Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Asp på 5,680 kg
Collapse
X
-
Det roliga är att i veckan fick jag en Asp på samma drag på ett annat ställe, och samma dag som jag fick denna bjässe hade jag och brorsan fiskat 4timmar och lyckats bara plocka några abborrar runt 100g så man var ganska less. Precis innan vi börjar trolla på vårt favvo ställe kläckte han ur sig: det enda du kommer kroka är en Asp haha. Och vilken jävla förvåning när jag hade vevat in och kläckt ur mig att det är en gädda....nej nej det är en gös, fan den kämpar annorlunda, det kanske är en vild gös.....den väger minst 5-6kg och så fick vi se denna chubby laddy haha
Kommentera
-
Grattis till en mycket fin asp.
Någon måste bli den förste att upplysa... So here it goes!
Om du vill/måste släppa tillbaka en fisk, tänk då på att inte väga fisken i gällocken! Vid fotograferingen måste fisken stödjas under buken med den andra handen och hållas i ett någorlunda horisontalt läge. Den mår inte bra av att hänga så att all vikt belastar huvud/gälbågar. Vid vägning kan du använda en blå Ikeakasse som kostar ynka 5 kr. Om du inte vill investera i ett vågnät.
Detta är inte något klagomål utan ren info. Alla tjänar på att fisken återutsätts i ett så bra skick som möjligt, allra mest fisken!sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggGrattis till en mycket fin asp.
Någon måste bli den förste att upplysa... So here it goes!
Om du vill/måste släppa tillbaka en fisk, tänk då på att inte väga fisken i gällocken! Vid fotograferingen måste fisken stödjas under buken med den andra handen och hållas i ett någorlunda horisontalt läge. Den mår inte bra av att hänga så att all vikt belastar huvud/gälbågar. Vid vägning kan du använda en blå Ikeakasse som kostar ynka 5 kr. Om du inte vill investera i ett vågnät.
Detta är inte något klagomål utan ren info. Alla tjänar på att fisken återutsätts i ett så bra skick som möjligt, allra mest fisken!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SWE Visa inläggGrattis till fin Asp
Skickar med en egen bild också :-)
[ATTACH=CONFIG]58404[/ATTACH]Grattis själv till fångsten, vad vägde din?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av PeterlarsHallåj! Fick en julkalender med fiskedrag nu i julas av sambon, tyvär var det en scam och alla drag...1 Foto
-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-05-22, 11:44 -
-
Vi drog ut på en av öarna utanför Varholmen i Onsdags och drog vi våra första Horngäddor för året. Här...1 Foto
-
2025-05-09, 07:07 -
-
av PPalmHej! Jag och min sambo har varit ute och fiskat på samma plats ett par gånger nu, och enbart fått upp...4 Foton
-
2024-06-18, 16:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
|
2 svar
532 visningar
0 gillar