MaPa Fishing Team: Fredag 16 augusti - Ryska gäster och nya jerkbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MaPa Fishing Team: Fredag 16 augusti - Ryska gäster och nya jerkbeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MaPa Fishing Team: Fredag 16 augusti - Ryska gäster och nya jerkbeten

IgÃ¥r torsdag var jag först ut med fyra ryssar pÃ¥ morgonen medan Mats, Johan och jag var ut själva pÃ¥ kvällen sen för att testa lite nya jerkbeten och hemmÃ¥lade drag. Morgonpasset med de ryska herrarna Volodimir och Sergey med sönerna John och Dima lyckades bra med tanke pÃ¥ förutsättningarna. Spegelblankt, vrÃ¥lhett och 22 grader i vattnet. AlltsÃ¥ inte direkt gäddväder men de ivriga ryska spösvingarna lyckades ändÃ¥ kroka pÃ¥ 14 gäddor och 9 abborrar under nÃ¥gra förmiddagstimmar. Det tycker jag var riktigt bra, och speciellt glad blev jag över att de bÃ¥da pojkarna fick flera fina fiskar. Bästa beten var olika spinnare, Kuusamo Räsänen och ryska skeddrag. Kvällsturen med Mats och Johan blev inte sÃ¥ lÃ¥ng men vi hann i alla fall ut och prova lite nya jerkbeten samt "hemmÃ¥lningar". Det nya jerkbetet Phantom gav nÃ¥gra gäddor men kommer att bli ännu bättre sent i höst när vattnet kylts ner lite. Ã

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X