få se om denna fungerar bra.. läst lite om den i usa och den ska vara klockren till bass fisket..., rullen har jätteskön gång och bromsen känns kanon. lätt 240gram, spolade på 0,25 fireline... .. rullen sitter på ett daiwa samurai 9 fot spinnspö, har flera spön från samurai serien och jag har inte hittat något spö ännu som är lättare och skönare.. helt suveräna spön..upp till bevis imorgon.. och det blev så här .....mvh robban
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
prova ny rulle imorgon..
Collapse
X
-
Det är möjligt att mina ögon bedrar mig men nog ser det ut att vara minst lika mycket plast på den där manicken som på den utskällda EON! Berätta mer om din rulle! Är sidorna ett mästerverk av en aluminiumens mästergjutare eller är det en av Toyotas instrumentbrädetillverkare som i inspirationens gråvädersdagar stått för materialet?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBestDet är möjligt att mina ögon bedrar mig men nog ser det ut att vara minst lika mycket plast på den där manicken som på den utskällda EON! Berätta mer om din rulle! Är sidorna ett mästerverk av en aluminiumens mästergjutare eller är det en av Toyotas instrumentbrädetillverkare som i inspirationens gråvädersdagar stått för materialet?
rullen är gjord helt i grafit, förutom spolen och lite andra småprylar som skruvar mm.... mycket lätt, väldigt skön gång, 5 kullager, mycket lättkastad, (sitter en magnetbroms som funkar kanon bra vid kast).., långa kast,, den ser inte lika påkostad ut som en abu ambassadeur men den funkar kalas + att du slipper frysa fingrarna av dig... jag är faktiskt överaskad,
har ett gäng abu ambasadeurer men de är lite för klumpiga, därför köpte jag denna för att prova lite..
om du är en sådan person som stjärtar ner din rulle i orginapåsen mellan fiske turerna eller bara ska titta på fiske grejorna då är nog inte detta rullen för dig. men ska du fiska så kan jag rekommendera den här för lätt ambassadeur fiske..mvh robban
Kommentera
-
Hehehe1 Nja jag tillhör definitivt inte dem som månar om mina rullar yttre. Samlarna hittar inga objekt i mintklass hos mig. Inte efter att jag använt dem i alla händelser. Min fiskeutrustning får tåla att bli utsatt för en hel del påfrestningar utöver de rena fisket. Mina rullar lämnar bara spöet när det är dags för den årliga servicen annars får spö och rulle skramla runt i båten, bilen eller på vandring utan fodral. Jag har endast rullar från ABU men spöna ligger inom spännvidden Fenwick på topp och Ron Thompsson i botten. Och än fungerar de, så det ligger väl någon slags kvalitet bakom detta också!
Plasten har utan tvekan fördelar när vädret är bistert men det som gör mig misstänksam mot rullar med mycket plastmaterial är om viktiga lagringar eller skruvfästen är fastsatta i plasten så finns risken att de lossnar vid ovarsam hantering. Naturligtvis kan sånt hända även med metall men jag inbillar mig att det krävs en än värre ovarsamhet i det fallet än den jag utsätter min utrustning för.
Men din rulle tycks ju vara rustad för ett trivsamnt fiske och är du nöjd med den, varför ska jag klaga?
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
he he.. samma som mig då.. rullar och spön tar man i ett knippe sen i båten med det ...jag ska prova denna rulle mycket mera.. kanske blir skrot, vem vet...det jag vet är att mina ambassadeur 6500 syncro har hållt sig hela iallafall..Ursprungligen postat av BeBestHehehe1 Nja jag tillhör definitivt inte dem som månar om mina rullar yttre. Samlarna hittar inga objekt i mintklass hos mig. Inte efter att jag använt dem i alla händelser. Min fiskeutrustning får tåla att bli utsatt för en hel del påfrestningar utöver de rena fisket. Mina rullar lämnar bara spöet när det är dags för den årliga servicen annars får spö och rulle skramla runt i båten, bilen eller på vandring utan fodral. Jag har endast rullar från ABU men spöna ligger inom spännvidden Fenwick på topp och Ron Thompsson i botten. Och än fungerar de, så det ligger väl någon slags kvalitet bakom detta också!
Plasten har utan tvekan fördelar när vädret är bistert men det som gör mig misstänksam mot rullar med mycket plastmaterial är om viktiga lagringar eller skruvfästen är fastsatta i plasten så finns risken att de lossnar vid ovarsam hantering. Naturligtvis kan sånt hända även med metall men jag inbillar mig att det krävs en än värre ovarsamhet i det fallet än den jag utsätter min utrustning för.
Men din rulle tycks ju vara rustad för ett trivsamnt fiske och är du nöjd med den, varför ska jag klaga?

det finns för och nackdelar med grafiten, den är lätt och stark, starkare än man tror, tål hårda stötar bra.den kan ju dock aldrig bli lika solid och stum som en metallrulle. den som lever får se..mvh robban
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
Relaterat
Collapse

Eller jo det går ju bra, men skäll inte för mycket.
Kommentera