Ursprungligen postat av fiskemike
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringspremiär!
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Mattias.A Visa inläggHär runt Halmstad så har jag märkt att man mer eller mindre behöver 2 utrustningar, mina är följande:
St croix small cranker med en revo rocket och 0,26 nylon, dragen är bland annat Vicke 15g, magic minnow salty 12g, viking herring 13g, fig stripe 15g, Gnosjö 15g, Toby 10g och Abu jazz 10g. Detta används när det är klart och långt väder.
Vid "sämre" väder så kommer mitt handbyggda 12" 10-60g spö med valfri multi till användning, till detta kör jag mest med följande : snaps 20-30g, strix kustwobbler 40g, viking herring 22g, wiggler 18-40g, Gnosjö 20-38g o ev nån gång kastdobb med maskjigg.Skitfiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inläggDumt att bara köra på ett drag, tänk om du sätter den! Kör Viking herring silver&blå när det är ljust och klart väder, koppar&svart när det är mörkt och murrigt, testa oxå typ gladsax kustvobbler när du fiskar på grunt vatten efter öring, den sjunker inte lika snabbt och den är perfekt att styra mellan tångruskorna med en upphängare framför/ sketfiske
Kommentera
Kommentera