.com (aktiv - öppet flöde)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Post from Luis - carpstalker.blogspot.com (aktiv - öppet flöde)

    Jag har den senaste tiden fiskat gädda och under dessa fiskepass set och hört karp rullar och visa sig på ytan. Suget har varit enormt, men jag har hållit mig lugn och bara mäskat över och runt det område var karparna har visat upp sig.
    Gäddfisket var till en början hyfsat, men sen kom en period var det inte hände särskild mycket, för att senare bli bra igen med 5 fiskar över 7,5 kilo. Karparna fanns ändå i mitt sinne och jag startade med att sprida ut lite Tiger nuts och sedan lite boilies av klassisk typ, nämligen Strawberry.
    Pitbull Baits Strawberry Juice Boilies.
    Strawberry boilies är ett bra bete och framför allt under den kalla årstiden, som vi måste räkna denna tid, oavsett hur mildt det än är och mitt val blev dessa från Pitbull Baits som heter Strawberry Juice.

    Jag har nämnd dessa tidigare och ett kilo kostar endast 69 kronor och dem visade sig vara bra för kyligt fiske. Fiskat med dem på mina hairs, har jag inte, utan bara använd dem som lockmedel för att få ner karparna och att få dem att öppna munnen och det lyckades på ett tillfredsställande sätt.
    Krossade Strawberry Boilies.
    Krossade boilies bitar har lagt ut med Spomben och jag har använd Chod och 360 riggs med olika pop-ups från Karpfikebutikens egen range. Pytte små PVA bags med Strawberry boiliecrumb har också används och som sagt så stod mina pop-ups rakt över detta lättlösliga, men lockande pulver.
    Lite Tigers höll dem kvar i området!
    Innan jag påbörjade fisket fick karparna Tiger nuts och lite efter varje fiskepass också och lite boiliebitar och det håller dem kvar på platsen. Redan första passet blev det fisk, en av dem insatta fjällkarpar från en damm på Öland hittade rätt boilie och jag blev både glad och lite förvånad över att det skulle gå så snabbt.
    Strawberry Juice rinner ur rumpan på denna karp.
    Fiskan bajsar upp en röd sörja på mattan och jag ser direkt och känner på doften att det rör sig om mina boiiebitar som den har ätit.
    Bevis nog för att inse att betena fungerar bra.
    Denna lite närmre titt visar ett klart och tydligt bevis på att dem gillar dessa röda och fruktiga beten och det skulle bli flera fiskar under februarimånads början.
    Ett störande inslag bland karparna.
    Tyvärr är det inte bara karp som älskar dessa boiliebitar och under ett fiske provade jag att skala ner en boilie från påsen och direkt satt där en Braxen på kroken, fastnaglad som bara den och den idéen lade jag åt sidan och slapp flera av dessa slemmiga fiskar.
    Northern Baits Starfish pink pop-up fungerade.
    Den pop-up boilies som har gett bäst resultat har varit den nya från Northern Baits, en pink färgad pop-up som har en lite mystisk doft. Kallas för Starfish, men jag kan inte riktigt förklara doften, men någon form av fish finns där och lite frukt också.
    Februarifjällis.
    Små sticks eller små bags med pellets har varit lockande och enda fisken som tog något annat, var denna fjällis senast, den föll för en gulvit pop-up med namnet Peach/Watermellon, men det var den ända, resten togs på Starfish pop-up.
    Några dagar senare var jag tillbaka.
    Jag märkte att det finns två perioder under 24 timmar var karparna passade på att äta,. Den ena var under tiden mellan 12 -14 och senare vid 17 - ungefär 20, därefter var det kört.

    Men så är det under fiske i kalla vatten, man kan sitta i flera timmar och inget händer, sen plötsligt kommer det 2 runs efter varann under en kort period och sen är det över och det gäller att vara där.
    Lämna dem inte så här, ge dem vård, om det behövs!
    Jag blir besviken och förbannad över att folk inte kan eller vill sköta om fisken på rätt sätt! Vem det är, vet jag inte, men skadade fiskar måste ses över och man måste ge dem antiseptiska medel, när dem ser ut som fisken ovan, allt annat är katastrofalt och dessa kallar sig "Karpfiskare", fy faaan! Kanske är det samma `Karpfiskare`som flyttade Jaffa och Halftail från sjön?

    Jag tänker hålla kvar fisken på platsen och kanske lägger jag ut ett spö för gädda i närheten och så får vi se vad som händer framöver med fisket och för eller senare kommer sanningen fram kring förflyttningarna av nämnda fiskar, spännande verkligen! Skitfiske på er!




    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 081 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 409 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X