Jag tillhör en av dom där människorna som myggorna älskar, jag menar om vi har varit tio stycken som har varit ute och fiskat så är det endast jag som har behövt myggmedel. Min föredetta svåger köpte till och med myggmedel åt mig då han ansåg att jag var det bästa myggmedlet han behövde.
Jag minns en gång när vi var uppe på ett fjäll och jag var i behov av att uträtta nr 2 och jag valde att sätta mig mitt uppe på ett fjäll för att det blåste som mest där... Väl med byxorna nere så blev det vindstilla. Jag tror att jag räknade till över etthundra myggbett i skrevet. Den kvällen blev det ett besök på en sjukstuga med 40 graders feber och en klåda och svullnad i dom ädlare regionerna. En läkare och en sköterska som skrattade konstant tills jag gick.
Så att testa ett nät för att slippa mygg det har jag sett fram emot. Jag har använt nät förut och det har varit på gott och ont. Man ser dåligt, det fastnar i ljung och grenar och just den dåliga sikten gör det bara mest jobbigt att använda. Speciellt när man har fiskat några timmar och man börjar bli trött och snubblar fram pga att man inte ser ner i vattnet. Nytt på marknaden finns ny en ny produkt som kallas ”Linsnätet”.
Helt enkelt och genialt, ett par glasögon som det sitter ett myggnät på, dessutom kan du få dom med polariserat glas ljusbruna, gula = kontrasthöjande, clear och fit-over. För dig som har glasögon.
Om jag skulle köpa detta för att fiska med och jag inte har glasögon eller om jag använder linser skulle jag utan tvekan välja dom som är Amber ( polariserade ). Jag själv fiskar med alltid med polariserade glasögon så därför blev det fitover modellen för min del och den har fungerat mycket bra på mina polariserade glasögon. Om man har dom problemen med mygg som jag har rekommenderar jag att dessutom har en munkjacka på sig som man dränker i myggmedel och sedan drar huvan över nätet så huvudet blir extra skyddat. På så sätt håller nätet dessutom längre då man fastnar i mindre grenar. Nätet är finmaskigt och det ska man alltid vara lite extra försiktig med så att man inte får revor eller att det släpper från glasögonen om man fastnar i en gren och drar sig loss. Jag tycker att det här är en smart produkt och jag är glad att den har kommit ut på marknaden, dessutom tycker jag att kvalitén tillhör den bättre på denna typ av nätprodukter.
”- En sak har jag lärt mig när det gäller mygg. Numer tar jag även på mig myggmedel i skrevet innan jag fiskar i fjällen.”
Fotomodellen på bilden heter ”Poor Bob” en ganska misshandlad och missförstådd kille då han är en träningsdocka för kampsport.
Så här ser nätet ut utan glasögon under.
Polariserade glasögon med nätet över sitter bättre än det ser ut.
På med glasögonen och vik sedan över nätet.
Läs mer om produkten på: http://www.linsnätet.se/
Skrivet av: Bo "Bobbo" Gunnars
Kommentera