Hej , undrar om någon vet om det är något värde i dessa spinnare? känns dumt å använda dom om det finns värde.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kombi-spinnare
Collapse
X
-
Jag önskar att jag kunde identifiera spinnaren. Jag känner inte igen logotypen längst ner på fliken.
Fodralet i PVC berättar om 60-tal. Kombinationsspinnare från olika tillverkare som Abu, Arjon och Myran hade sin storhetstid då men det fanns fler mindre tillverkare och återförsäljare som hade den typen i sitt utbud.
Hade spinnaren kommit från en av de stora tillverkarna hade den kunnat bli dyr eftersom den och fodralet förefaller vara i gott skick.
Nu är det bara en sak jag kan säga. Den är unik! Det kan inte finnas många kompletta spinnare med intakt fodral av just den modellen kvar ute i stugorna och därtill är den ett fint litet minne av din farfar! Den tar inte stor plats. Lägg undan den! Var rädd om den. Du har råd att köpa en ny spinnare ur dagens utbud istället. Sätter du bort din farfars spinnare kan du aldrig ersätta den! Aldrig! För mig som eventuell köpare är det en anonym spinnare vilken som helst men så är den inte för dig. Du vet mer om spinnarens bakgrund än alla andra. Den är en av dina länkar bakåt i släktleden.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Kan inte annat än att hålla med! Jag skulle aldrig använda den, risken att den försvinner för gott är alldeles för stor för att jag skulle våga chansa. Ha den som ett fint minne!Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggJag önskar att jag kunde identifiera spinnaren. Jag känner inte igen logotypen längst ner på fliken.
Fodralet i PVC berättar om 60-tal. Kombinationsspinnare från olika tillverkare som Abu, Arjon och Myran hade sin storhetstid då men det fanns fler mindre tillverkare och återförsäljare som hade den typen i sitt utbud.
Hade spinnaren kommit från en av de stora tillverkarna hade den kunnat bli dyr eftersom den och fodralet förefaller vara i gott skick.
Nu är det bara en sak jag kan säga. Den är unik! Det kan inte finnas många kompletta spinnare med intakt fodral av just den modellen kvar ute i stugorna och därtill är den ett fint litet minne av din farfar! Den tar inte stor plats. Lägg undan den! Var rädd om den. Du har råd att köpa en ny spinnare ur dagens utbud istället. Sätter du bort din farfars spinnare kan du aldrig ersätta den! Aldrig! För mig som eventuell köpare är det en anonym spinnare vilken som helst men så är den inte för dig. Du vet mer om spinnarens bakgrund än alla andra. Den är en av dina länkar bakåt i släktleden.You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing
Kommentera
-
När din farfar köpte den betalade han högst en tia för spinnaren. Troligen låg priset närmare 5:- än 10:-. Idag på Tradera kan den gå mellan 10:- och kanske så högt som 50:-. De låga priset om det är någon ungdom som vill ha en spinnare att fiska med så länge den är kvar. Högre upp i intervallet om flera samlare engagerar sig men det handlar inte om stora pengar i alla fall.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av snej12, 2015-07-15, 09:12
|
2 svar
2 742 visningar