Dåligt med mat i den sjön.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kniv i magen...
Collapse
X
-
Kan mycket väl tänka mig att en gädda skulle ta en nersinglande, tappad morakniv. Själv har jag haft hugg på och drillat gäddor på hastigt vid sjön ihoprafsade plåtbitar.Inga problem alls. Gäddan hugger på i princip allt som rör sig. Att tex hastigt klippa till ett drag av en plåtburk, linda några blyremsor om...Böja till, testa gången..sen är det bara att kasta ut..Är det en gädda där så hugger den. Körde bla i min ungdom en hel höst på gafflar jag fått av morsan, delade dem i två delar. Skaftet, övre delen av gaffeln var favoriten..Bra gång .Men även nedre delen av gaffeln funkade alldeles utmärkt. Borrade hål i övre delen av skaftstumpen för fäste och böjde sedan en av "gaffelspöten" där jag fäste kroken...Mera regelbunden vaggande gång. Säkra kort efter gädda på grunt vatten...Magis norra delen..Även flera gånger haft hugg på flöte när jag dragit in det. I akvarium hugger gäddan på allt du kastar ner..Att tex (fast här haltar det lite iom att gäddan vant sig att allt är mat) Tex en trådstump med en fixad större knuthärva, framryckt i ytan..
Kommentera
-
Fast inget är helt säkert ibland kan de vara nästan omöjliga att locka till hugg. Har tex gjort tester på gäddor och abborrar(sommartid) med levande mört, till saken här att jag sett gäddorna och abborrarna alltså kunnat iaktaga det hela med ögonen. Har faktiskt gått bet en gång på att få en gädda att hugga (den tvekade länge, drog sen) På borre har jag på synliga fiskar aldrig gått bet..Tvärtom kan de från totalt slött och ointressant tillstånd (reagerar inte alls oavsett drag eller mask) inför en vilt panikflyende mört bli galna av hugglust...Triggar varandra..Fö av någon anledning har jag i akvarium med de småsnipor jag haft inte fått dem att ta black molly (svart akvariefisk) Ok..lite of topic jag vet..;-)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
Relaterat
Collapse
Kommentera