Sportfiskare utsatta i skogsmiljöer(syftar framförallt på landfiske)?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskare utsatta i skogsmiljöer(syftar framförallt på landfiske)?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Löjligt att vi skall behöva klä oss med ljusa kläder för att Gamla halvblinda "jägare" inte ser skillnad på Älg, Vildsvin och människa :-(
    Jag är övertygad om att den överväldigande majoriteten jägare är ansvarstagande och kompententa i sitt utövande av jakt. Det är mest av respekt till dem som jag väljer att klä mig i orange mössa framgent, varför inte underlätta om man kan med en så enkel manöver. Och det känns lite bättre för mig med att veta att jag tydligt signalerar att jag inte är en gris/älg/hjort

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
      Jag är övertygad om att den överväldigande majoriteten jägare är ansvarstagande och kompententa i sitt utövande av jakt. Det är mest av respekt till dem som jag väljer att klä mig i orange mössa framgent, varför inte underlätta om man kan med en så enkel manöver. Och det känns lite bättre för mig med att veta att jag tydligt signalerar att jag inte är en gris/älg/hjort
      Jägarförbundet kunde förse oss Fiskare med rätt kläder :-) självklart finns det bra och dåliga jägare precis som i allt annat :-)

      Men du gör rätt :-) fiskar jag från Land har jag min Westin Wintersuit som har gul mössa och gula inslag i Jackan, men om jag vadar har jag endast grönt på mig :-) får kanske köpa mig en blinkande mössa :-) hahaha
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

        Jägarförbundet kunde förse oss Fiskare med rätt kläder :-) självklart finns det bra och dåliga jägare precis som i allt annat :-)

        Men du gör rätt :-) fiskar jag från Land har jag min Westin Wintersuit som har gul mössa och gula inslag i Jackan, men om jag vadar har jag endast grönt på mig :-) får kanske köpa mig en blinkande mössa :-) hahaha
        Haha! Under våren o sommaren har jag bara haft ett par vanliga gröna byxor och en vanlig jacka som höll värmen på kvällen när man var ute o körde trolling efter gös t. ex.
        Jag har under min livstid nött på Canadabyxor o Alaskabyxor. Bra på hösten. Väldigt varma och fodrade invändigt. Jag har även haft en skoteroverall när jag har varit ute och pimplat vintertid och väldigt sent på hösten. Jacka på hösten har jag haft en militär vindrock. Värsta som finns är att sitta o frysa.

        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Discovery, 2009-11-19, 21:52
        2 svar
        3 384 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg adamonyx  
        Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
        250 svar
        79 210 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
        73 svar
        5 292 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg aegon1
        av aegon1
         
        Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
        7 svar
        697 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg aegon1
        av aegon1
         
        Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
        32 svar
        2 417 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Arbetar...
        X