hehe, de ok. det är en "stor värld där ute" ;-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Storsjöodjuret?
Collapse
X
-
Jo visst är det OT , men jag tror du ligger väldigt nära sanningen, folk överlag är betydligt mera lättpåverkade (lättlurade) än vad man vill ge sken av.Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggTror att det i grunden är frågan om att förstå omvärlden att få struktur i en osäker värld, förr ännu mer okänd i hav och skog..Jämnför våra förfäders tro på gudarna och dess betydelse..Fö, mer allvarligt, hur vanligt är det inte att söka sig tro allt möjligt hockus-pockus i dag? Allvarligt genom att många bedragare gör sig grova stålar på folks sökande...Fast nu är jag nog lite från trådens ämne ;-)
Kommentera
-
nej .. men jag har läst att dem kan bli upp till 1.5 långa...Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggIofs har jag aldrig hört talas om någon svensk ål som mätt 1,5 meter.. inte ens någon som haft en meter långa ben ;-) Antingen har Festin (passande namn förresten) hittat på allt eller också har han krokat något kombinerat med väl livligt fantasi påspädd med storsjöodjurshistorier....Fö går hans berättelse om skeendet inte i något avseende ihop....Han skulle skämmas..Pinsamt..sigpic
Kommentera
-
Kanske inte helt osannolik som maxlängd vad det gäller europa- ål, fast nästan..säkert ytterst ovanligt..vet ingen säker bekräftad..Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inläggnej .. men jag har läst att dem kan bli upp till 1.5 långa...
Kommentera
-
Kanske finns en mamma och en pappa i vättern?Ursprungligen postat av pasavis Visa inläggOM detta nu skulle stämma så måste det ju finnas mer än en, den kan ju knappast bara komma upp från ingenstans....
Sluta snacka, ut o fiska..
Kommentera
-
Gubben står ju och ljuger rakt i kameran. Hans svärson eller långsamma kusin driver säkert ett hotell eller något. Dom gör allt för att locka dit folk.Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
Relaterat
Collapse

Kommentera