Ambassadeur Record No 60 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Record No 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ambassadeur Record No 60

    Hej!
    Undrar om det är någon som har erfarenhet av Abu Garcia Record No 60 Ambassadeur. Funkar den till det medeltunga gäddfisket?

  • #2
    Jag kör Ambassadeur Record no 51 till allt mitt gäddfiske så varför inte
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Den fick titeln som bästa Ambassadeur i ett test av tackletour.com för något år sedan. Den nya varianten är dock ännu bättre men 61:an fungerar finfint.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera


      • #4
        Jag skulle inte rekommendera den. Min record 50 pajade fullständigt efter 3 år då hade jag använt 75-110 gram och lämnat n den på bla Lundgrens för underhåll.
        Abu bytte ut allting på garantin sen dess fiskar jag inte gädda med den rullen.

        Kommentera


        • #5
          Haha. Du måste ha haft en ordentlig otur i så fall. Det enda som är extra känsligt på denna rulle är att den har ett extra IAR lager inuti spolen. Ta bort det och rullen fungerar likadant som alla andra skottsäkra Ambassadeurer. Exakt samma teknik i övrigt.

          Record har dock kullager nästan överallt där enklare rullar har bussningar. Dessa kräver lite mer underhåll i form av en droppe olja då och då. Men tack vare alla dessa lager så kastar den klart bättre. No 60 har väl även en grund spole. Värdet av denna spole kan dock diskuteras. No 60 har ABUs första generation av grunda spolar. Dessutom hålborrad. Trots det är den inte speciellt lätt. Väger som en standard djup spole. Nästa generation Record har en grund lättare spole. Den spolen fungerar bättre. Som ett genialiskt mellanting mellan en UT spole och en original djup.

          Min egen Record tjänstgör som jerkrulle. Fungerar finfint
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
          78 svar
          102 041 visningar
          13 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X