Hur fiskar ni av branter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fiskar ni av branter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur fiskar ni av branter?

    Hej.

    Jag vet att många gäddfiskare fiskar av branterna utanför vikar med goda reslutat då gäddan gått ut och ställt sig eller inte hunnit gå in i vikarna.

    Fiskar mest i mälaren, men även lite skärgård.

    Jag har jättestora problmen att få kontakt med fisk när jag fiskar av branter. Står mest och bara nöter utan att det händer så mycket. Vad gör jag för fel? Känns som att jag behöve utveckla denna metod för att hitta bättre fisk.

    Har ni några tips t.ex om vilket djup man ska stå på, hur djupt ner man bör söka fisken kring dessa branter, jag tänker mig en brant på 5-7 meter som brantar ner in mot viken.
    Jag använder främst shadjiggar som jag tynger ner när jag fiskar på detta sätt.
    Ställer ni er vid det grunda och kastar mot det djupa eller tvärtom?

    Kanske låter som dumma frågor, men jag lyckas inte knäcka koden för detta fiske.

  • #2
    Jag brukar studsa hem jiggen, oftast sker hugget i droppet när jiggen faller mot botten. Fiskar oftast bottennära, kastar in upp till toppen av branten, och vevar lite, stannar, vevar lite stannar. Fungerar inte det byter jag vinkel, ibland åker man hem FF ibland tar man nytt PB , ibland sätter man beten i botten och får upp stockar och annan bröte. Det är det som är charmen med att fiska tycker jag.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
    78 svar
    102 023 visningar
    13 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E
     
    Arbetar...
    X