Jag har länge funderat på att köpa en egen Systemkamera. Jag måste få hjälp! Jag har ingen aning om vad kameror går för, jag kan tänka mig ett pris mellan 5000-7000kr. Men jag vill ha en som är vädertålig, snälla. Hjälp mig!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp!
Collapse
X
-
-Visa hänsyn
-Skräpa inte ner
-Hantera fisken varsamt
-Respektera gällande fiskeregler
-Ha kul!
-
Jag har en 550D och är nöjd. En 600D tänkte jag köpa. Men då det inte var så jätte stor skillnad på en 550 och 600 fick det bli 1000 kr billigare 550D. Saknar bara remote blix funktionen.
Annars har du nikon 4100d som är grym kamera. Ungefär likvärdiga när det kommer till filmning.Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?
Kommentera
-
Måste fråga vad du menar med vädertålig, säger inte så mycket om vad du söker. Ordet väderskyddad hittar du på systemare men då är du i ett annat prissegment där min Canon 60D för 10k inte platsar. Så antingen reviderar du kravet eller budgeten
Har du några andra krav, märken, tillgång på pirat och beg-objektiv. annat att gå på?
annars så är alla systemkameror i prisklassen 5-7000 för ett kamerahus väldigt bra, skiljer bara funktioner mm. Sen vad och hur du ska nyttja den avgör vilka funktioner du behöver.
Canon 7D är en mycket kompetent kamera med ett riktigt bra allvädersskydd men då är du uppe i 12-13000 för ett hus, så några objektiv å andra gejjor så blir de snart 25-30000.Senast ändrad av Exxet; 2012-02-04, 21:47.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Jag har en Nikon D90 och är väldigt nöjd. Kamerahuset kostade 5000 och så har jag köpt till ett objektiv för 3000. Givetvis finns det billigare objektiv som fungerar bra de med.
Vädertålig och vädertålig.. Jag har haft med den på ismetesturer då det är -20, på sommaren då det är +25 och under hösten när det duggat lätt. Har aldrig varit något problem med den. Bara du inte tar med systemkameran när det spöregnar eller låter den bli blöt kommer du inte ha något problem vare sig du väljer en Nikon, Canon eller något annat märke.
Kommentera
-
Det har du helt rätt i Sevenoak, jag har haft alla mina kameror med i båtar, stranden skidbacken, yrsnö, sand, duggregn mm you name it. Och det har alldrig varit nått problem om man bara skyddar den mot det värsta och inte byter objektiv i snöstormen på åreskutans topp.
Men TS frågade efter en vädertålig så jag kände det på sin plats att upplysa om vad uttrycket innebär och betyder
Ett bättre alternativ är ju det Gimlan nämnerDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
-
av PeterlarsHallåj! Fick en julkalender med fiskedrag nu i julas av sambon, tyvär var det en scam och alla drag...1 Foto
-
2025-05-22, 11:44 -
-
Vi drog ut på en av öarna utanför Varholmen i Onsdags och drog vi våra första Horngäddor för året. Här...1 Foto
-
2025-05-09, 07:07 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av KreativaFiskarnGbg, 2025-05-09, 07:07
|
2 svar
361 visningar