Tips Malfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips Malfisket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips Malfisket

    Jag och 2 fiskekompisar ska åka till Rio ebro och fiska mal en vecka.

    någon här som varit där nere och testat malfisket och har några tips och råd på det mesta man stöter på där nere?
    tacksam för alla svar

  • #2
    Har inga tips, tyvärr, men vad spännande det låter!
    Hur stora malar kan man förvänta sig? Ni måste komma med en reseberättelse sen!

    Kommentera


    • #3
      Kolla med Billow fishing Daniel, han har varit dit i somras och har lite info på bloggen. Riktigt trevlig kille så han kan nog hjälpa dig om du drar iväg ett mail.

      http://billowfishing.se/blog#

      Kommentera


      • #4
        Ska ni köra själva? Oavsett så fiskar man mal med pellets i ebro. Mäska mycket. Sjukt starka. Kör hårt!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
          Kolla med Billow fishing Daniel, han har varit dit i somras och har lite info på bloggen. Riktigt trevlig kille så han kan nog hjälpa dig om du drar iväg ett mail.

          http://billowfishing.se/blog#
          Tack så mycket

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
            Ska ni köra själva? Oavsett så fiskar man mal med pellets i ebro. Mäska mycket. Sjukt starka. Kör hårt!
            Tack.
            Vi har bokat här en vecka den 17/2

            Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200118-223748_Facebook.jpg
Views:	458
Size:	671,0 KB
ID:	2532819

            Kommentera


            • #7
              Har inte fiskat i Ebro, men kycklinglever är bra grejer till mal, annars låna en kajak å ta dom på stor jigg.

              Kommentera


              • #8
                Ok, ni ska dit i februari? Då behöver man inte mäska så mycket. De väger mest på vintern men inte lika mycket fart. Lyssna på guiderna, de kan förhoppningsvis sin sak. Vad jag hört under sommarfisket går det många säckar pellets, dessa kostar extra men värt att betala extra för att ösa i. Under vintern kan nog 1-2 säckar räcka för en hel vecka. Jag fiskade med Pontus Ingvarsson som guidat och bott där i 10 år. Annars har Paul Andersson flyttar ner och guidat i några år nu. Vill ni ha riktigt bra tips hör av er till nån av dessa gossar. Ps. Finns fin karp och stor gös i ebro också. Ett jiggspö är inte helt fel.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
                  Ok, ni ska dit i februari? Då behöver man inte mäska så mycket. De väger mest på vintern men inte lika mycket fart. Lyssna på guiderna, de kan förhoppningsvis sin sak. Vad jag hört under sommarfisket går det många säckar pellets, dessa kostar extra men värt att betala extra för att ösa i. Under vintern kan nog 1-2 säckar räcka för en hel vecka. Jag fiskade med Pontus Ingvarsson som guidat och bott där i 10 år. Annars har Paul Andersson flyttar ner och guidat i några år nu. Vill ni ha riktigt bra tips hör av er till nån av dessa gossar. Ps. Finns fin karp och stor gös i ebro också. Ett jiggspö är inte helt fel.
                  Ja exakt om en månad åker vi.
                  tack så mycket

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
                  78 svar
                  102 023 visningar
                  13 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X