Chenille - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chenille

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jock Scott
    replied
    Såja pågar. Nu har alla parter fått säga sitt. Visst kan vi väl lägga locket på nu innan detta utvecklas till ett flam krig?

Krig på olika sätt har vi väl tillräckligt med ändå eller hur?

Som Martin Ljung, den gamle komikern sade en gång i en sketch om det militära:

- Man kan väl vara vänner ändå?

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-18, 20:54.

Lämna en kommentar:

• Guideline
    replied
    Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
    Varför var den onödig, jag kunde inte se bilden och vill inte bli medlem av facebook. Är medlem här för att jag kan läsa om sådant som intresserar mej och då vill jag kunna se bilder och läsa vad som står här utan att bli medlem på någon annan site.Finns inget på facebook som intresserar mej och jag vill inte bli medlem där.
    Tumlaren
    Det hade varit ett trevligt inlägg att skriva nåt i stil med " jag kan tyvärr inte så länkar till....." i stället för att vara otrevlig på ett forum där en kille har gjort att tappert försök att visa vad han gjort.
    Det skapar bara en otrevlig stämning som kan göra att folk lämnar forumet fortare än det tar att regga sig. Sånt tycker jag är trist.
    Därför tycker jag att din komentar var, inte bara onödig utan just otroligt onödig.
    Mvh Jörgen

Lämna en kommentar:

• Tumlaren
    replied
    Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
    Otroligt onödig komentar.
    Varför var den onödig, jag kunde inte se bilden och vill inte bli medlem av facebook. Är medlem här för att jag kan läsa om sådant som intresserar mej och då vill jag kunna se bilder och läsa vad som står här utan att bli medlem på någon annan site.Finns inget på facebook som intresserar mej och jag vill inte bli medlem där.
    Tumlaren

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Nu ska du få litet att göra här.

Skulle vara intressant att se dig binda en Prygnaea Grandis. Vår största Nattslända (Ca krok no. 12). Denna Nattslända, dyker upp i slutet på Juli - Augusti, och kläcker en bit in i September i södra Sverige....I Björka dammen b.la.

Kroppen, är ganska fet och brun / grå. Foam eller hjort hår kanske? Vingen har "hus tak form" a la´ natt fjäril. Ben och ev. antenner? Kan du göra av Hjort hår eller s.k. gummi ben för flug bindning förslagsvis.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-18, 19:49.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
    Say no more!

Edit.

Kan du lägga upp en större bild?

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Snygg! Den funkar nog fint som Spent, Danica spinner.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-18, 18:59.

Lämna en kommentar:

• Knaspeter
    replied

Lämna en kommentar:

• Knaspeter
    replied

Lämna en kommentar:

• Knaspeter
    replied
    Hej igen Göran och alla andra som läser!

Blev en variant på ovan beskrivna fluga med biots som kropp istället!

Senast ändrad av Knaspeter; 2011-02-18, 18:57. Anledning: Dålig bild

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Så är det ibland. Jag får ta det litet lugnt jag med. Köpte iof ett nytt spö förra veckan (Hi Level, Royal 8 fot #4 = 1200:- hos Wittlock)

Det är ju ett tag till innan flug fiske premiären. Men mitt ha begär väcktes av detta spö. (må vara att rull fästet ser litet kitshigt ut men kan ju bytas till snyggare så småningom) Och så har jag efter hand blivit sugen att skaffa vekare grejor till Regnbågen för att få ut ännu mer ur det fisket. Och nu med lättare grejor, så kan man ju riktigt smyga ut en torris eller nymf också. Nu hör det till att jag har en äldre rulle som bara legat i en låda och skräpat. Och en 2:a sorterings Dan Tackel lina, kostar ju ingen förmögenhet heller. Det blev en DT 4:a btw.

Så på det hela taget blev det ju ingen hår resande summa.

Men det ska bli kul att höra vad du tycker om super saxen? Jag blev rätt förvånad hur stora skillnader det är mellan de 35 - 40:- ordinära flug bindar saxarna och en topp sax typ Dr. Slick när jag köpte min för ca ett år sedan. Inte minst så behåller den dyrare saxen skärpan länge. Det andra stora plusset är ju att du kan fin klippa riktigt nära.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-18, 13:06.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X