Efter 60mil tur retur till simris och 8 fångade laxar är man trött och glad.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lax
Collapse
X
-
Trolling!
Ja!" den bilfärden kan det vara värt!
Jag själv var nere i simris! jag har ca 25 mil
tur o retur men jag har varit där 14 ggr i år!
inte kört bom en enda gång!!
min bästa dag fick jag 12 laxar behöll 6 st
varav händelserna 3 trippelhugg och två dubbel hugg!''
Kul att åka till simris!gillar fluga! Även jerkbeit!
-
måste bara fråga: hur fan gör du av med sex stora laxar?
brukar få en 5-10 stycken per säsong och jag har ett jväla sjå att äta upp dem även om de flesta är smålaxar...
ta det inte som kritik förretsen, jag är bara nyfiken... jag har nämligen en elvakilos mörrumsfisk i frysen som jag inte vet vad jag ska göra med... det bär mig mot att slänga den även om den dog i vattnet (se annan post)Kort lina och en stor jävla tub!
Kommentera
-
Gör laxkotletter av 11 kilos fisken inte hela på en gång (bandsåg)
Salt, citronpeppar o pressad vitlök och låt ligga 1-2 timmar. grilla sedan en fin kväll, kan lova att det är bättre än karré och så har du sparat livet på en stackars gris. Kan serveras med kokt eller pressad potatis och romsås.
Originally posted by Dräparen
måste bara fråga: hur fan gör du av med sex stora laxar?
brukar få en 5-10 stycken per säsong och jag har ett jväla sjå att äta upp dem även om de flesta är smålaxar...
ta det inte som kritik förretsen, jag är bara nyfiken... jag har nämligen en elvakilos mörrumsfisk i frysen som jag inte vet vad jag ska göra med... det bär mig mot att slänga den även om den dog i vattnet (se annan post)C&R hit ... C&R dit ..... egentligen mest ett storstadsfenomen.
Kommentera
-
Klart jag kan laga till den men jag och tjejen äter ju bara typ 300 g per tillfälle... en elvakilos innehåller väl runt 7 kg rent kött, vilket på en överslagsräkning ger typ 23 middagar för oss... ekonomiskt visst, men inte riktigt så roligt med lax varenda dag... och har jag blanka norgefiskar så tenderar jag ta dem före en augustifisk från mörrum asså...
historien bakom detta delikata problem finns under "ljugarebänken" om nån är intresseradKort lina och en stor jävla tub!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av snej12, 2015-07-15, 09:12
|
2 svar
2 724 visningar
12 gillar
|
Senaste inlägg
av onikolaus
2026-03-18, 04:22
|
||
|
Startad av Willard, 2025-07-05, 20:56
|
0 svar
140 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Willard
2025-07-05, 20:56
|
||
|
Startad av kxiiie, 2025-07-15, 19:00
|
2 svar
314 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Esoxfreddan
2025-08-29, 08:46
|
||
|
Startad av Svalkan, 2025-12-04, 15:50
|
3 svar
401 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Svalkan
2025-12-05, 12:41
|

Kommentera